Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 2800 Planlægning af Ringridning
Forfatter: 
Dato:  02-09-2011 11:40

Hjælp...... skal til at planlægge ringridning i slutningen af oktober - så gode ideer til hvordan hvorledes osv. er meget velkommende?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad ved du i forvejen?
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 12:12

Er det ringridning som der rides i Sønderjylland du tænker på?

0
0
Svar på denne tråd
 
 altså..........
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 13:14

det jeg skal planlægge skal er ikke i jylland - jeg planlægger det i en lille klub - "for sjov" som års arrangement.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ringridning start
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 12:11

hej

Min mand jørgen, startede også op fra bunden, da der ikke var nogle ringriderfest på bornholm. Vi har kørt det i 3 år med stor succes. Vi har en rigtig dårlig hjemmeside (som vi skal have hjæp til, men vi får vel styr på den en dag). Men du kan læse om hvilken regler der er og hvordan det foregår Eller du kan ringe til min mand se tlf.nr./mail på hjemmesiden. www.rinriderfest-bornholm.dk

hilsen charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bornholm
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 13:42

Linket duer desværre ikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt om ringridning
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 10:50

Fedt det bliver holdt på Bornholm!!


I skal have følgende:


En galge med stolper som er høje nok til at en hest kan være indunder ringlåsen og imellem stolperne - mener det er 2,5 m. Nogle steder har de en galge man kan svinge ud fra barrieren( i ridehuse) ellers bliver ringridning afholdt udendørs i sommermånederne hvor stolperne bliver gravet ned og der sættes en snor op i en slags trekant med en ringlås.

Prøv evt. at se hvad Aluette tilbyder. De har galger -men det kan gøres billigere, men så får du en ide hvordan det ser ud.


Så skal der laves en "gang" med reb i begge sider så hesten galoperer lige op til ringen og et stykke efter.


I skal have lanser og ringe. Når I nu skal lave det for sjov kan I lave lanser selv (spids et kosteskaft). Rigtige lanser er ikke helt billige - de har en stålspids og vægt forneden.


Så skal I finde ud af om jeres heste kan gå igennem galgen. Der er ikke alle heste som kan "tåle" lyden når ringen kommer på lansen. Nogle er bange for at gå igennem galgen. Meget afhængig af hesten. Til ringridning i Sønderjylland er de fleste heste nogle meget rolige typer da de også skal gå optog med orkester mange steder og skal forbi flag og mange folk evt. et tivoli på festpladsen mm.


Så skal I inddele deltagerne. Hvis I har børn med lad dem skridte/trave igennem. Afhængig af hvormange I er og hvorlang tid det skal tage deler i rytterne ind.

I Sønderjylland rides der oftes 2x12 omgange og der er præmier til alle de fleste steder på trods gratis deltagelse til børn og billig takst for de "gamle" :-)

Børn rider "pony" (selvom de også kan ride på heste) til de er 15. Derfra rider de sammen med de voksne. Afhængig af deltagerantal bliver man inddelt i aldersklasser. 15-30, 30-45 osv. Til de store ringridninger er der også opdeling i herre og damer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ringridning
Forfatter: 
Dato:  04-10-2011 13:57

Hejsa..

Jeg ved at der rides ringridning, som en god afveksling ned på Suså ridecenter. Måske vha billeder derfra (eller andre) kan man vel sagtens få en idé hvoardan det kan gøres. Men jeg er også helt sikker på at man kan køre derned og se facilliteterne.


Og ellers super godt beskrevet ovenfor : Bella 7. Der blev jeg klogere!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider