Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 Et billigt medlemskab?
Forfatter: 
Dato:  12-11-2013 07:16

Jeg har en veninde (der ikke bruger HN)der har egen stald, også fald snakken om medlemskab af en rideklub.

 

Hun syntes det er tosset at betale meget i medlemskab til en klub som hun ikke har sin daglige gang eller benytter facilitterne i, men hun er nød til at være medlem af en klub for at kunne starte.

Jeg fortalte hende at det jo koster at drive rideklub og man har vedligholdelses udgifter mm. (jeg har før sidet i bestyrelse)

 

Men så spurgte hun om der mon ville være interesse for medlemskab i en klub hvor det koster udgifterne til DRF at være medlem om året.

Klubben skulle ikke fysisk være et sted, ud over en adresse.

For der måtte da være andre som rider private steder og ikke benytter facilitterne på en rideklub.

Hvis man ville holde arrangementer måtte man leje sig ind på nærliggende gårde.

Ved ikke at have husleje, vedligholdelse, ville man kunne have en billig medlemspris.

Ved at evt holde kurser - arrangementer/stævner (d-plan) kunne klubbe tjene lidt så overskud tilfaldt medlemmernes interesse i form af udflugter, fordrag, kurser og ligende.

 

Hvis det skulle blive til noget ville klubben have adresse i distrik 1. Hun har undersøgt sagerne lidt (skrevet med DRF) og de siger man skal samle mindst 50 medlemmer.

 

Så ville du have inderesse i medlemskab af sådan en klub?

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke det samme
Forfatter: 
Dato:  12-11-2013 11:25

fordi man er medlem af en klub er det da ikke sikkert man må bruge stedet faciliteter.

 

De steder jeg kender kræves faciliteskort for at bruger baner/ridehus foruden medlemskab.

 

Så for medlemskabet får man lov at starte for klubben, rider klubmesterskaber, championatspoint osv.

Altså ikke umiddelbart ting klubben har overskud ud af at gøre for en, men noget der kræver frivillig arbejdskraft.

 

Klubber tager forskelligt i medlemskab- så det er vel bare at finde en billig klub ?

 

 

Så jeg kan ikke helt se det attraktive i det du foreslå.

 

NB kender du en klub på sjælland hvor man har adgang til ridehal+baner for sit medlemskab så send mig gerne besked.

 

Karina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Findes allerede
Forfatter: 
Dato:  05-12-2013 23:18

Det findes allerede, bl. a. ved http://www.arabiskrideklub.dk

 

Her er prisen lav, og ingen bygninger mm der skal vedligeholdes.

Ved stævner lejer man sig ind andre steder.

 

Hilsen Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eksisterende klub
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 13:29

I Stevnsbogaard Rideklub (dis 1) er kontingentet lige blevet forhøjet til kr. 250,- om året.

Klubben har eksisteret siden 2001 og afholder stævner i udendørssæsonen, der er championatslister og klubmesterskab samt forskellige andre arrangementer.

Klubben ejer ingen faciliteter men får lov til gratis at benytte Stevnsbogaard Hestepensions til alle arrangementer, derfor kan kontingentet holdes så lavt.

 

Jeg vil da foretrække, at være medlem af en klub, der også kan tilbyde noget i stedet for en, der mere eller mindre er fiktiv!

0
0
Svar på denne tråd
 
 SKØR....
Forfatter: 
Dato:  11-03-2014 09:35

Nå men vi har lavet en klub i distrik 1

storkøbenhavns rideklub (SKØR) vi bliver officielt optaget pr 1/4 2014.

 

I kan kan læse om klubben på http://www.skør.dk

 

Det er ikke en klub som holder mange stævner, men vi holder kurser og foredrag arrangere ture, og arbejder på at lave et TREC stævne

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2014 04:42

Hjemmesiden hedder nu godt nok skoer.dk:)

 

Selv har jeg et stævnemedlemskab for 250 om året, for jeg gider heller ik gi mange penge, bare for at bruge et navn.

Har set medlemskab op til 750 om året.

 


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider