Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Vil ikke springe!
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 19:37
HJÆLP!!

hej alle sammen .,

jeg har "næsten" lige fået denne dejlige hest.,

men den gider ikke springe til stævner der hjemme springer han gerne flere baner på 1 meter men til stævner vil han ikke engang springe 70 cm., Han stopper eller render ved siden af ved de 3 første spring også er det ligesom han godt kan mærke at nu er vi dyttet for så hopper han gerne resten af banen ligeså fint igennem ., det er ikke fordi at jeg er nervøs for har haft en af de "store" ryttere nede i stalden til at springe på ham og de kom også kun til 3 spring ., så please hjælp mig!

Knuss og kram den forvirrede ., "og den stædige hest eller.,?"

Ps: har fået af vide at han var været sån i hvertfald de sidste 8 år til stævner .,


Ryttere der vil ., Ryttere der kan

Rider frederiksborger.,
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm den mangler
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 20:39
jeg tror din hest mangler stævne rutine..alle heste skal starte MEGET småt til stævner lige meget hvad den kan springe..start med den mindste klasse 40-50 og gå stille op af..lad være med at starte en ny højde før hesten har sprunget denne bane fejlfri 3 gange til stævner.

ta evt. hend få en ride time et andet sted end du plejer så hesten vender sig til at være ude at springe.
hos os har vi noget der hedder bane træning som er for urutinerede heste og alle os der bare gerne vil blive endu bedre (og hvem vil ikke det)..prøv noget alle det, så skal du nok begynde at se fremskridt
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm tror ikke
Forfatter: 
Dato:  26-08-2005 21:10
ligefrem han mangler stævnerutine for han trods alt været med til stævner siden han var en 6-7 år gammel ., jeg springer den mindste klasse LX = 70 for heste ., Kender ikke andre steder og få undervisning men sprang engang ude ved nogle venner hvor der ingen problemer var ., Men der sprang vi heller ikke mere end 30 cm ., som han jo kan gå over .,


Ryttere der vil ., Ryttere der kan

Rider frederiksborger.,
0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske kan hesten....
Forfatter: 
Dato:  26-08-2005 21:38
...mærke rytterens nervøsitet?

For det kan godt medføre, at den selv bliver for nervøs til at turde springe.


Hilsen Linda.


Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 altså....
Forfatter: 
Dato:  26-08-2005 22:28
... dengang jeg havde købt min pony, der vandt vi aldrig noget, vi blev altid disset. på trods af at vi derhjemme fløj over alt (vi blev kaldt himmelspringerne) men da jeg begyndte at blive ligeglad, så gik det godt, og vi var ude og flyve der også så måske skal du bare komme af med den som man altid har når man lige har købt hest "Nu skal jeg fandeme vise dem allesammen" og bare tænke det som en ganske almindelig ridetime....

Elsk din hest uanset stamtavle og race..... den er den bedste alligevel... {>

Mango og Surprise uanset hvad der sker vil i altid være nogle vindere for mig..... Elsker jer ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Surprise...
Forfatter: 
Dato:  26-08-2005 22:36
..Det er ret velkendt fænomen, du dér beskriver, og det bekræfter jo egentligt det, som jeg skrev i mit indlæg ovenfor.

De fleste af os kan vist nikke genkendende til det at være noget nervøse, når vi skal til stævne.
Og nervøsiteten fra os ryttere fiser - desværre - lodret gennem sadlen og lige ned i hesten. Og øv for det.


Hilsen Linda.

Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 LindaKW
Forfatter: 
Dato:  27-08-2005 22:36
jeg bekræftede sådan set også bare det du skrev.... og kom med min erfaring som en hjælp...

Elsk din hest uanset stamtavle og race..... den er den bedste alligevel... {>

Mango og Surprise uanset hvad der sker vil i altid være nogle vindere for mig..... Elsker jer ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 rykker op.,
Forfatter: 
Dato:  01-09-2005 19:55
rykker lige op ., :-)

Ryttere der vil ., Ryttere der kan

Rider frederiksborger.,
0
0
Svar på denne tråd
 
 Pony.piien
Forfatter: 
Dato:  02-09-2005 11:08
har du kunnet bruge vores svar til noget??

Elsk din hest uanset stamtavle og race..... den er den bedste alligevel... {>

Mango og Surprise uanset hvad der sker vil i altid være nogle vindere for mig..... Elsker jer ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt gode råd
Forfatter: 
Dato:  04-09-2005 21:28
hej der.

hvis hesten har gjort det i 8 år, med forskellige ryttere. så tror jeg måske bare ikke at den gider... men det kan der også være mange grunde til. f,eks.:

-stres - den er stresset pga. de mange nye ting.

- lyde og larm- det larmer meget til stævner og nogle hesten kan ikke lide dette.

- rytteren er nervøs - hesten mærker det med der samme.

- hesten er nervøs - hesten kan godt blive nervøs, har det f.eks. haft en dårlig oplevelse på banen vil den forbindende lyde og stemmeningen med dette.

du kan komme til stævne pladsen i god tid. så du kan trække den lidt rundt eller skridte den rundt. så den ikke bliver stresset og at den lige vænner sig lidt til lyde og lign.


HUSK - en hest skal ikke straffes den skal opmuntres.

hilsen karina

ps. jeg taler fra erfaring.
En rigtig hest er en DV!!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Snak med den
Forfatter: 
Dato:  07-09-2005 12:27
Jeg har altid snakket med mine heste, når jeg springer.
Det hjælper, hvis man er nervøs og hesten finder hurtig ud af at "det er nu det gælder"...

Prøv også at starte uden for klassen ved elevstævner (gerne i din egen klub, så han kender banen), så kan du muligvis få banen sat ned og prøve flere gange.

Hvis det er fordi din hest bliver stresset, så prøv at samle nogle venner, og stil dem på sidelinien. Så den vender sig til det...

Held og lykke!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for hjælpen!
Forfatter: 
Dato:  07-09-2005 21:40
1: stress ? hvilke nye ting undskyld men en bane nogle spring og nogle mennesker det er han da vant til?

2: han har gået som skolepony i 6 af årene så der har selvfølgelig været hundrede der sprang på ham der så kan ikke se hvorfor han ikke har sprunget en fejlfri runde .,

3: jeg tror altså ikke han har haft en dårlig oplevelse men ved ikke han er jo en gammel hest (20 år)

4: til et af stævnerne kutter de noget af spring banen af til dressur og inde på dressur banen gik han næsten sit program 60% så tror ikke at det var det .,?

Tror jeg burde overveje og droppe stævne springningen for syntes ligesom ikke rigtig at nogle af svarene ligesom vil hjælpe .,?

Knuss og kram Lotte .,


Ryttere der vil ., Ryttere der kan

Rider frederiksborger.,
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ak den lille frede....
Forfatter: 
Dato:  11-09-2005 18:36
Hey alle sammen

Syntes lige jeg vile skrive, for jeg er en áf de heldige som Lotte Alka Ponii pigen syntes der skulle ride på frede. Kan kun sige han er meget fint redet, meget lydhør før sæde og ikke svær at holde ellers såden noget. Jeg skulle springe ham til holdspringning til siste stævne, på opvarmnings banen var han lydig, og meget opmærksom - rigtig KLAR! :-D
Jeg red ind på banen god frisk galop. Red kocekvent, ikke pressende, men ventede på hvordan han ville reage.Og så blokkede han ellers bare i!! Dyt dyt dyt efter 3. spring. ved ikke hvad der er med ham, men han ville simpelhen ikke!!!

Han er overhoved ikke bange, han er ikke en der lige er til at slå ud!!

Derhjemme og på opvarmningsbanen er han bare flyvende...

Hmm den lille frede...

Kram hende er har en lille høne at plukke med frede :-P


Hvordan kan et så fedt ar slutte så pludseligt?? Vil savne jer alle på Aalestrup Naturefterskole!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er længe siden
Forfatter: 
Dato:  29-09-2018 19:07
Jeg ved det er længe siden, men fandt I ud af noget?

Vi står nemlig i samme situation. Vores pony elsker at springe og til træning springer hun alt, men så snart vi kommer til stævner, så refuserer hun, får tidsfejl mm. Hun er en selvsikker pony, men der sker bare et eller andet med hende til stævner og vi er på bar bund hvorfor.
0
0
Svar på denne tråd
 
 stævner
Forfatter: 
Dato:  01-10-2018 11:30

Hej

 

Kan det være det at hesten kommer fra opvarmningen med masser af andre heste til at være alene på banen?? og det så er det den reagerer på.

 

hvis det er mindre klubstævner kan du måske få lov til at få en makker med ind på banen (hvis det kan betyde noget)

 

hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider