Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 er jeg uhøflig
Forfatter: 
Dato:  29-03-2012 12:00

jeg er ved at planlægge hvilke stævner jeg skal ride hen over sommeren.

 

Lige her i starten bliver det D-stævner.

 

Da jeg har erfaret at der er lidt forskel på 'kvaliteten' af D-banebyggere og jeg har nogle jeg bedre kan lide end andre. Har jeg skrevet til et par klubber og spurgt om hvem der skal bygge til deres stævne.

Jeg kan også finde på at spørge til bunden på deres bane...

 

Jeg spørger på en meget pænt/neutral tone, så jeg synes ikke det burde formærme nogen.

Det er en god uge siden jeg har skrevet, måske tjekker de ikke mails så tit?

 

Men der ikke nogen der svarer, er det fordi det er uhøfligt at mig at spørge?

 

Propositionerne er godkendt af distriktet, og så vidt jeg ved kan de ikke bliver det andet end de har skaffet dommere osv.

 


Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2012 13:46

Nu ved jeg ikke hvilket dristrikt du kommer fra, men i dis. 9 kræver godkendelse af proportion ikke at man har dommere/officials. Det blander distriktet sig slet ikke i.

 

Hvis det er en decideret stævne mail adr. du skriver til, kan de manglende svar sagtens skyldes, at mailen ikke bliver tjekket så lang tid før stævnet - det kan også sagtens skyldes at klubberne ikke har booket banebygger/dommer endnu.

 

 


Hilsen Nina




Betty 22.04.1994-30.08.2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 banebygger
Forfatter: 
Dato:  30-03-2012 15:32

Mht banebyggeren kan jeg godt forstå du skriver og spørger- Måske de ikke har fået det på plads endnu.

 

Det syntes jeg du burde få et svar på.

 

Mht banen, så letter du måsen ud i din bil og kører hen og kigger.



"Det tar lang tid, at få en gammel ven"


Mor til Alfred 2009

Mor til Agnes 2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det er
Forfatter: 
Dato:  31-03-2012 09:39

rigtig jeg kan køre forbi og se på banen.

 

Det kan måske også virke fornærmende at spørge til banen, det er bare jeg har startet der for flere år siden og der var den alt alt for dyb efter min smag, så har ikke lyst til at gentage det...

 

Men jeg tænker også at hvis de ikke vil fortælle mig om forholdene kunne de jo give besked om at det vil de ikke... Resultatet bliver næsten helt sikkert det samme, at jeg ikke melder til...


Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke uhøflig
Forfatter: 
Dato:  31-03-2012 13:56

- Men måske useriøs.

 

Ret mig hvis jeg tager fejl, men er det ikke vores allesammens fornemste mål, netop at blive bedre, klogere og lære af vores erfaringer?

 

Er man sportsmand/kvinde kan man ikke altid bestille de mest optimale forhold til brug for sin egen præstation, men man kan lægge en strategi for hvordan ens mål kan gennemføres bedst muligt, under de givne forhold.

Det være sig uanset hvilken sportsgren, ingen er feks. herre over vejret.

 

Så hvis du kender banen i forvejen, læg din strategi derefter og gør dit bedste. Forholdene er ganske de samme for alle andre.

Det er jo i grund og bund netop dét det hele går ud på.

 

Kun at ville stille op når alt er sammensat efter ens eget hovede, det er efter min mening pivseri og ingen udfordring.

 

Go for it!!!

 

Hilsen Dorte

 

 

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Njaaaaa....
Forfatter: 
Dato:  31-03-2012 16:54

Det kommer da an på....

 

Nu rider jeg på ungheste, og dem foretrækker jeg da at kunne give så gode muligheder som muligt, fremfor at de bare skal ud at starte.

 

Har du først en erfaren hest, ja så kan du jo ride dig ud af diverse problemer, og lærer både dig og hesten noget.

 

Jeg har været til d-stævner i spring, hvor erfarne springrytteren ikke havde bedt deres heste om at starte pga total tosset linieføring, og det til ld og LC.

 

Jeg har været til dressurstævner hvor jeg ikke ville byde min unghest at gå i en nærmest bundløs bane, hvor de udtrættedes, samt stor huller tre steder på banen, hvor de trætte heste så kunne vrikke rundt.

 

For nogle af os, så er stævner bare lidt hygge, og så kan man fint vælge hvor der plejer at være god bund og fornuftige banebyggere og dommere.

 

Mvh Charlotte - som gerne pivser på sine unghestes vejne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Absolut ikke
Forfatter: 
Dato:  31-03-2012 21:08

Jeg syntes absolut ikke at du er uhøflig, så længe beskederne skrives pænt.

 

Nu er jeg selv rytter og banebygger (D), og jeg må da ærligt indrømme at jeg ikke tager til D-stævner medmindre jeg ved hvem der bygger samt kender banerne.

Det samme gælder næsten også C-stævner ihvertfald mht. banerne - men nu kender jeg efterhånden også alle de større stævnebaner på sjælland.

 

Mine ungheste tager jeg hellere med til "fredagsklasserne" ved C-stævner, da man også er mere sikker på at rytterne på opvarmningen har mere styr på tingene. Det kan godt være at jeg er både pylret og snobbet, men mine heste skal kun komme ud og få gode oplevelser. Kommer vi alligevel afsted og kan jeg mærke at det ikke går, så må vi køre hjem igen uden nogen spring.

 

Tania Seierø


0
0
Svar på denne tråd
 
 pivet...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 11:22

ja måske.

 

Men jeg er tidligere i min hests liv fået meldt steder hvor det simpelthen blev for svært for den pga. dyb og tung bane eller en banebygger der tog lidt let på max højdene, og da den ikke har Verdens største selvtillid i forvejen vil jeg helst ikke give den flere dårlige stævner.

 

Men det er også bare lidt træls at have kørt 40-50 km. betalt startgebyr for så at læsse og køre hjem igen.

 

Jeg synes selv jeg har spurgt pænt.

 

Men hvis de ikke svarer, venter jeg bare med at tage til stævne til der kommer et i en klub hvor jeg kender forholdene.

 

 


Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brug telefonen
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 11:34

Hvorfor ringer du ikke bare til kontaktpersonen og spørger? Mundtligt er det meget lettere at forklare hvorfor man gerne vil have "særbehandling" og så får du et svar straks.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 jo jeg...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 12:57

kunne også ringe.

 

Grunden til at jeg mailede, var at de så kunne svare når det passede dem, jeg havde så også bare en forventning om at det ville blive inden for 1-2 uger...

 


Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 grundigt informeret
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 22:44

Personligt starter jeg aldrig et stævne hvor jeg ikke kender banebygger og forholdene, her påtænker jeg både bund, opvarmning etc.

 

Man skylder da sin hest at være grundigt informeret om disse ting.

 

Nu starter jeg så sjældent D-stævner for jeg finder at forholdene ikke er gode nok - folk er bare ikke professionelle nok på det niveau!

 



** Stavefejl er gratis **


SJÆLDEN DRESSURSADEL SÆLGES

Sommer Egon von Neindoff

17,5 sæde og bom 32,5

Bommen kan justeres

Sadelen er yderst velholdt!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 men vi vil ikke alle slå hesten ihjel
Forfatter: 
Dato:  08-04-2012 18:31

på grund af en banebyggers manglende forståelse for at La* til klubstævne altså ikke er grosser preis og man derfor ikke kan forvente heste der kan springe trekombination med trippelbare ind og to oksere ud, samt stor vand efter en afstand på 15 m.

Dette er nok de to værste eksempler jeg har været ude for. Men jeg synes nu ofte at jeg vælger at køre hjem fordi banen er direkte uridelig og at jeg derfor ikke vil udsætte min unghest for en opgave den ikke kan løse.

Så kan det godt være at vilkårene er ens for alle, men hvis man kan vinde Lc med 8 fejl i hovedrunden, så var det altså enten en flok idioter der var til start eller også var banen ikke til at ride.

 





Med venstre hånd
Line

 

http://linebergmann.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor bliver jeg
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 16:58

glad når jeg sidder og læser jeres svar,, hvor er det fedt at læse at i stiller krav til baner og til banebyggere,, blive ved med det,, måske man ligefrem skulle høre DRF om ikke det burde være i et krav at det stod i propotioner?

 

jeg ville ønske at der stod hvor mange opvarmningbaner der er til rådighed,, jeg har en hest som er panisk angst for andre heste og det er min fornemste opgave at give ham en god oplevelse HVER gang vi er ude,, derfor stille jeg store krav til plads omkring mig.. troede jeg var den eneste der var super sippet,, men dejligt at læse at der er flere..


Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN


Foderplaner laves mod bestilling. se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider