En professionel tilgang giver det bedste resultat.
- Find nogle personer, som vil være med i arbejdet med at skaffe sponsorer
- Hold et møde, hvor I laver en liste over mulige sponsorer, samt aftaler hvem af jer, der skal spørge hvilke emner (det er bare SÅ dumt at komme flere til den samme virksomhed)
- Find ud af, hvad I vil give jeres sponsorer til gengæld for deres støtte (annonce i katalog, logo/sponsorliste på klubbens hjemmeside, opsætning af logo i en collage, som hænges op i klubben under stævnet eller andet)
- Skriv et introduktionsbrev, som personerne kan have med ud til virksomhederne. Deri skal stå, hvilken begivenhed, det handler om, dato for arrangementet, og nogle rigtig gode grunde til at give et sponsorat. Denne skrivelse skal være så tilpas officiel, at virksomheden kan bruge den som bilag i deres regnskab - de kan jo trække sponsorater fra
- Gå så ud og spørg virksomhederne, og vær opmærksom på, at man ikke kan sende hvem som helst ud. Det skal ikke være små generte teenagepiger, som står og træder sig selv over tæerne og ikke tør se folk i øjnene - det får man ingenting ud af
- Sidst, men ikke mindst: sørg for at holde de løfter, I giver sponsorerne, og husk at takke dem allesammen efter stævnet, enten på hjemmesiden eller i avisen. Så kan I også være bekendt at spørge dem næste år
God fornøjelse med projektet - og husk at sørge for, at alle præmier er mærket med den glade givers navn og kontaktoplysninger - og bed gerne rytterne om at huske at takke præmiesponsorerne. De bliver helt vildt glade, når man sender dem en mail
Hilsen Sif