Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 Ridebanespringning.
Forfatter: 
Dato:  04-03-2015 20:35

Hej folkens. Jeg er så småt i gang med at dygtiggøre mig til at tage banedesigner kursus(vil gerne være med til at gøre ridebanespringning til en god oplevelse).

Jeg stiller jer nogle spørgsmål som jeg håber i vil svare på(så jeg får noget erfaring fra de forskellige springryttere).

 

-Har du oplevet noget svært på en springbane? Og hvilket niveau var den bane på?( Veninger, baneforhold, ting banebyggeren burde have taget hensyn til)

 

- Hvad vil du gerne have mere af på en springbane? Og hvilket niveau er det på?

 

- Er der noget irreterne som du ikke mener er blevet rettet på som du ønsker bliver rettet?

 

-Hvilken form for kombination kan du lide? Stationata-stationata, stationata-oxer, oxer-stationata?

 

Er der andet skriver du det bare :)

 

Hilsen en kommende banedesigner(banebygger).

0
0
Svar på denne tråd
 
 banedesigner
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 18:03

Hej Betina

 

Jeg er selv banedesigner (og rytter) og vil blot informere dig om at alle dine spørgsmål bliver taget op til kurset.

Jeg syntes, at det er nogle rigtig gode tanker du gør dig, og forhåbentlig har du selv en idé om svarene til dem alle.

Nu kender jeg jo ikke din baggrund, men det allerbedste du kan gøre er at se en masse baner og få en idé om hvordan ridelinjer, springenes opbygning mv. passer til de forskellige sværhedsgrader, hvis du ikke selv har meget rideerfaring så ville jeg helt klart anbefale dig at finde en dygtig mentor som du kan tage med rundt og hjælpe på nogle forskellige baner.

Vi har brug for gode og engagerede banedesignere - så kom du bare i gang

 

Mvh. Tania Seierø

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar harsvig!
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 19:20

Jeg går pt på efterkole, men når jeg er hjemme bruger jeg mine vågne timer ude på rideskolen sammen med min træner(som også er banebygger). Jeg tegner tegninger og er nu begyndt at måle banen op så springene står realistisk i forhold til banen størrelse.

 

''Desværre'' går jeg meget op i banens opbygning og folk holdninger til hvordan en bane er realistisk at ride på det pågældende niveau.

 

Jeg har fyldt 2 tykke portfolie mapper op med tegninger jeg har siddet og lavet i timerne og fritiden.

 

Jeg er blevet sat for at lave lidt baner til sommer til træning af min træner så jeg har en fornemmelse for hvordan det er at bygge en bane og så ride den bagefter.

 

:)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider