Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 DRF eller ej?
Forfatter: 
Dato:  17-03-2012 22:13

Hej alle,

 

Håber I kan give et "indspark" til dette :-)

 

Hvis man ønsker at benytte heste i en diciplin, som ikke er registreret i forvejen hos DRF, SKAL man så partout høre under DRF (grundet brug af heste) eller kan man lægge aktiviteten under diciplinens "hovedforbund"?

 

Eksempelvis skydning: Hvis man ønsker at gøre det fra hesteryg, SKAL det så høre under DRF eller kan man udføre aktiviteten tilknyttet en skydeklub under et skytteforbund?

 

(OBS! Det er IKKE skydning vi overvejer, men det fungerer hér som eksempel til at lette forståelsen)

 

Venligst

Lena


Kun når vi ved bedre, er vi forpligtede til at gøre det bedre. Giv plads til folks udvikling og tilbyd din støtte. ALLE er startet uvidende og mener du, du ved alt, er du i sandhed "på røven"!

0
0
Svar på denne tråd
 
 DRF eller ej
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 08:36

Hvis du er medlem af DRF, må du kun starte til stævner arrangeret af eller til stævner godkendt af DRF, medmindre det er discipliner, der ikke er omtalt i DRFs reglement.

Denne regler er selvfølgelig indført for at begrænse antallet af "piratstævner", hvor man bruger programmer, dommere m.m., som DRF har brugt ressourcer på.

Ellers kan du bruge din hest, som du vil. Vi lever i et frit land.

Vh Elisabeth

0
0
Svar på denne tråd
 
 islænderne
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 10:18

er ikke under drf, så vidt jeg husker. Der må man gerne ride islænderstævner på sin islænder uden at spørge drf for ugen efter at ride DRF stævne på den.

 





Med venstre hånd
Line

 

Bordercoliie hvalpe sælges: tre styk tre farvede hanner og to sorte og hvide tæver. født 8/2-2012. Se mere på http://gribskov-bordercollie.dk/

 

http://linebergmann.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Reglementeret
Forfatter: 
Dato:  10-04-2012 00:10

Hvis du vil arrangere noget som ikke hører under DRF, kan du bare arrangere det, det er der intet til hinder for.

 

Jeg tror ikke at du kan få lov til at arrangere f.eks. "Skydning til hest" i DRF regi, om du kan arrangere det under en skydeklub, ved jeg ikke.

Måske nok lige i forbindelse med skydning, tror næppe man bare kan arrangere en skydekonkurrence "hjemme i baghaven"

 

Men var det f.eks en konkurrence i fodbold til hest, kan du arrangere det udenom både DRF og DBU, det hører ikke under nogen af forbundene.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hestefodbold
Forfatter: 
Dato:  10-04-2012 12:42

Det er muligvis overraskende; men du kan faktisk finde et reglement for hestefodbold på DRFs hjemmeside: www.rideforbund.dk/ Klub%20og%20Bredde/Breddeaktiviter/ Forslag%20til%20andre%20aktiviteter/ Hestefodbold.aspx

 

Aktiviteten har været brugt til Landsfinalerne; men er taget af programmet, fordi det desværre var svært at lave reglerne, så man kunne være sikker på, at rytterne ikke glemte at tage hensyn til deres heste i "kampens hede"

 

vh Elisabeth

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 15:42

Nå, ja så dur det eksempel ikke

 

Jeg prøvede egentlig bare at finde på et andet eksempel end lige skydning til hest, men fantasien rakte ikke så langt...

 

Mest fordi at jeg vil tro, at der er nogle specielle regler i forbindelse med skydning, med eller uden hest, men ellers kan man bare arrangere det udenom diverse forbund.

 

Vi prøver med heste-volleybold som eksempel

Det kan man arrangere udenom både DRF og volleyforbundet (eller hvad det nu hedder???) og jeg tror næppe at nogen af forbundene vil være interesserede i at arrangere det i deres regi.

 

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider