Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 Opdatering om Rytterforeningen Ba
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 14:53

En lille opdatering her fra:


Vores berider Bent Pedersen har fra 1. april 09 lejet Kasernens Ridecenter i Næstved, hvor hans planer er at lave et kraftcenter inden for ridesporten. Bent starter selvstændig virksomhed i form af opstaldning til pensionærer, tilridning, ponyrideskole, handicapridning m.v..


Rytterforeningen Baunehøj står bag Bent Pedersens tiltag, i hvilken form Rytterforeningen følger med til Kasernen er ikke afgjort endnu. Der er en eksisterende klub på kasernen som vi selvfølgelig skal i en positiv dialog med; men et bud kunne måske være en fusion af de 2 klubber til en ny stor klub. Dette kan vi dog først på et senere tidspunkt bringe nyt om; men der er ingen tvivl om at der også i fremtiden vil være en rideklub på kasernen.


Men ihvertfald er størstedelen af aktiviteterne på Rideskolen Baunehøj, sikret forsættelse på Kasernen.


Med venlig hilsen


Mette Weirsøe

Formand

Rytterforeningen Baunehøj

0
0
Svar på denne tråd
 
 det var
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 15:38

rigtigt dejlig at høre, som er glad deltager i mange at de angemanger baunehøj gennem tiden har afholdt.


Mvh Susanne

Pari-lida og Waldini.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Held og lykke
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 15:39

Med projektet Mette :-) sorry fru formand ;-)





Illum

*

Nej det er ikke stavning eller formulering der gør en seriøs skribent..

Det er om personen er til at holde ud "høre" på,eller om personen er en latterlig selvhøjtidlig,selvretfærdig klynker.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Herligt
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 17:01

Ja, vi er nok mange der er glade for at det ikke er slut med Baunehøj


God vind fremover til alle.


Mvh Anne


En krone for kongeriet, en bølge for vandet omkring det lille land

Dansk Varmblod

anne-sj.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja dte lyder jo supert for jer.
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 18:09

men hvad med hende der havde lejet stalden..?


MOBBEN IMC.


Går dine heste og ponyer med svømmefødder i løsdriften, så ring og hør om vi måske kan hjælpe dig.

vognmand/entrepenør

Per Christensen 20285450

0
0
Svar på denne tråd
 
 Væk for længe
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 18:18

Siden, med mindre der har været flere end jeg kender til :-)





Illum

*

Nej det er ikke stavning eller formulering der gør en seriøs skribent..

Det er om personen er til at holde ud "høre" på,eller om personen er en latterlig selvhøjtidlig,selvretfærdig klynker.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald Dalsø
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 18:24

Så vidt jeg er orienteret (ret mig hvis jeg tager fejl), så har Helle Dalsø (Stald Dalsø) til huse i stalden pt, men en lille fugl har sunget om, at hun er ved at finde en ny gård.


Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad så med...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 19:30

... den rideskole der er på kasernen i forvejen? -Såfremt Bent Pedersen har tænkt sig at have pony-rideskole vil det jo blive en konkurrent til den eksisterende rideskole.


Mvh. Anne.


Senest set på ryggen af en haffe-laffer!

Skønt!


What doesn't kill you

Makes you stronger!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kasernen
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 19:36

Nu er det et par år siden jeg boede på Kasernen, men har Claus ik rideskole mere??



R.I.P Mispige. 14 april 2005- 17 august 2008


If you don't know me, don't judge me


Heidi


Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig........
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 20:47

Sikke en dejlig nyhed, og hvor bliver det bare spændende at følge. Håber du følger op på sagerne efterhånden.


Held og lykke til Baunehøj og Bent Pedersen.


Mvh


Mette





The winner takes it all!

Bliv en del af Team Lodberg


Team Lodberg Riders Coaching

Undervisning og uddannelse af hest og rytter

tlf. 20924205

www.team-lodberg.dk


mere end 100 placeringer i 2008

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 22:25

Tak for jeres støtte


Helle Dalsø er blevet opsagt som lejer af stalden med udgangen af marts og Bent Pedersen har tegnet en lejekontrakt fra 1. april både for opstaldingen og den eksisterende rideskole.


Der arbejdes på pt. på et samarbejde med Claus som driver rideskolen derude om en fortsættelse af hans arbejde. Der kommer kun til at være en rideskole.


Mvh


Mette Weirsøe

Formand

RBH

0
0
Svar på denne tråd
 
 beriderlever
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 07:37

kan Bent så tage beridereleverne med sig?


Surt for dem hvis de står og mangler læreplads, men dejligt for jer at i har fundet et nyt samlingsted for klubben, for mon ikke den anden klub er interesseret i en fusion med en klub der har så mange medlemmer som baunehøj?



karina




10 baller god tør wrap fra 2008, 1.slet sælges.

350 DKK pr balle afhentet post nr 4100

Send PB for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 09:32

Vi har pt ikke nogle beriderelever. Men regner da med at vi skal have det igen, når vi er kommet på plads :-)


Mvh


Mette

Formand

RBH

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 15:51

Egentlig er det jo rigtig ærgerligt for Baunehøj "hører jo til" på Baunehøj.....

Og der har da vist efterhånden været en del "igennem" Kasernen, har der ikke?

Men Kasernen er jo et super lækkert sted, så mon ikke de fleste er glade.

Og heldigvis er det jo ofte sådan, at når man lukker en dør, åbnes der ofte en ny.

Held og lykke.


Maria


Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev. Egen bane. 800 m til ridehus. 1200 kr incl foder, strøelse osv.


Kig på www.flickr.com/photos/mundboegaard


Hellere tilgivelse end tilladelse c")

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja jeg håber da..
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 16:22

at helle finde noget nyt.


MOBBEN IMC.


Går dine heste og ponyer med svømmefødder i løsdriften, så ring og hør om vi måske kan hjælpe dig.

vognmand/entrepenør

Per Christensen 20285450

0
0
Svar på denne tråd
 
 Delte meninger.......
Forfatter: 
Dato:  09-01-2009 12:14

På 5 år er der 3 forskellige, der har kørt stalden på Næstved Kaserne..
Helle Dalsø har kørt den i snart 1 ½ år nu.
Der er fuldt hus. Alle er glade og tilfredse, og det kører rigtig rigtig godt.


Desværre betyder dette lejer-skifte, at næsten alle, der nu står på kasernen, er nødsaget til at flytte, idet der sker MEGET store ændringer i driften, samt en stor prisstigning.

Det betyder, at over 30 privat-ryttere skal finde nyt sted til deres heste.
Så nej, det er desværre ikke alle, der er lige glade for dette tiltag.........

Alle overvejer for og imod i disse dage. Nogen vil give det et forsøg og prøve og blive.

Den store prisstigning er nok den største hindring for de fleste, men de store planer om at omdanne stedet til et konkurrencepræget ridecenter, der (udover de ca. 30-32 pensionærer) skal huse både rideskole, handicapridning, stor mængde privatundervisning, afholdelse af store stævner osv osv, det er desværre ikke noget, som ret mange af de nuværende pensionærer kan forene sig med..


Det er synd og skam, at den velfungerende og dejlige stald, der eksisterer på kasernen netop nu, må lukke. Specielt når det er til fordel for sådan et stort sted, som mange ikke kan se, at der skulle være en målgruppe for.


Dette indlæg er absolut ikke ment som et halvsurt opstød, og jeg håber heller ikke, at det bliver læst sådan. Men jeg håber, at de fleste efter at have læst dette, kan sætte sig lidt mere ind i den frustration og afmagt og ked af det-følelse, som de
eksisterende pensionærer oplever i øjeblikket.


Derfor skal Bent og Rytterforeningen da også ønskes rigtig meget held og lykke med projektet - det bliver under alle omstændigheder spændende at følge udviklingen...





Husk og kig ind på min hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/denies

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-01-2009 18:09

Denies..... Kan sagtens se, hvad du mener. Tænkte ikke lige sådan på det. Men tænker også, at Helle (som jeg intet kender til) vel selv har opsagt (og måske opgivet) sit virke på Kasernen? Maria


Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev. Egen bane. 800 m til ridehus. 1200 kr incl foder, strøelse osv.


Kig på www.flickr.com/photos/mundboegaard


Hellere tilgivelse end tilladelse c")

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maria3
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 14:39

Helle som driver stalden på Kasernen nu, har ikke selv sagt op (eller givet op for den sags skyld). Det er dyrlæge Berner Olsen, der ejer stalden. Og Berner har pr. den 31. marts 2009 opsagt Helle i privatstalden samt Claus Mortensen der driver rideskolestalden.

Ingen af disse har selv ønsket at stoppe.





Hilsen fra
Louise og dressurmulen Odessa
(www.123hjemmeside.dk/ jetsmarksodessa)

Støttekonto er oprettet til bevarelse af Rytterforeningen Baunehøj i Spar Nord regnr. 9819 kontonr. 4568796662, Støt os!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helle Dalsø
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 15:42

Helle Dalsø er opsagt fra Kasernen af Berner fra 1/3-09. Hun er ude at lede efter nyt sted, som hun vil drive som pensionat.


Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 16:10

Undskyld, jeg mente til udgangen af marts.


Og Helle har ikke selv ønsket at stoppe på Kasernen.


Mange er kede af, at stalden (som den fungerer nu) skal lukke. Helle har man altid kunne tale med om tingene, og der blev taget hensyn til hver enkelt hest, hvis det var nødvendigt. Samtidig var hun åben for alternative løsninger på ting for hestens skyld. Det var af private årsager, jeg valgte at flytte min hest fra Kasernen for nu 5 mdr. siden, og ikke fordi min hest eller jeg vantrives. Savner tit Kasernen og pigerne deroppe...


Jeg kender mennesker, som har været kede af at have hest på Baunehøj, og jeg er én af dem. Det som Helle kunne tilbyde på Kasernen, ville Baunehøj efter min mening (førhen i hvert fald) aldrig kunne leve op til. Baunehøj var en fabrik, der skulle driftes så billigt som muligt, men så dyrt som muligt for pensionærene.


Med disse erfaringer (mine) i baghovedet skal det blive meget spændende at se, om Baunehøj på Kasernens arealer bliver bedre, for det håber jeg virkelig. Men tror mere på Baunehøj nu, når Bent har overtaget styringen helt.






Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456....
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 20:24

Hej Kristina!



Ja, hvad kan jeg sige... Jeg er helt enig med dig!




Husk og kig ind på min hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/denies

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med Torben
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 01:13

Ja, Torben bor der så vidt jeg ved ikke mere, men har han stadig heste derude som er hans, og hvad med Kirsin og hendes heste?


Tilhører alle rideskoleheste og ponyer rytterforeningen?


Mange spørgsmål.



Skøn STOR hankat søger hjem, se præsentationen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja helle er en ener.
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 09:41

håber hun finder et egnet sted. Der er vist kommet meget mere styr på tingene efter hun overtog, men sådan er helle jo. Forsøger altid at leve op til sit ansvar, især når det er andres heste hun har ansvaret for.

Havde jeg et sted der var velegnet, var hun til enhver tid velkommen her. Rigtigt surt, at hendes firma skal ophøre, grundet andres behov for et nyt tilholdssted.

Håber selvf. at det vil gå godt for de nye lejere, men rigtigt surt, at det går ud over noget som bare kørte godt..


HEST UDLÅNES.

www.heste-nettet.dk/lodge/40788/ hest/188409/


Går dine heste og ponyer med svømmefødder på folden så ring og hør om vi måske kan hjælpe dig

vognmand/entrepenør

Per Christensen 2028545

0
0
Svar på denne tråd
 
 Christina
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 11:47

Alle rideskoleheste- og ponyer er ejet af Rideskolen Baunehøj Aps, som lukker pr. den 31. marts 2009. Hvad der skal ske med dem, ved jeg ikke.

Rideskolen Baunehøj Aps (Torben) har solgt hele matriklen til Nordicom.

Fakta er at indenfor få år, er der sikkert parcelhuse der hvor Baunehøj ligger nu.



Hilsen fra
Louise og dressurmulen Odessa
(www.123hjemmeside.dk/ jetsmarksodessa)

Støttekonto er oprettet til bevarelse af Rytterforeningen Baunehøj i Spar Nord regnr. 9819 kontonr. 4568796662, Støt os!

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 12:39

Okay havde jeg været lidt mere skarp, havde jeg læst, at Helle var blevet opsagt......

Jeg kender hverken forholdene på Kasernen (udover de fysiske rammer) og det samme gælder for Baunehøj. Derfor kan jeg ikke udtale mig om nogle af delene.

Men som jeg læser det, er det da rigtig øv (måske endda tarveligt) at opsige noget, som kører godt, fordi man hellere vil have en anden ind. (Tænk hvis nogen gjorde det, der hvor man bor)

Rigtig øv for Helle, at hun har et arbejde og et firma, som er afhængig af den fysiske destination, og så bare bliver opsagt. Og sikkert det samme for Claus,- det ved jeg (heller) ikke så meget om.

Men det får da mig til at tænke, at nogen er tarvelige her...... Eller......?


Maria


Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev. Egen bane. 800 m til ridehus. 1200 kr incl foder, strøelse osv.


Kig på www.flickr.com/photos/mundboegaard


Hellere tilgivelse end tilladelse c")

0
0
Svar på denne tråd
 
 må jeg....
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 14:19

lige spørge lidt dumt :er det ude hvor garderhussarne holdt til i snakker om som næstved kasserne ?



hilsen jeanett
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald Dalsø
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 17:01

Hej Alle



Som nogle af jer rigtigt skriver, så er mit lejemål med Berner Olsen, blevet opsagt pr. 31-03-09.

Det kom som et stort chok, at få opsigelsen d. 30 december 08.

Da vi har en velfungerende stald og virksomhed, så vi havde ikke forventet at Berner var så meget en forretningsmand.

Vi leder på nuværende tidspunkt efter et nyt sted, hvor vi kan drive vores forretning videre.

Inden månedens udgang, har vi fået svar på, hvilke muligheder vi har at gå ud fra.


Til alle som støtter mig Mange tak! (Det Varmer!)


Hilsen

Helle Dalsø - Stald Dalsø

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helle Dalsø
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 17:20

Held og lykke med din søgning, jeg håber virkelig det lykkes. efter hva folk siger, er du jo en super udlejer(eller hva man nu kalder det)...

Jeg håber også at Baunehøj/Kasernen får en rigtig go stald, med gode forhold osv at starte op i, og at køre videre.

Held og lykke til Bent pedersen.


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gammel kaserne kran..
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 19:14

..det er mig, og først vil jeg sige til Helle at jeg håber hun finder et egnet sted til den udemærkede forretning hun har fået "banket op" ude på Kasernen, og mon ikke dine piger gerne flytter med dig!

Derudover vil jeg som gammel lejer/udlejer på Kasernen ønske især Bent tillykke med det, og så selvfølgelig ønske Næstved og alle ryttere på Sydsjælland tillykke!

Hvis de planer om at lave nyt ridehus og heste"kraftcenter" bliver en realitet, så er det jo helt fantastisk for hestemenneskerne i en kæmpe radius omkring stedet!

Selvfølgelig er det surt for de piger/damer der har deres heste på stedet lige nu, og som måske føler der ikke blir "plads" til dem, men måske skal hestedamer snart forstå at når man har sin hest opstaldet, så ER det en forretning for de mennesker, der skal drive stedet, og det er både dyrt og en meget svær balancegang at tilfredsstille både sin pung og pensionærer!

Jeg ved mange har en mening om vores måde at drive stedet, det er ikke en ny debat om det jeg forsøger at få igen! Jeg er jo helt færdig med at have pensionærer, og det var en lærerig omgang at drive kasernen Hatten af for Helle der har formået balancegangen mellem forretning og hestedamer!


Matilde.. som ser VILDT meget frem til de kommende stævner på BauneKasernen




Fred, ro og ingen fare!

Hestelivet uden pensionærer er bare bedre! ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 13:17

Kære Matilde.


Jeg kan høre på dit indlæg, at du ikke har hørt de nærmere planer for stalden på kasernen i detaljer.

Hvis du havde det, så ville du ikke syntes, at det hele var så fantastisk.

Faktum er, at den slags ridecenter, som Bent ønsker at starte op, det er ikke noget, der er en synderlig stor målgruppe for i Næstved.

Der er meget få, der -som pensionær- kan affinde sig med det, han vil tilbyde.

Og hvis han ikke kan fylde stalden op, så bliver alle hans fine planer ikke til noget...

Ja, det er en ballancegang og drive et sted, når man både skal tilfredsstille sine pensionærer og gerne tjene lidt på det; enig.

Og det kan godt være, at Bents nye planer kan blive godt mht. afholdelse af stævner og andre arrangementer, og også hans undervisning.

Men det er ikke et sted, der vil blive eftertragtet at stå på, fordi de sætter hesten i højsædet og vil pensionærerne det bedste.

Overhovedet ikke.

Og det er en skam, at et sted, som netop gjorde dette, er nødt til at flytte fra disse dejlige faciliteter, blot for at give plads til et projekt, som jeg da ønsker "held og lykke", men som jeg ikke tror på vil lykkes, hvis Bent ikke ændrer sine planer drastisk for, hvordan han vil køre privatstalden.



Karina





Husk og kig ind på min hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/denies

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm gad vide hvor meget
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 14:25

Sådanne store stævner larmer Nu tænker jeg på plejecenteret, der ligger klods op af kasernen


Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 14:36

De larmer en del...

Og Baunehøj har de sidste mange år modtaget mange klager fra beboerne i villa-kvarteret lige op til dem...

Så det kommer de også nok til nu...







Husk og kig ind på min hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/denies

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kildemarkscenteret
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 14:40

Rykker sig nok ikke lige sådan og da det er ejet af kommunen, vægter klager herfra nok mere end fra parcelhusejere.


Dette er nok en god ting, at have i mente når man planlægger fremtiden på kasernen.


Kasernen og Kildemarkscenteret ligger jo ikke bare tæt på hianden, men helt klods op af hianden, jeg kan høre hestene i stalden, når jeg går udenfor, vel og mærke når jeg er på arbejde om natten på Kildemarkscenteret


Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 16:35

Puha!! Har lige hørt at prisen for opstaldning hos Bent vil lægge på 3800-4000. Gosh!!! Håber da at de forhold han tilbyder for hestene, er NOGET bedre end dem der tilbydes på Baunehøj!!! Nu der tales om målgruppe... Hvem, som almindelig lønmodtager, har råd til at have opstaldning til så mange penge pr. måned til én hest? (Hvem vil give det, med mindre det er total luksus??).


Målgruppen må vist være mennesker med en god indkomst, eller dem der vælger/har mulighed for at bruge hele deres løn på deres heste, eller folk der har andre til at betale for sig...


Eller er jeg helt forkert på den??




Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 16:48

wooohttp://www...

Det var da helt sindsygt med den pris... Det lyder som priserne i KBH området... Ja, man må håbe det er den vilde luksus der bliver disket op med... Det er i hvertfald ikke for os almindelige dødelige

Gad vide om der er undervisning med i opstaldningsprisen


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 shock...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 17:07

hold da op en pris for opstaldning.. For at forlange en sådan pris forudsætter det da godt nok at der er nogle bedre faciliteter end dem kasernen pt kan byde på, vil jeg mene.

Arealet på foldende svarer ikke til mængden af heste der kan være i staldende.. og de mudrer hurtigt til. Allerede her holder prisen op med at svar til det man får.
Staldende er ikke så top-tunede som en sådan pris forudsætter.. synes jeg.

Men selvfølgelig, hvis man har de ambitioner som Bent har, så må man jo skrabe penge ind på en eller anden måde. Men jeg tvivler på at han får mange pensionærer... Kan ikke helt se hvor de skulle komme fra, for som andre siger, så har de færreste hestefolk i Næstved de ambitioner der skal til for at have lyst til at stå et sted med de ambitioner som Bent tilsyneladende har..


Synes det er rigtig synd for alle de hestefolk der fra marts kommer til at stå uden et sted at være, fordi det bliver for dyrt at være på kasernen, samt at der ikke er andre ridecentre I Næstved... Der kommer til at mangle en opstaldnings-kapacitet med alle de fornødne faciliteter!


Mvh. Anne.


Senest set på ryggen af en haffe-laffer!

Skønt!


What doesn't kill you

Makes you stronger!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Baunekasernen
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 17:35

Der er jo også guldkugler på toppen af (nogle) af boksene


For år tilbage mente tidligere ejere af Næstved Ridecenter, at stald 3 var sat i stand blot ved at indkøbe nogle kroketkugler, spray male disse med guld - op med dem på toppen af boksene og vupti vupti så var stald 3 "sat i stand" = boksleje stigning.

DET kostede dem den første gode kunde med adskellige heste opstaldet.

Nå det er en helt anden historie men glemt er den ikke..

Mht. bokslejen er det så ikke "kun" 3400 kr. det skal koste?? Undervisning er UD over & tvungen et par gange om måneden eller??

Måske er jeg fejl informeret - historierne løber jo hurtigt så det kan, af og til, være lidt svært at vide HVAD der er de eksakte oplysninger.

Ja det ER mange penge for en boks MEN hvis ALT, incl. udmugning, følger med i prisen så man KUN skal ride & ikke bekymre sig om spor andet så lyder det umiddelbart ok (selvom det er dyrt).

Det hele skal naturligvis fungere til UG hvis man vælger dyr en løsning - godt foder i korrekt tilpassede mængder fordelt over 3-4 måltider om dagen, & masser af godt grovfoder tildelt flere gange dagligt, det ser jeg som en selvfølge (også) når det ligger oppe i det prisleje.

Ridehus bund pt. dårlig (slidt op) så - ny på & den skal altid være holdt støvfri+planet også en selvfølge til den pris

Foldene bliver han vel også nød til, at gøre noget ved - til den pris skal de ALTID være mudderfrie.

Gode & mudderfrie folde selvfølgelig - det kan hestene lide

Hvis tankerne er i ovenstående stil vil den pris ikke afskrække mig HELT..

MEN SÅ SKAL DET HELE OGSÅ VÆRE TIP TOP & ikke blot være et sted "kun" med gode faciliteter & sted for større arrangementer.

Med undtagelse af mudderfrie folde (som idag er langt bedre) er Maglebjerg det eneste sted i vores nær område som hidtil har kunne levere ovenstående service..

Lækre faciliteter med alt hvad hjertet begærer, altid ordnet lækker bund & super fodringer mange gange dagligt - også tæt v/skov.

Spring i ridehuset kan man (nogenlunde) lære, at leve med kontra de øvrige gode forhold som opvejer springene når man ikke udover denne sport.


Men hvad følger som udgangspunkt reelt med i den noget høje pris - Karina, Louise (Mette W) oplys os??


Fawn Mops han hvalp sælges.

Efter sunde & raske blodlinier - eksteriør helt i top.

100 % dansk stue-opdræt. Optimale opvækst betingelser helt efter foreskrifterne.

Ring for yderligere info på tlf nr 40625031

0
0
Svar på denne tråd
 
 overkrift
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 20:10

Da jeg stod på kasernen gik vores heste i mudder op til knæene, hvilket resulterede i skader og en masse tabte sko. Der var stalden fyldt op og der gik de allerede alt for mange på foldene og der var ikke nok græs til dem alle om sommeren. Så jeg gad godt vide hvad han har tænkt sig, for der er ingen mulighed for flere folde, men selvfølgelig hvis de kommer ud lige så lidt som på baunehøj så kan det måske godt gå, men de lever jo ikke op til de nye regler.

Jeg synes også det er synd at kasernen skal ha endnu en ny lejer, når det nu endelig kørte godt igen.

Jeg håber for jer der står der at i finder et nyt godt sted, selvom det blir svært i næstved, nu mangler der jo et sted.




SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!


DANSKE OLDENBORG HESTE -

KAN OG VIL


www.123hjemmeside.dk/devito-secret


R.I.P Secret Soul, 3 juli 1989-30 nov 2008 ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 22:28

Det der følger med i den nye pris er også, på sigt!, at der skal laves nye folde uden mudder og at der så vil være græsfolde på den anden side af vejen ovre ved terrænbanen.

Der skal laves ny bund og ordnes i det nuværende ridehus og han vil bygge et 30x80 ridehus med tilskuerpladser.

Der er også planer om at der skal gøres noget ved de eksisterende udendørsbaner så de bliver bedre.

Med i opstaldingen er der ca 8 pakker spåner, udmugning, (godt, hedder det sig) foder og wrap og fold ind- og udlukning i hverdagene!


Det lyder alt sammen i mine øre lidt for godt til at være sandt. Alle ville da ønske at deres hest stod helt optimalt, men synes det er nogle lidt overdrevede planer.

Jeg kan godt se at man selvfølgelig skal betale for de mange gode faciliteter der kommer til at være, men har svært ved at se at det kan fungere i virkeligheden. Bent har også en ide om at lave flere bokse i nogle af de tomme bygninger ved siden af ridehuset og derved, som jeg ser det, komme til at mangle endnu mere foldplads. For lige meget hvad, er det jo ikke foldarealer der dominerer området.


Det er også et krav at man skal modtage undervisning af enten bent eller beriderelev/træner 2 x pr mdr.

Der vil før det nye ridehus (hvis det bliver til noget) kommer skulle være ponyrideskole, handicapridning privat rytte med evt undervisning i samme ridehus på 20 x80. Der til kommer at det er lukket onsdag når der er springundervisning.


Puh ha, det var mange ting og har sikkert glemt noget, men så er der måske nogle der kan supplere mig.


Jeg står selv og skal til at købe ny hest og har stået på kaserene med min gamle og været glad for det. Jeg har kunne lave aftaler med helle om hjælp i stalden da jeg er studerende. Og på den måde kunne ha råd til at have hest. Men er da glad for at jeg ikke lige har købt en, og venter da nok til jeg har vundet i lotto for at kunne være med i Bents prisleje. Synes det er sjovt? at han snakker om at ville ha ungdommen med, men han kan vel regne ud at det er få unge der kan betale det han forlanger, når ikke engang mennesker med fuldtidsjob har så meget overskud i deres økonomi.


Lena, heldigvis uden hest....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kasernen
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 10:42

Grunden til at prisen bliver som den bliver er ca. 3.100 kr. inklusiv, at det i dag koster det penge at have hest og har man ikke pengene så må man lade være. Det er jo ikke sådan at det er et livsonde at have hest, som sin tandbørste eller tøj. Det er et gode og har man ikke pengene ja så må man jo prioritere anderledes eller droppe at have hest, det er jo heller ikke alle der har råd til en kæmpe sejlbåd.


Jo boksprisen kommer til at stige på Kasernen, til gengæld kommer der også ny bund i ridehuset, ridehuset bliver ordnet, udendørsbane bliver til at ride på. Desuden bliver det ikke muligt at være selvpasser mere (staldpersonale skal have løn)og der kommer foldordning, andet foder mv. Dette er for at imødegå alle de særaftaler som florerer på sådanne steder og som også har floreret på Baunehøj. For at få et sted som kører effektivt er man nødt til at lave regler for dette og de skal følges for at alle har det godt og at tingene virker.


Det med at der kun er et ridehus, det er der jo også mange andre steder, heldigvis er det så stort som det er , så derfor er det muligt. Selvfølgelig skal der indgåes nogle kompromiser fra begge sider omkring og der skal også være plads til dressurrytterne, springrytter, ryttere som rider for hyggen og motionen mv. Men man kan ikke hele tiden have den mine på med "jeg vil", "jeg skal". Det er ligesom på sin arbejdsplads, der er man også nødt til at tage hensyn til hinanden.


Den med klager over støjen på Baunehøj til stævner er noget plat, selvfølgelig kan det høres, det kan også høres når der i godt vejr er kamp på stadion eller Grøn Koncert. Men hvor der er mennesker vil der være støj. Men det kunne være det også var til underholdning for ældrecenteret på Kasernen, hvorfor ikke inddrage dem også. De har nok ikke for meget morskab i deres liv i forvejen.

Vi har ikke haft klager over støjen til stævner på Baunehøj, tværtimod har vi i disse tider mødt stor opbakning i lokalsamfundet, for hvor skal de nu se alle de flotte heste henne. Mange brugte også søndagen med familie og venner på at trille en tur forbi og klappe heste. Så nej den melding holder ikke.


Bent's planer er ikke urealistiske, de har store centre i Jylland og nordsjælland, hvorfor skal vi ikke have et på Sydsjælland hvor vi kan lave nogle rigtig fede arrangementer både for rideskoleryttere, militaryryttere, handicappede m.v. Det handler om at holde gang i sporten det her og ikke bare drive opstaldning og hvor der vilje er der vej.

Vi synes alle hesten er et fantastisk dyr samt det sociale sammenhold hvor man møder mange forskellige mennesker, jamen så lad os dog forene os om dette istedet for at rakke ting ned hele tiden. Der er en vision med Kasernen og dets område for at holde udviklingen igang både for sporten og udviklingen i Næstved Kommune, Dansk Rideforbund og for livet på Kasernen.


Det er en tid med fornyelse og jeg glæder mig til at kunne bygge et sted op i Næstved som vi kan være stolte af og som kan være et fristed for mange.


Mette Weirsøe

Formand

RBH


0
0
Svar på denne tråd
 
 frjhråtret
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 11:16

Jeg glæder mig meget til at der kommer et seriøst bud på et "kraftcenter" indenfor ridesporten her på sydsjælland... Det har der manglet i mange år.. Omkring faciliteterne, der vil jeg slet ikke udtale mig.. Kender ikke så meget til dem, men jeg håber da at man som besøgende stævnedeltager kommer til at få en god oplevelse.. Held og lykke til RBH og Bent Pedersen med at få det op og stå..


Engageret dressur undervisning tilbydes


100 kr pr. undervisning+ evt. kørsel. 10 års undervisningserfaring. Underviser til og med LA2-niveau.


Se mere på min hjemmeside: http://www.dortelund-nielsen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 siger Kommunen ok?
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 11:18

Mette jeg synes jeres planer lyder super fine, men bakkes de op af Kommunen? det er vel dem der kan være sidste link for om ridehus 2 må bygges etc.


men gode militarystævner vil i nu kunne holde, med alle dicipliner samme sted



Karina


10 baller god tør wrap fra 2008, 1.slet sælges.

350 DKK pr balle afhentet post nr 4100

Send PB for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kasernen
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 12:40

Netop Næstved Kommune kan se en rigtig god ide i dette projekt.


Derfor har Bent også deres opbakning og det er netop sådan med kommunen at har man ikke nedfældede planer og fremtidsudsigter, så er der heller ikke meget støtte at hente.


Næstved Kommune vil gerne være en kommune som støtter sporten både på eliteplan og på et plan hvor det handler om at aktivere kommunens børn og unge til at dyrke sport og dette er også en af planerne med et dette projekt. At lære børnene at håndtere disse dyr på korrekt vis og at give dem en mulighed for at dyrke på sporten på det niveau de nu ønsker. Det er et projekt med mange muligheder hvor fantasien kun sætter grænser, det handler om ideer det her og så gribe mulighederne.


Næstved Kommune er interesseret i at få drift i et aktivitetsområde derude også fordi retsbygningen ligger der og der er også mulighed for måske at blive en del af Næstved Sportscollege på sigt, det vil sige at give de unge en mulighed for at uddanne samtidigt med at de dyrker deres sport.


Rom bygges ikke på en dag, men vi må starte et sted

0
0
Svar på denne tråd
 
 lyder som om
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 12:53

I har helt styr på det



Karina


10 baller god tør wrap fra 2008, 1.slet sælges.

350 DKK pr balle afhentet post nr 4100

Send PB for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan i så se at komme igang
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 12:54

vi mangler horseshow i år.






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jrtjrtur
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 13:17

Ja, typisk når man nu endelig har en hest som man kan deltage med til Horse Show


Engageret dressur undervisning tilbydes


100 kr pr. undervisning+ evt. kørsel. 10 års undervisningserfaring. Underviser til og med LA2-niveau.


Se mere på min hjemmeside: http://www.dortelund-nielsen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Line/Calano
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 13:18

Ja det er desværre en af de ting vi kommer til at mangle, men det kan desværre ikke nåes på nuværende tidspunkt. Vi vælger derfor at bruge kræfterne på denne flytning og opstart, så regner vi stærkt med at vende tilbage senere med Horseshow igen.



Har du set at vi afholder distriktstævne i spring d. 20.22.23 februar www.rytterforeningenbaunehoej.dk link på forside til ring og spring. Der var måske nogle klasser du kunne starte der:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 14:52

Om det er godt, at der kommer et stort heste-center i Næstved, har jeg ikke den store mening om. Jeg bruger den slags totalt "egoistisk"....kommer kun på Baunehøj, Vallensbæk og sikkert også Kasernen, hvis der sker noget interessant, som jeg vil opleve eller en rytter, som jeg kender starter stævne.


Men jeg fastholder, at det er rigtig utiltalende, at et velfungerende sted, som jeg kan forstå, at Kasernen har værest med Helle, bliver opsagt til fordel for "et bedre navn".

Dette skal Baunehøj eller Bent selvfølgelig ikke klantres for.


Dernæst tænker jeg, hvor man vil lægge endnu et ridehus? Og hvor mange heste kan der egentlig være på Kasernen? I forvejen er der da dårligt nok folde nok, er der? (Ved godt, at der er folde på den modsatte side af vejen men de bruges vist kun om sommeren?) I mine øjne er fold-mulighederne noget af det aller vigtigste!!


Synes, at din udtalelse, Mette, om, at prisen på opstaldning hænger sammen med, at det at have hest er luksus og har man ikke råd må man lade være, er lidt......

Vi ved da alle, at det koster penge at have hest!!! At det skulle koste 3100 kr..... Så er der vist mange steder, som burde lukke for det fåes da heldigvis billigere. (Personligt holder jeg tre heste for under den pris) Kasernen er et dejligt sted men umiddelbart ikke et sted, som jeg ville betale 3100 kr for. Men det bliver det måske? ;-)


Uanset hvad skal I da ha' held og lykke og jeg kommer helt sikkert til jeres store arrangementer.


Maria


Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev. Egen bane. 800 m til ridehus. 1200 kr incl foder, strøelse osv.


Kig på www.flickr.com/photos/mundboegaard


Hellere tilgivelse end tilladelse c")

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Mette
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 15:11

kender dig ikke, men vil absolut give maria3 (som jeg heller ikke kender) ret i det utiltalende ved " har man ikke pengene så må man lade være". Tak for kaffe.


Hvis det er indstilingen på stedet fremover, så forstår jeg godt der ikke er plads til Helle.







0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har godt set det
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 15:26

men det er vældigt langt at køre 1½ time for et c-stævne synes jeg. når vi nu også har c-stævner tættere på.


Men der mangler jo landsstævner på denne side af broen. og gerne nogen hvor man også kan ride en La.






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 15:29

Plads til alle, og plads til alle tænker jeg lidt.. Der er vel ikke plads til hyggeryttere på kasernen når Bent overtager, hvis det er et krav at man SKAL have undervisning 2 gange om mdr af enten bent eller beriderelev. Ved godt at 2 gange/mdr ikke er meget, men nogle ryttere ynder at nøjes med at tulle rundt og hygge sig med deres hest, og udnytte de gode muligheder for at ride tur, som der jo netop er omkring Kasernen. Håber det bliver mere fleksibelt, så man kan vælge undervisningen fra.

Og som en anden skriver, uden den fleksibilitet med noget som fx selvpas, så er der jo heller ikke meget plads til de unge med egen hest... (og nej, gider ikke høre svaret om, at hvis de ikke har råd til opstaldning, så burde de ikke have hest... for det kan jo sagtens lade sig gøre for mange!).. og der er jo ikke et andet alternativt med en god belligenhed tæt på Næstved, som man kan vælge i stedet for.




Mvh. Anne.


Senest set på ryggen af en haffe-laffer!

Skønt!


What doesn't kill you

Makes you stronger!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld!!
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 15:53

Men jeg tænker bare hvorfor folk dog altid skal lave så meget bøvl og ævl og kævl hver gang noget i tilværelsen forandres?

Kasernen står overfor "sit" livs mulighed, for første gang siden garderhusarerne forlod Kasernen, ser det ud som om stedet får en værdig fremtid. Stedet emmer af fortid og hestestorhed! Tænk at mange legendariske hingste i DV er kåret derude, måske kan der med tiden blive forbesigtigelser, hoppekåringer, landsstævner mm.

Tag nu de positive briller på, se det som en mulighed for Næstved, som en mulighed for alle de ryttere der vil noget med deres ridning, og indse til slut at vi ikke alle er enige, men at der også gerne må være plads til dem der holder heste på andet end hygge/pussenusse plan! Jeg ved godt at det er ømtåleligt at sige det på den måde, men jeg kan også læse at alt for mange har meninger om ting de har hørt eller tror de har hørt! Stop al sladderen, giv Bent og stedet en chance, det er jo Torben der har drevet Baunehøj med Bent som ansat berider ikke? Giv manden en chance, han skulle være rasende dygtig, så Kasernen fortjener ham!

Matilde


Fred, ro og ingen fare!

Hestelivet uden pensionærer er bare bedre! ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kasernen
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 17:11

Tak til Mathilde Det er alletiders mulighed det her.


Jeg skriver ikke det om hvad det koster for at træde nogle over tæerne. Men ting koster i dag og det er ikke fordi der spindes guld på dette; men vandafledning af spildevand, forsikringer, leje m.v. gør at man er nødt til at sætte en pris hvor disse udgifter kan betales og samtidigt med at det er rentabelt ellers så kører tingene skævt fra starten. Jeg kunne foreksempel også tænke mig at det gode oksekød var billigere, det er det ikke og så må jeg jo vælge at spise kylling som er lidt billigere. Men det er mit valg og min indkomst der kun er til dette. Det kan jeg ikke klandre andre for.


Det med krav om undervisning er faktisk noget som flere har indbygget i deres opstaldingskontrakter. Dette er blandt andet for at hjælpe de ryttere som har et ridemæssigt problem samt sikre at rytterne får hjælpen til at ride deres hest bedst muligt ud fra det niveau de ønsker. Vi kender vist alle til de ponypiger der fræser rundt i ridehuset i vild galop uden omtanke for hesten eller rytteren der tror de rider korrekt, men egentlig har misforstået hesten's behov eller har større ambitioner på hestens vegne end den kan honorerer.

Deraf kravet om undervisning der er ingen der er for gode eller for gamle til at lære og her ønsker man bare at rytterne får den rigtige hjælp så de får mest muligt ud af deres daglige ridning og har en god tur hver gang.

Jeg er lykkelig for den undervisning jeg har fået af Bent, jeg stod med en rå unghest for et år siden som var ridebar, i dag har jeg en hest som har udviklet sig sindsygt meget på et år; men på hestens præmisser og efter dens niveau for at udvikle sig, en glad hest som elsker at arbejde.


Bent er en rigtig dygtig underviser og rytter, det beviser hans arbejde med Johan Iversen, Kirstin Skjoldshøj, hans kone Louise samt alle os andre vist mere end rigeligt. Han er ydermere også god til at sætte sig ind psykisk på den enkelte rytters niveau og forklarer tingene forståeligt og kropsmæssigt.


Det handler om et projekt hvor vi har det sjovt nyder hestene, men selvfølgelig også om ambitioner om at drive det her til noget større og bedre. Et sted i udvikling, dette er alletiders mulighed for kasernen som har både dyrlægeklinik, beslagsmedie og alt hvad der skal til for at lave et rigtigt lækkert ridested i Sydsjælland og så er det jo op til den enkelte om man vil eller ej. Men vi vil gerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette weirsoe
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 17:23

Dvs at Kasernen/Baunehøj bliver kun et sted for dressur/spring/military ryttere? Dvs engelsk ridende heste og ejer/rytter

Hva hvis man rider akademiskridning eller westernridning? Skal man så stadig modtage undervisning fra Bent eller beriderelev/er? Eller vil det evt være muligt at få egen underviser ud, hvis man rider en anden gren end den engelske?


Ellers lyder det som om i har rigtig godt styr på det, og man kan jo finde et andet sted hvis man ikke kan li lugten i bageriet


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu kan jeg ikke holde mund mere
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 19:30

ja nu bliver det for meget for mig først syns jeg det er noget pjat at hestene ikke kommer på fold på baunehøj de er ude min 6 timer om dagen som der er nu, baunehøj er nok det eneste sted på sydsjælland der har levet så mange år med tilfredse kunder så så dårligt et sted kan det næppe være, så jer der kun har negative ting om baunehøj kan jeg kun sige luk og så var det jo godt du fandt et bedre sted.........



Hvis i ikke er int i at stå på kaserne ja så find et andet sted, hvis man vel ha service så koster det, det er det samme, det koster også at kører i mercedes, sådan er danmark blevet, syns det er nogen fine planer,det er da kun noget af det bedste der er sket for kaserne, hvis det nogensinde skal blive til et stort sted,så er det da nu ...........Og der er da masser af muligheder for skovturs rytter at finde et andet sted, men folk vil ha det hele for 1000 kr og så skal de helst brokke sig hele tiden......



Jeg syns nu at alle burde se lidt lyst på tingene og hvis i ikke har lyst til at være på kaserne ja så find et andet sted, tingene bliver jo ikke lavet om fordi i brokker jer så frem med det fine humør og prøv tingene inden i udtaler jer mvh pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 3100 kr er så
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 19:38

ABSOLUT en rimelig pris.


Det koster det altså...


Held og lykke med projektet Fru. Formand ;-) er ked af at jeg ikke kan dække det.





Illum


0
0
Svar på denne tråd
 
 3.100kr. ??
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 01:03

Her i midtjylland koster det mig pt. ca 3.300kr. at have en hest i spåneboks, på rideskole, da dens foder, og ekstra spåner, bliver købt oven i opstaldningsprisen (hø/wrap skal man selv anskaffe).


Endvidere betales der udover for fold ordning, såfremt man har brug for dette. Der er ingen undervisning med i opstaldnings prisen, - dog ridehus kontingent.


Normalprisen er for en spåneboks - med 2 baller spåner pr. uge, - pt. 2.350kr, (skal efter sigende stige)


Så umiddelbart syntes jeg at 3.100kr. lyder billigt, med de nævnte tilbud incl.


mvh

LGI




SÆLGES:

Nyere sort Prestige anatomisk læder dressurgjord str. 65cm

Nye Golden Dress Fløjlsridebukser, str. 90/40



Jeg er født sådan! - Hvad er din undskyldning?

En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd
 
 krav om undervisning
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 07:24

Mette :hvilke klubber har allerede nu krav om undervisning her på sjælland?


dette fænomen er jeg ikke stødt på .


kender flere steder hvor man ikke må bruge andre undervisere end dem der er tilknyttet stedet, alternativt skal man selv køre efter undervisning hvis de ikke falder i ens smag.



Karina


10 baller god tør wrap fra 2008, 1.slet sælges.

350 DKK pr balle afhentet post nr 4100

Send PB for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg spørger som
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 09:19

karinae, hvor er det et krav for opstaldning?


Det er muligt man kan lærer mere hele tiden, men hvis man som jeg, kun hyggerider, så kan jeg ikke se ideen.


Jeg har redet 40 år, og bla. fået undervisning på Christiansborg Rideskole hos N.K. Gredsted da den eksisterede.


Mærkeligt krav.





0
0
Svar på denne tråd
 
 her i området
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 09:57

er der 2 steder hvor du skal rideundervisning 1 gang om ugen, vi har også et ridecenter hvor man ikke må kører ud til andre for at få undervisning, så ligende tiltag findes her


Mvh Susanne

Pari-lida og Waldini.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sus renalto
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 10:15

Vil du sætte navne på disse ridesteder? jeg er nysgerrig..


Karina


10 baller god tør wrap fra 2008, 1.slet sælges.

350 DKK pr balle afhentet post nr 4100

Send PB for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 11:04

Det har jeg heller aldrig hørt om før......

Og ikke om jeg gad stå sådan et sted med den form for diktatur og "mindreværdskompleks".

Maria


Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev. Egen bane. 800 m til ridehus. 1200 kr incl foder, strøelse osv.


Kig på www.flickr.com/photos/mundboegaard


Hellere tilgivelse end tilladelse c")

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kasernen
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 12:54

Jeg ved at Stald Pele v/ Peter Marcussen og Lene Hoberg også kører på denne måde omkring undervisning. Nu er det sådan oplægget er for Kasernen.


Man vælger jo heldigvis selv sit opstaldingssted, der er jo ingen der er tvunget til at opstalde et bestemt sted :-)


Angående omkring spørgsmål om tilknytning af undervisere udefra, hvis man ønsker at dyrke Westernridning, så kan i kontakte Bent Pedersen selv på kasernensrideskole@live.dk, hvis man har yderligere spørgsmål. Plancherne for projektet kan ses på www.rytterforeningenbaunehoej.dk klik på Bent's navn i den blå boks, kræver at man har Power Point.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Baunekasernen
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 21:36

HVIS prisen på de 3100 kr. "holder" har vi en formodning om, at der pt. reelt godt kan stå opstaldere på Kasernen som ikke kommer til, at stå dyrere. Hvis man sætter det op i forhold til hvad der pr. d.1/3 tilbydes af "ekstra" (f.eks. flere pk. spåner).

Pt. giver i 2400 kr. pr. mdr. for en boks (hvis den oplyste pris på hjemmesiden er korrekt?!).

Der følger pt. 2 pk. spåner med om mdr. (hvilket de færreste kan nøjes med).

Pr. d.1/3 følger der 8 pk. spåner med dvs. 6 pk mere end nu.

Med en pris på 65 kr. pr. pk. bliver det til 390 kr. oveni pr. mdr. for en tilsvarende mængde.

Vil man på nuværende tidspunkt have nat wrap (wrap 2 x dagl.) koster det yderligere 100 kr. pr. mdr.

Så er man allerede oppe på en pris der hedder 2890 kr. for noget "tilsvarende".

Yderligere kommer så den foder/olie mv. som nogle, af forskellige årsager, er nød til selv at investere i (-og selv hente).

Det koster både tid & benzin - læg disse udgifter oveni bokslejen, så er man godt og vel oppe på de 3100 kr.(hvis ikke mere?!)

Dette vel at mærke UDEN udmugning som følger med pr. d.1/3 hvis vi ikke har misforstået?!

Udmugning er noget af en tidsrøver (som jeg da hjertens gerne vil være fri for).

Typisk tages der 4-600 kr. pr. mdr. oveni bokslejen for denne ydelse.

Sat op på denne måde ser regnestykket vel ok ud eller?!?!

Vi ønsker bestemt Helle, held & lykke med etableringen af hendes kommende sted - du har gode odds med dig for tiden så det skal skam nok lykkedes for dig.

Vi glæder os til, at følge Bent`s projekter & er sikker på det reelt var noget i den stil Hr. Olsen, i sin tid, ønskede for stedet - så denne gang MÅ det da lykkedes.

HELD & LYKKE med alle de spændende (& STORE) projekter.

Det som vi er mest kede af, er tvangens tanke mht. "valg" af underviser - den bryder vi os ikke om.

Forstår godt de beskrevne tanker bag denne beslutning, og er til dels enig MEN hvis man allerede benytter anden beridder (eller rytter på landsholds niveau) som underviser, & dette fungerer så kan man jo være nød til, at fravælge det kommende tilbud (som ellers lyder tiltalende). Det er da møg ærgeligt..

Hvis man ikke vil skifte underviser eller ikke har mulighed for, at køre til denne (hvilket også vil betyde øget omkostninger) ja så kan man godt være lidt mere på den end med på den.

Mht. Horseshow så har vi også en hoppe som skal gå 1 dags prøve i år, så er frygtelig kede af Horseshow ikke afholdes i år/flyttes til hvor?!?!



Fawn Mops han hvalp sælges.

Efter sunde & raske blodlinier - eksteriør helt i top.

100 % dansk stue-opdræt. Optimale opvækst betingelser helt efter foreskrifterne.

Ring for yderligere info på tlf nr 40625031

0
0
Svar på denne tråd
 
 stald pele
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 10:02

er en privat stald ikke under DRF, så hvorfor sammenligne sig med en sådan

så argumentet med det er udbredt at drive forretning på denne måde har ikke overbevist mig, desværre


Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er stadig
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 10:39

enig med karinae.


Jeg skal ikke kaste mig ud i et større regnestykke, MEN -

jo flere spåner man køber, jo billigere, derfor kan en pris på kr. 65.-. godt fåes mindre, man skal bare lede.


Med et sted som Kasernen, må man kunne købe et helt vogntræk ad gangen, og så kan det gøres betydelig billigere.


Ligeså med wrap, jo mere man tager ved høsten, jo lavere pris.

(Og hvad vil man gøre med heste der IKKE kan stå på spåner?)


Min ville dø af forstoppelse lige med det vums, hun æder dem som var det havregrød.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Holme -
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 12:42

Den nuværende pris på Kasernen hos Helle er 1.900,- for pony og 2.300,- for hest. Med i denne pris er 10 kg. wrap pr. dag, ud+ind fra fold alle ugens 7 dage, 2 pk. spåner pr. måned, foder (havre, OAT fra Spillers, Cool Mix fra Spiller samt roepiller). Udmugning er det eneste, man selv skal klare.

Ønsker man at ens hest får mere end 10 kg. wrap, kan den få yderligere 10 kg. mod vist nok 250,-. Det skal liges siges, at 10 kg. wrap altså er rigtig meget, og der er næsten ingen som benytter sig af tilbuddet om ekstra wrap.

Skal man bruge flere spåner end de 2 pk., koster hver pakke 65,-. For midt vedkommende betyder dette, at jeg bruger 195.-/260,- ekstra pr. måned på spåner (dvs. 3-4 ekstra pakker).

Alt i alt har jeg altså en udgift på i alt 2.560,- i staldleje pr. måned.


Bent's pris for opstaldning af en hest bliver 3.300,-/3.400,- (jf. ham selv plus præsentation på RBH's hjemmeside).

Med i denne pris er ud+ind fra fold ugens 5 hverdage, foder (Pavo), hø 2 gange om dagen, udmugning. Man kan selv vælge om man ønsker halm eller spåner. Vælger man spåner, er der ca. 6-7 pk. med pr. måned.

Desuden kan man som "alm" dressurrytter ikke komme til at ride om onsdagen, da ridehuset er lukket pga. springundervisning.

Derudover er man som pensionær hos Bent, tvunget til at modtage undervisning 2 gange om måneden enten af Bent eller en anden ansat underviser - prisen for denne tvungne undervisning er ikke med i den førnævnte opstaldningspris, men kommer oveni (som eksempel skal nævnes at for ½ times dressurundervisning hos Bent, betaler man 160,-).

Det med undervisning er én af de faktorer, der får mig til at tænke ekstra over om Kasernen fremover er et sted for mig og min hest. Jeg har altid modtaget undervisning, både i dressur og spring. Jeg har redet dressurundervisning hos Bent i ca. 6-7 år, men stoppede hos ham i sommers. Ikke fordi at jeg var utilfreds med hans undervisning, men fordi jeg følte at både jeg selv og min hest trængte til nogle nye øjne. Jeg har altid været glad og tilfreds for at ride hos Bent - men efter mit underviser-skift i sommers, kan jeg hver dag glæde mig over at mærke fremskridt på en helt ny måde. Tror simpelthen at det var på tide at skifte efter så mange år hos den samme underviser.


Selvom jeg ovenfor har sat priserne op overfor hinanden, er det ikke prisen der er den vigtigste faktor for mig. Derimod er det ALT andet - det vigtigste for mig er min hests velbefindende og derigennem min egen.

Der vil hos Bent stort set kun være mulighed for at få sin hest på jordfold og dét i ganske kort tid. Dette forhold ser jeg ikke mig selv have hest under - p.t. går hun ude fra klokken 7 om morgenen og kommer ind ca. klokken 15/16 (selfølgelig afhængig af vejret). Og aldrig nogensinde har jeg haft en mere glad og tilfreds hest end jeg har nu!

Og nej, det er ikke fordi jeg bare er skovtursrytter - for dette er absolut ikke tilfældet. Jeg rider stævner på både klub- og distriktsplan i klasserne LA1-LA4, men er stadig af den mening at min hest dælme skal ha lov at være hest........



Mvh.

Louise


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tvunget til undervisning ???
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 16:50

Hvordan tvunget?


SKAL man have undervisning ???? Man kan da ikke tvinge folk til at modtage undervisning ???





Illum


Harmoni er når man passer til "cyklen...


0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 18:25

Louise/odessa..... Godt, sobert og fornuftigt indlæg.


Maria


Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev. Egen bane. 800 m til ridehus. 1200 kr incl foder, strøelse osv.


Kig på www.flickr.com/photos/mundboegaard


Hellere tilgivelse end tilladelse c")

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo Illum,
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 18:57

man SKAL have undervisning, meget meget mærkeligt.


Men det må være rigtigt, da det er de nye "udlejere" der svarer her på nettet.





0
0
Svar på denne tråd
 
 for 3300
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 19:49

Skal INGEN fan... bestemme hvad jeg gør med MIN hest.





Illum


Harmoni er når man passer til "cyklen...


0
0
Svar på denne tråd
 
 SKAL man
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 19:57

have undervisning?



Hell no om jeg skulle stå sådan et sted, hvis det er vilkårene


Candyflosss forever - Medlem af AWR

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg sådan
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 20:52

er det hos stald pele, jeg fandt i sted i borup den anden dag der også havede det som krav, og da jeg stod på ringstedsportsriseklub, måtte jeg ikke ride undervisning hos andre.


Stop de lange dyrtranspoter.

http://www.handlewithcare.tv/dk


Mvh Susanne

Pari-lida og Waldini.

0
0
Svar på denne tråd
 
 undervisning!
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 10:46

Jeg forstår jeres modvilje, jeg har det også selv på den måde at INGEN skal bestemme hvem jeg skal ride hos.

Samtidig forstår jeg også Bents bevæggrund(tror jeg da det er) nemlig: hvorfor "spilde" en boks på en rytter der ikke vil have undervinsning(og dermed tjene endnu flere penge på vedkommende) når man helt sikker kan fylde stedet med pensinærer der GERNE vil modtage undervisning??

Jeg tænker at hvis man virkelig ønsker at stå på stedet, så kan man jo betale for undervisning og så lade være med at modtage den! Så er Bent sikret den indtægt!

Skulle jeg have en enkelt hest en dag og have de opstaldet, så ville jeg meget gerne stå på det sted jeg tror Bent har i tankerne!

Matilde.. som stadig ser voldsomt frem til initiativet blir en realitet!

Som rytter og avler er jeg sikker på det gir vores område et tiltrængt hesteboost!!


Fred, ro og ingen fare!

Hestelivet uden pensionærer er bare bedre! ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 11:37

Da jeg næsvnte det med prisen langt oppe i debatten, hentydede jeg mest til målgruppen for det nye Baunehøj. For hvis det er os almindelige stævneryttere, som vil bruge hesten seriøst men samtidig byde dem optimale forhold i forhold til foder, fodringstidspunkter, grovfoder osv., ja så er det desværre ikke Baunehøj som det var, at målgruppen kan være. (Jeg har ikke haft hest på Baunehøj under Torben, men har fået at vide, at det fungerede godt den gang).


At hesten i det hele taget fik strøget halm på fuld pension til over 3000 kr. om måneden var en sjældenhed i min tid på Baunehøj, og min hest blev da også glemt, selvom den stod til at skulle på fold om formiddagen, og man glemte sørme også at en kolik-hest IKKE skulle have havre og halm til knæene (enten blev halm sprunget over, eller også fik den så meget, at den svømmede i det , og man glemte også at fodre hende til aften et par gange). Men men men men er det nye Baunehøj et sted, hvor man kan tilbyde ordentligt foder (dvs. ikke kun havre og vitaminer), godt og rigeligt grovfoder (dvs. ikke ensilage og hvedehalm), lave foldene bedre på kasernen og i det hele taget overholde de aftaler der er omkring den enkelte hest, ja så er 3000 plus vel en ganske rimelig pris, og så kan det blive godt deroppe (bedre end nu med foldene).


Alle opstaldere på kasernen ved, at der har været op og nedture på kasernen i Helle´s tid, det har ikke kun været lutter lagkage hele tiden. Men som udgangspunkt må jeg altså foretrække Stald Dalsø frem for Baunehøj med mine erfaringer i baglommen.


Når det er sagt, så bliver det spændende at se, om kasernen bliver det nye sted i Næstved os "almindelige" ryttere foretrækker. For guderne skal vide, at der er brug for et godt opstaldningssted i Næstved!!!!!!!


Mvh.


Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Jer der spørger ang. undervisning -
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 11:51

Jo, desværre er det rigtigt som I har forstået det - står man som pensionær på Kasernen hos Bent, er man tvunget til at modtage undervisning minimum 2 gange om måneden i enten spring eller dressur, og enten af Bent eller af en anden ansat underviser.

Jeg har henvendt mig til Dansk Rideforbund, som oplyser, at der ikke forefindes nogle regler, der "forbyder" sådanne forhold.



Mvh.

Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 sus renalto
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 16:22

der ervel staidg forskel på at du ikke må ride hos andre end at tvinge til atbruge den der tilbydes... dvs i Ringsted kan man vel sige nej tak jeg er motionist?


Ved hviket sted i Borup du har i tankerne (formoder jeg) og dette er også en privat pension hvor datteren rider dressur+ driver stalden, altså igen en stald uden for DRF.



Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Intet sted
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 16:54

Kan bestemme hvor man kører hen med sin hest eller hvad man foretager sig med denne, nej. De kan jo sige(som louise odessa skriver: tvunget undervisnings hos os min. 2 gange pr mdr) hvis man vil stå der. Men om man så vil køre til fyn og deltage i et akademisk ridekursus med sin hyp elelr man til ta til nordsjælland og modtage springundervisning, eller tage til midtjylland på Pat Parelli kursus, det bestememr ingen udlejer.

Skal d eså også bestemme hvor man starter stævner, smat hvilke stævner? Det er da diktatur!


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det ..
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 17:04

er privat, jeg kan ikke huske hvad det hed, dejligt sted, men pt har jeg ikke brug for undervisning derfor sprang jeg det over.

ja det kan ikke sammenlignes, men lidt æevelige man ikke må tage ud og få hjælp, hvis man er kørt fast i den undervisning der tilbydes, eller lige trænger til et frisk pust.


Efter hvad jeg fik læst mig til må klubber under drf ikke nægte deres medlemmer at ride hos andre, men når stedet er privat ejet må de nok.

Her er der jo også tale om at stedet kører privat "bent" og klubben så er tilknyttet, så bents drift af centeret har jo egentlig ikke noget med drf at gøre.


men kan faktisk godt følge bent, af mange grunde, økonomisk og for at holde de mindre seriøse væk, at der så er nogle der rider seriøst uden undervisning er en anden ting, der hvor jeg står er det billigt og der er ingen krav, vi for de dårligste hest ejer ind, hesten bliver sat af og så kommer de en gang om ugen hvis de gidder, rigtig øv at se på det for os andre

jeg har selv stået et sted hvord kravet var at hesten var i fuldridning/undervisning,

så er hvor jeg ville hend er ar der mange steder sættes nogle krav, til dit og dat.



Stop de lange dyrtranspoter.

http://www.handlewithcare.tv/dk


Mvh Susanne

Pari-lida og Waldini.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej nej nej
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 17:17

Uanset hvor din hest står opstaldet, kan de ikke bestemme(lovligt) hvor du tager hen med din hest og hvad du foretager dig med den. De kan selvfølgelig forbyde andre undervisere at komme, samt at tvinge folk til a modtage undervisning på stedet, af nogle bestemt.

De kan jo heller ikke bestemme hvorvidt du skal hoppe over en træstamme når du rider en tur med din hest eller ej.

Om udlejer/staldejer så hedder Blu hors, Hr og Fru Karlsen, Pat Parelli eller Bent Pedersen.


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 selvfølgeig kan de det sofie
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 19:13

de kan jo bare smide dem ud der kører ud og får undervisning. sålænge stedet er ejet privat kan de have regler for hvilken farve sokker du skal have på og du kan ikke gøre andet end at vælge det sted fra.






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 21:05

Så længe de ikke skriver en kontrakt under hvor der står hvilken farve sokker de skal ha på, så kan de ikke bestemme det. Og jeg går da stærkt ud fra at kasernen/baunehøj har en opsigelsesfrist som alle andre steder, som også står i deres kontrakt...



Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Baunehøj...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 21:17

Selvfølgelig skal Baunehøj have Kasernen... Den klub skal helt klart videre, også selvom det kræver andres område..


Baunehøj er et centralt punkt for rigtig mange store stævner og arrangementer..


Så tillykke med Kasernen, Baunehøj!


Surt for dem der er sagt op, men sådan er det nu engang.. de små må vige for de store...


Som man siger i trafikken... størst kører først..


Team Dandanel
"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Nu med hingsteføl efter Blue Hors Hotline.. født d. 08-04-08
0
0
Svar på denne tråd
 
 hold da op
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 09:10

Ginni, hvis det er din indstilling til mennesker generelt, så prøv at tænk på, at det måske en dag er dig andre får den indstilling til.


Altså mig først, mig først, mig først.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kasernen
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 10:31

Jeg tror vist det er tid igen til lige at få klarhed over tingene.


Det er ikke sådan at man ikke må køre ud fra Kasernen og modtage undervisning andre steder eller at Bent bestemmer hvor man må ride stævner. Det har han ingen indflydelse på og vil man ride dressurkursus i spring eller dressur andet steds så gør man det. Det er ideen at der også vil blive arrangeret kurser på Kasernen med forskellige undervisere i forskellige dicipliner.

Det der indgår i opstaldningskontrakten er at man forpligter sig til at modtage undervisning 2 gange om måneden ved Bent eller beriderelev/anden udpeget underviser.

Det er klart at Bent ikke kan have 10 forskellige beridere til at stå og undervise på hans sted, dette ville jo underminere hans forretning. Bilka tillader jo heller ikke at Superbest står og sælger deres varer i Bilka


Det er valgfrit om man vil stå på spåner eller halm.


Det kan oplyses at Rytterforeningen Baunehøj vil rykke med ud på Kasernen og dette vil være det nye sted for foreningen. Vi vil naturligvis ved overgangen skifte navn til et mere passende som kan tilknyttes til Kasernen, men mere herom senere.


Med venlig hilsen


Mette Weirsøe

Formand RBH

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 19:21

Det var præcis sådan, jeg havde forstået det......


MW


Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev. Egen bane. 800 m til ridehus. 1200 kr incl foder, strøelse osv.


Kig på www.flickr.com/photos/mundboegaard


Hellere tilgivelse end tilladelse c")

0
0
Svar på denne tråd
 
 Baunekasernen :o)
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 13:44

Når man tænker på hvor mange ryttere der rider deres heste forkert, der iblandt også hyggeryttere, så er det kun et plus at man bliver tvunget til lidt undervisning. ALLE og jeg mener ALLE ryttere har brug for hjælp til ridning. Selv professionelle får undervisning. Med Bents baggrund, så skulle han være i stand til at undervise på alle nivauer.


Man må ikke sammenligne forholdene på Baunehøj med kommende forhold på Kasernen. Det vil jo være Bent der står for det og ikke tidligere Baunehøj.


Jeg glæder mig personligt til der kommer gang i den på kasernen. Jeg har også kommet på kasernen mens der blev holdt hingsteshows o.lign. og var da rigtig ked af det hele blev flyttet til Vallensbæk. Der kommer jeg ikke lige så nemt ind som til kasernen.

Der har været nogle rigtig gode stævner på Baunehøj og ser frem til at vi så vil endnu flere gode stævner på kasernen.


Og slap nu af. Hvad så hvis der er lukket om onsdagen. Der er det lækreste terræn lige uden for døren. Så rid dog en tur og hesten skal vel også have fri en gang imellem??? Det er jo nok muligt at tilpasse sin uge så man ikke behøver at ride i ridehuset om onsdagen.


Jeg vil ønske Bent og resten af RBH's ryttere rigtig meget held og lykke.


Susan

0
0
Svar på denne tråd
 
 det lyder da
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 21:47

spændende... vi mangler jo gode opstaldningssteder i området. og især med muligheden for at ride ud som man jo må sige der er super muligheder for på kasernen.


Rammerne er der ihvertfald til det.


om konceptet angående undervisning er godt eller skidt vil man jo kunne se når det er kommet op og køre, hvis stedet er fuldt så er det vel ok. og hvis ikke bliver reglen jo nok lavet om men ren forretningsmæssigt er det da helt klart en ide der er værd at prøve af.


personligt ville det ikke være int for mig pga undervisningsreglen. men hvis der var frit valg på undervisningen ville det(eller rettere sagt underviseren, da jeg ikke ville skifte min berider ud for det)




Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 08:25

Hej Mette


Jeg syntes jeres projekt lyder rigtig spændende, og ønsker jer held og lykke med det.

Mangler i en fotograf så kommer jeg gerne forbi.


Min holdning er den at som opstalder må man finde det sted der passer bedst til sig selv og sin hest. Havde jeg råd, lyder tilbudene på kasernen rigtig gode.

Jeg kan godt følge at nogle måske føler sig holdt udenfor pga. det økonomiske, men det koster nu engang nogle penge at drive en forretning.

Og i mine øre er det da ren logik at der ikke må komme andre undervisere på kasernen når det er det Bent skal leve af.

Ang. kravet om undervisning så ville det ikke genere mig. Hvis jeg bare ville hyggeride så kunne jeg da bare troppe op de 2 gange om måneden og lave noget afspænding i samarbejde med Bent, men personligt rider jeg gerne undervisning 1-2 gange om ugen og så er kravet jo intet problem.


Desuden er jeg helt på Berner Olsens side. Han ejer nogle bygninger som altid har været hans drøm at lave til at mekka for heste og ryttere - og nu er chancen her.


Verden vil altid være usikker for dem der ikke ejer - forstået sådan at vi må finde os i at kunne blive sagt op. Uanset om det er en hest vi lejer, et hus eller en erhvervsbygning. Det gør mig helt sikkert ondt at en god forretning og et godt sted lukker under disse vilkår, men forhåbentlig vil nogle kunder følge med til et nyt sted og stadig bakke op om Helle.

hvad der ikke slår os ihjel gør os stærkere.


Jeg ser frem til at komme på Kasernen - forhåbentlig som fotograf, men igen så er det jo kun den stærkeste der overlever.


Mvh. Gitte

www.staldolsen.dk

www.staldolsen-foto.dk


Hestefotograf


Beslagsmed Kjetil Nygaard Hansen, Tlf: 28 34 SMED, åben for nye kunder




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 17:03

Nu havde jeg egentlig ikke tænkt mig at blande mig i det her, da jeg i forvejen ikke er særlig "gode venner med jer fra baunehøj" i øjeblikket. Men da jeg stod opstaldet deroppe, fik jeg undervisning af Maria, og da hun stoppede, spurgte jeg båede beriderelev Linda Nissen OG Bent om en af de 2 nu havde tid til at give mig undervisning, men begge parter sagde bre til mig, at de ville finde ud af om de havde tid, og efterfølgende senere da jeg spurgte begge om de havde fundet ud af noget, havde ingen af dem "tænkt over det" det synes jeg undskyld mig FANDME er for dårligt!

- Og nu er det tvunget opstaldning, jeg tænker bare, hvordan fanden i vil få tid til alle dem der så skal ha' undervisning, for de havde jo ikke engang tid til at "tænke over" om de havde tid til at undervise mig?


Også håber jeg da ved Gud og hver mand, at i kan lære at fodre med ORDENTLIGT halm, hø og foder og ikke det svampeinfektionerede halm, i havde dengang hvor det var skyld i min gamle pony Bavian døde, og 8 andre heste fik kolik, og min nuværende hest fik colibakterie pga @!#$ i foder og halm s:


Er da glad for jeg opdagede det i tide, så han ikke også var døden nær.


Men håber da for jer at i for det hele op at køre.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 18:35

Ja, jeg må også korse mig over Baunehøjs foder (eller mangel på samme)... men under Bent kan man jo håbe på, at det bliver bedre.. Mon ikke? Han skulle jo være så professionelt et menneske, at han ikke tillader sådanne forhold i sin stald.


Held og lykke med projektet "Baunekasernen".


Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  11-04-2009 20:24



Jeg synes mildest talt at, det er ærgeligt for folk der har hest for hyggens skyld (rider måske dressur, spring m.m, men køre ikk til stævner), at de bliver fravalgt idet at de ikke passer til Bents "målgruppe".


Jeg var på tur rundt i terrænet ved kasernen igår, og fik set at der nu er sat skilte op, hvor at der står at hestene ikke må færdes på marken og området i hverdagene. dette lukker da også for militaryundervisningen derude.


Ridebunden i Hallen på kasernen er der bare blevet lagt spåner ind i. - det er ikke helt hvad jeg ville mente betød "ny ridebund".


Jeg synes det lyder fint med at, der skal laves en masse stævner på kasernen. Problemet er ærlig talt (og ved at Mette W ikke, er enig), men der vil altså komme klager fra villakvarteret rundt om Kasernen. Det der ikke bliver tænkt på er, at både Gardehusarne, og de tidl. Lejere af Kasernen, ikke havde Kæmpestævner m.m. på Kasernen. Derudover da gardehusarerne var på kasernen, blev der klaget over den kæmpe trafik, som der var på skyttemarksvej.


Der er jo også de beskyttede boliger at tage hensyn til, og ja selfølgelig kan man da måske få disse ældre mennesker over og kigge til stævnerne, men stadigvæk, tror jeg ikke det er alle der vil være med til larm og støj, som der nu forefindes til et stævne (højt musik, Larmende højtalere m.m)


Der er jo også de unge mennesker i lejlighederne omkring stalden, som måske heller ikke synes det er specielt sjovt at der er heste dernede (ikke alle er heste-entausiaster som os andre). Jeg tror at der vil komme nogle problemer igennem villakvarteret. Derudover vil der også, hvis terrænet kan bruges/bliver brugt, Komme klager fra hundeforeningen som bruger marken og de andre hundeforeninger som kommer på marken (schæferhundeklubben, som en af dem).


Det er ikke for at gøre det hele negativt på nogen måde, men har boet ude i villakvarteret igennem 15 år, og bor maks 10 min væk fra kasernen, Og villaejerne i kvarteret tror jeg ikke vil finde det specielt positivt, hvis der skal komme lastbiler, trailer m.m. næsten hver weekend drønende ned af vejen igen.


Jeg ønsker Helle Dalsøe alt muligt held og lykke, hun havde banket noget rigtig godt op ude på kasernen, og det virkede for mig, super positivt derude med hende. Derfor ser jeg det virkelig ærgeligt at det skulle stoppe med hendes positive udvikling med stedet.


Jeg glæder mig da til at se hvad der kommer til at ske i fremtiden med kasernen.


Good Luck herfra!




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg studser over den her:
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 09:01

Jo boksprisen kommer til at stige på Kasernen, til gengæld kommer der også ny bund i ridehuset, ridehuset bliver ordnet, udendørsbane bliver til at ride på. Desuden bliver det ikke muligt at være selvpasser mere (staldpersonale skal have løn)og der kommer foldordning, andet foder mv.


Eller - mere at det helt seriøst skal koste over 3000,- pr måned....


Nu er jeg lige flyttet andetsteds fra - med lækker lækker ridehal med flexbund, god ridebane, ok udendørs springbane, fine sommerfolde, vinterfolde godt nok med mudder men med wrap i lange baner.... Der er staldpersonale, man skal godt nok selv muge men pyt - hvis man ikke ønsker at lukke ind en dag om ugen så koster hele herligheden 2200,-


ALT ud over mugningen bliver klaret for en så ... Det vil sige ikke noget med at man selv skal lukke heste ud i weekenden eller noget i den stil ...


Og så skal man DERUDOVER betale for undervisningen på kasernen også


Jeg VED at det koster at have hest - ikke noget der - mine to mulings koster mig alligevel ca 2650,- pr måned alt inklusive fordi jeg har nogle krav til foder og strøelse blandt andet. Men 3300,- for EN hest? Og med krav om undervisning til lige over 300,- oven i? + at jeg selv skal sørge for at lukke ind og ud i weekenden?! .... At nogen vil betale det må de altså selv om - jeg kunne ikke drømme om det må jeg indrømme!


Bortset fra det - tillykke til Baunehøj med at have fundet nye lokaler at være i (y)


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 16:08

altså hvis man bliv er tvunget til undervisning, så er det vel med i opstaldningsprisen? jeg gad ski ikk at være tvunget til noget hvor jeg endda sku betale ekstra for det :O


Hva nu hvis man bare ikke fungere med de ridelærer der er der? Jeg vil ødelægge mere ved at ride ved en jeg hverken kan li eller li hans metoder.. Nej tak så hellere finde et andet sted.


- Cathrine og Taylor -

Elsker dig

:)

-Mon Cherie-Carisma-Smirnov-

heste.dyregalleri.dk/h...erID=12951


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du læser
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 16:43

Tråden, vil du se at dette IKKE er tilfældet...






Illum !!

.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmm.......
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 20:56

Nu holder jeg til dagligt til i det nordsjællandske og må indrømme at jeg blev en anelse chokeret da jeg læste hvilke priser der skal være gældende for det der tilbydes på kasernen.

Det lyder umiddelbart som om det er pensionærerne der skal betale for forbedringerne på Kasernen, men hvis pensionærerne ikke har penge til at betale opstaldningen - hvordan skal forbedringerne så nogensinde blive ført ud i livet????


Her i Nordsjælland (der jo ellers er kendt for tårnhøje opstaldningspriser) hvor jeg har mine heste stående (Hillerød/Skævinge) er prisen kr. 2600 pr. hest hvilket inkluderer:

- Ind og udlukning alle ugens 7 dage (vinterfoldene har lidt græs og faktisk kun en lille smule mudder omkring leddet når det er allermest vådt i vejret, mens sommerfoldene er store og har masser af græs) - hestene går på fold minimum 5 timer dagligt og der er mulighed for døgnfold om sommeren hvis dette ønskes.

- Bokse med spåner der muges hver dag (der er ikke sat noget antal på baller spåner om måneden - der bruges det som den enkelte hest har behov for)

- Halm, og hø eller wrap 2-3 gange dagligt (der gives rigeligt vel i alt ca. 10 kg. hø eller wrap dagligt og ca. 3-5 kg. halm)

- Foder 2 x dagligt (Marstall fuldfoderblanding, Lucerne og havre)

- Nyt ridehus med super bund der bliver harvet og vandet som den skal

- God udendørs ridebane med god bund

- Opvarmet sadelrum

- mulighed for special aftaler mht. fold, foder m.v. (jeg har f.eks. en mavesårs hest som jeg selv indkøber specialfoder til og sætter frem til den og så har jeg en med tendens til forfangenhed der ikke må komme ud på frisk forårsgræs)

- Pålægning og aftagning af klokker m.v. i forbindelse med at hestene skal på fold

- Der er mulighed for undervisning på stedet ved dressurdommer Henriette Habenicht og derudover er man velkommen til at tage sin egen underviser med også.


Det er godt nok et privat sted med en forholdsvis lille stald (der er vel plads til omkring 12 pensionærer) - men vi mangler intet og servicen er super


Jeg (og mine heste) ville ikke kunne trives et sted hvor der var tvang mht. undervisning (jeg rider hos dem jeg føler jeg får noget ud af og jeg vil absolut ikke være bundet til en bestemt underviser), og hvor der om vinteren kun er jordfolde der ikke tilbydes hø/wrap på (grundet min mavesårs hest) og hvor jeg desuden skulle være tvangsindlagt til at hestene skulle have Pavo foder (Pavo tilbyder umiddelbart ikke noget foder der er velegnet hverken til min mavesårs hest eller til min hest der har tendens til forfangenhed).


Jeg synes forøvrigt at det virker rasende optimistisk at tro at man i Næstved og omegn kan få over 3000 kr. om måneden pr. hest uanset "luksus" eller ej (jeg må indrømme jeg ikke synes det lyder voldsomt "luksuriøst" i forhold til nogle af de ting jeg ser her i Nordsjælland som faktisk koster det samme som det nu skal til at koste på kasernen). Udbud og efterspørgsel er som bekendt nogle af de faktorer der gør sig gældende også på opstaldningsområdet og når der på Næstved egenen i forvejen ikke er tradition for disse tårnhøje priser (og ej heller for tvang mht. undervisning) så tror jeg faktisk at mange vil søge andre steder hen og så er der ikke nogen til at finansiere Bents planer.


Men I må da have pøj pøj med projektet som jeg dog som sagt finder noget optimistisk



Pia


...................
Dejlig 6 års fuldblodsvallak sælges

Se ham her: Jack's The Lad


Dækken sælges eller byttes.
Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er voldsomt
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 21:07

Tryk og udskiftning på alle hestesteder i Næstved.


Så der kan nok komme heste i stalden...


til Henriette ;-)




Illum !!

.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Mørch!
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 12:18

Ærlig talt, så er der også små steder, hvor at man kan have heste stående, hvor der så er ridehus 200 m væk. ( der er set lignende mange steder). så mon ikke det kan lade sig gøre at folk finder andre steder???


Vi flyttede vores hest fra Baunehøj pga. vi ikke ville følge med til kasernen pga. pris og personlige grunde. og her hvor vi står nu giver vi vidst kun 2400. vi muger selv, og trækker ind og ud i weekenden, til gengæld har vi så et flot og godt ridehus, en udendørs ridebane, og store sommer- og vinter folde. Vi trak også selv ind i weekenden på Baune, og det med at muge, det tager heller ikke særlig lang tid, så det er til at overleve. vores hest får nu masser af halm, hø. m.m.


Hvilket vi havde problemer med I på Baunehøj at hun ikke fik. Derudover så trives hun meget bedre end hun har gjort før. Der ro på hende, og hun slapper af og har det godt. Jeg synes bare at det er sjovt at man på det sted vi står, kan få det til at køre rundt for de penge, og stadig forbedre tingene og gøre det optímalt for sine


Derudover der kan vi så også få undervisere udefra ind og underviser plus at den ene af dem der ejer det (lissi Nielsen), er suveræn underviser.


Jeg tror på, som i andre har skrevet, at man skal have ret til at uddanne sin hest i den retning man selv vil, og nogle gange kommer man til at køre træt i samme underviser - læs: søger nye udfordringer. Derfor er det godt med noget nyt en gang i mellem, også for at udvikle hesten videre, så den kan blive bedre og yde sit optimale.


jeg tror at det er sundt at skifte en gang i mellem. Men det vil man jo få problemer med ude på kasernen, og hvad gør de så, der føler at de vil videre i deres udvikling, men evt med ny berider ?? så skal den eller de personer flytte deres hest, pga. tvungen undervisning.


Altså det kan jo være der kan laves aftaler omkring det senere hen, Man ved jo aldrig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gammel tråd
Forfatter: 
Dato:  19-10-2012 00:06

Men "sjovt" at se hvordan tingene udvikler sig med tiden. Ingen nye ridehuse eller forberede folde og som jeg opfatter det en rideklub (NSPR) rundet høje medlemsskab priser.

 

Et Baunehøj som ikke blev solgt og som i dag på trods af nedslidte faciliteter er "proppet til randen" versus kasernen som har en del tomme bokse...




0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var da skønt
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 22:57

Det var da dejligt at vide. Nu hvor det skulle være det helt store :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider