Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 Rideskole/klub
Forfatter: 
Dato:  29-11-2014 18:10

Hænger rideskolen sammen med rideklubben?

I min klub går ALLE indtægterne til rideskolen, men synes jeg har oplevet at andre klubber har det mere adskilt, dvs. hos os er der ikke arrangementer for andre end rideskolen, kontingentet er 500.- og jeg tænker da at man skal have et eller andet for de penge, kan i ikke kort ridse op hvad i gør i jeres klub da jeg overvejer at melde mig ind i bestyrelsen for at gøre en forskel.

Jeg kommer fra KAR hvor jeg ved at de kører det på en anden måde med adskillelse af klub og rideskole, men fortæl hvad i gør, jeg er ret grøn på området, men kan høre at utilfredsheden er stigende.........


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 01:08

Jeg har aldrig i mit 40-årige hesteliv været på en rideskole, dvs et sted hvor man kan modtage undervisning på elevheste uden at der også var en rideklub,- Nok mest fordi at der SKAL være en klub/forening med x antal medlemmer for at modtage offentlig støtte som alle andre sportsforeninger/klubber. Selvfølgelig findes der opstaldningssteder for private hesteejer, hvor man kan få undervisning, hvor der ikke nødvendigvis er en klub og her i nabolaget har vi en rideskole (+ klub) kun med elevryttere/heste (som jeg foriøvrigt selv har være med til at starte op). Dvs det giver god, økonomisk mening at have en rideklub med så mange medlemmer som mulig og helst under 18 år, da de giver flest penge. Der er en anden god grund til at have en klub med medlemmr,- det er medlemmmerne der skal gøre alt arbejdet med arrangementer, stævner osv ;)

Med hensyn til økonomien vedr. elevhestene. De enkelte elevheste skulle gerne tjene deres eget foder, strøelse, smed, dyrlæge og andre udgifter fx underviserens løn, ind hver måned via deres deltagelse i undervisningen, men det kan godt knibe med at hænge sammen og der skal ikke mange uforsete udgifter (dyrlægeregninger) til før at det vælter og mange rideskoler er afhængig af den offentlige støtte for at kunne løbe rundt. Opstaldning af privathestene skal selvfølgelig også kører rundt, men der skal udgiften og indtægten (bare?!!)hænge sammen med antal af opstaldet heste, ellers må man sætte prisen op. Fx den rideskole jeg har min hest stående pt, har man i mange år haft en berider ansat,- det er man på nuværende tidspunkt gået væk fra pga øknomien simpelthen ikke er til fast personale hele dagen, så der er forskellige (uuddannet) undervisere til elevholdene som også skiftes til at have aftenvagter og staldvagter i weekenden og så har de en hest opstaldet gratis. Og jeg skal da være den første til at understrege at det synes jeg da ikke er optimalt men sådan er vilkårene altså bare...Vi er så til gengæld konkurrencedygtige både på prisen for at ride på elevhold og opstaldningsprisen for privathestene. For man kan altså ikke komme udenom at det er dyrt med heste og kan man gøre det lidt biligere for sine kunder end konkurrenten, så har man måske en fuld stald vinteren over og elevhold, der er fyldt op og det er det man skal overleve på.

Ang. bestyrelssarbejde, så er min helt privat mening at det vigtigst er at have forstand på økonomi og at kunne finde ud af at købe rigtig ind (hø, halm, wrap foder osv)Altså groft sagt,- Den rigtige kvalitet i den rigtige mængde til den rigtige pris. At kune lægge et realistisk budget og så holde det,- helst med et overskud så man har noget at gøre med og så kan man planægge, hvad man godt kunne tænke sig :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider