Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Kursus ved Klaus Ferdinand Hempfling
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 14:10
Jeg er endelig kommet i kontakt med Akedah (en skole Klaus F.H. har oprettet få at fralærer sin viden til intereserede folk). Jeg fik af vide, at d.21 august er der K.F.H-workshop i Roskilde. Jeg var meget glad for endelig at komme i kontakt med Akedah, men sank lidt skuffet sammen, da jeg hørte at workshoppen er helt ovre på Sjælland(Bor i Nordjylland). Jeg ville enormt gerne med til et kursus (workshop) ved K.F.H. men det forbliver nok en drøm lidt endnu.

Jeg vil høre om, der er nogle her inde fra, der skal til denne workshop, eller har været til et kursus ved K.F.H.??? Jeg ville meget gerne høre om jeres meninger og oplevelser.

Hilsen Kirstine



Hakuna Matata
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg skal nok med.
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 14:15
Jeg har også fået en mail hvor det stod, og da jeg bor på sjelland, har jeg besluttet at tage med hvis det ikke er for dyrt.

Hilsen Lucky og Katja
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjemmesiden!
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 14:27
På Akedahs (Klaus F.H.s) hjemmeside skulle man snart kunne læse om de forskellige kurser.



Hakuna Matata
0
0
Svar på denne tråd
 
 link....
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 14:46
Er der nogle der har link eller informationer omkring workshoppen?

På forhånd tak

BeritH

A horse will never tire of a rider who possesses both tact and sensibility, because he will never be pushed beyond his possibilities ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kursus
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 14:57
Ikke så længe efter at KFH var kommet til DK, holdt han i samarbejde med DV region Fyn et kursus. Vi blev inviteret derover af min veninde, og selvom jeg normalt ikke er til HMS, så var jeg vildt imponeret.

Han kan et eller andet, som de andre HMS-guruer ikke kan. Ingen store armbevægelser eller noget, og hestene de følger ham bare som var de i snor. Jeg har tidligere set Michael Peace, og set med mine øjne tangerede det mishandling. Heste der var så trætte, at benene næsten ikke kunne bære dem.

Men KFH læste hestene på to sekunder, og fik nogle helt andre, men rigtige, resultater end ejeren havde fået.

På sin vis var den sidste hest/ejer det mest imponerende. Da de kom ind sagde KFH at nu havde hun kigget på ham hele dagen, så nu kunne hun vel selv??? Og med lidt hjælp, så kunne de faktisk selv. Der var ihvertfald en hesteejer der fik vildt meget udaf dagen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 22:23
Jah, ham Hempfling er altså fantastisk! (y)

Er hans hjemmeside åbnet nu? Jeg har kigget på den i over et år nu, men den er stadig under konstruktion :(



Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
0
0
Svar på denne tråd
 
 vildt interesseret
Forfatter: 
Dato:  25-06-2005 12:55
Jeg vil SÅ gerne opleve ham.
Har du andre informationer omkring workshoppen end at det er den dato?
Jeg bor i østjylland, man kunne evt. gå sammen om at køre og spare lidt penge den vej...??

... venter spændt på mere info.

Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget dyrt!
Forfatter: 
Dato:  25-06-2005 16:26
Jeg har lige været inde og se hvad det koster at komme med. Og jeg var da godt nok ved at falde ned af stolen. uden hest koster det 4.500 og med hest koster det 6.600, det syntes je godt nok er dyrt, men vil gøre alt! For at komme med.
Meen for de for de penge kan jeg næsten købe den sadel jeg længe har ønsket mig.

Hilsen Lucky og Katja
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sorry,
Forfatter: 
Dato:  25-06-2005 17:22
Jeg har en gang været til foredrag ved den gode mand og han er et meget behageligt og fascinerende menneske, som uden tvivl har fat i mange gode ting -men også en del nonsens! Foredraget var gratis og jeg var faktisk rimelig imponeret. Manden har jo også læst kommuniktionsvidenskab, så han ved vist godt, hvordan han skal lande hos sit publikum...Men hallo! 6600,- er da helt ude af proportion... :-( Han har udgivet en masse bøger på tysk, som der vist er en grund til ikke er blevet udgivet på dansk. Hvorfor ikke hellere investere i dem? Navnlig hans meget philosofiske bog Frau und Pferd ville vist stille ham i et lidt mere dæmpet lys...Aldrig har en nutidig bog gjort mig så indædt sur med sine middelalderlige udtalelser om mænd og kvinder >:-(

Sorry, hvis jeg er lyseslukker... det var blot ment som en velment advarsel...



0
0
Svar på denne tråd
 
 Til gengæld
Forfatter: 
Dato:  25-06-2005 18:25
står hesten jo højt i hans univers (y) :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 ved det...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2005 22:11
Jeg ved det godt, Har selv hørt om det fra min kusine det med bogen, men har valgt at ligge det bag mig, og bare lære en helt masse af de bøger der er oversat til dansk. Men efter jeg så den pris har jeg godt nok fået mistro. for jeg har regnet ud at han i alt ca kommer til at tjene, 156.000 kr, på det her seminar.(det er godt nok MEGET!) og syntes helt sikkert at 6.600 er total overpris. Det er jo ikke alle der er millionære.
jeg vil dog prøve at spare op alligevel, så jeg i det mindste kan komme med uden hest....

Hilsen Lucky og Katja
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-06-2005 00:02
vil give pp ret,den mand er ikke helt rigtig i hovedet.Hans arbejde med hestehar de senere år handlet om at tjene penge så han kan realisere sine virkelige drømme som efter min mening minder mest af alt om noget sekt agtigt noget. Er der nogen af jer der kender malene?? det gjorde jeg engang....
0
0
Svar på denne tråd
 
 Den mest fascinerende
Forfatter: 
Dato:  26-06-2005 02:34
Den mest fascinerende af alle de der HMS folk er Honsa han kan virkelig noget med heste.
Vi påtænker at engagerer et kursus med ham til næste år, hvis der er tilslutning til det.
Prøv at se det korte klip som er under Kåring 2005 klik på Gallashow lørdag, klik derefter på titlen De
De Utroligste
Frihedsdressur fra jord og til hest med Honza Blaha

så skal i bare se løjer.
Læk mærke til hvor glad hans hest er.
Mona



;-) www.stutteri-kronplet.com ;-)


Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden.
;-) Citat: Bent Branderup ;-)


Søgaard
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrt..
Forfatter: 
Dato:  26-06-2005 07:42
Godt nok er jeg selv meget facineret af HMS men det er for dyrt at betale 6000 kroner for et endagskursus.. For nylig betalte jeg 400 kroner for 4 timer ved en Parelli træner, som vi så ganske vidst kendte i forvejen, men alligevel, det var billigt, og vi fik meget ud af undervisningen alle sammen arbejde til meget lang tid.

Sååå 6000 er lige i overkanten tror jeg
0
0
Svar på denne tråd
 
 ØVBØV bussemand
Forfatter: 
Dato:  26-06-2005 10:42
Det kan jeg simpelt hen ikke lave råd til.

Jeg melder mig gerne til det der med Honsa... hvis det altså er i en lidt mere fornuftig prisklasse.

Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 Honsa..
Forfatter: 
Dato:  26-06-2005 18:15
Også mig, jeg mælder mig gerne. Har set en hel masse billeder på hans hjemmeside som er rigtig dejlige.
Men hvad er der med marlene, jeg kender hende ikke selv men er nysgerrig, 8-)

Hilsen Lucky og Katja
0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 10:11
Kan du ikke løfte sløret for et par af tankerne bag Frau und Pferd? Jeg bliver jo helt nysgerrig, og mit tyske er desværre ikke hvad det har været (selvom jeg faktisk klarede mig helt hæderligt igennem en bustur fra Tarifa til Jerez med en flok nordbayerske dressuraber sidste år *G*)

Hvad går Hempflings kvindesyn ud på? Jeg må vide det. Hvilke kønspolitiske indsigter gemmer sig under den tissegule svenskerparyk?


Mvh

Julie





0
0
Svar på denne tråd
 
 Frau und Pferd
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 12:53
er meget filosofisk... Temaet i bogen er hestens, kvindens og mandens forhold og stilling til hinanden set ud fra et mytologisk synspunkt. Hesten er jo et højt stillet spirituelt væsen, som forbinder det jordiske med det himmelske.
Det er første gang i historien at kvinder har så meget kontakt med heste..Hans fortolkning er, at mænd tidligere altid har været mere kultiverede og åndelige end kvinder, og derfor var berettigede til kontakten til dette åndelige rene dyr hesten. Men i vores kultur gik det ned af bakke, mændene behandlede ikke deres heste godt, og mistede langsomt forbindelsen til dem. Kvinden blev nu det kultiverede højere udviklede køn, som gjorde sig fortjent til at omgås hestene...

Ja, det er skammelige forhold her på jord! ;-)

Hempfling kører rundt i højtravende abstrakt filosofisk sludder, som efterhånden munder ud i, at nu vi stakkels højtstillede kvinder ikke længere har nogen ordentlige mænd, har verden indrettet det sådan, at der findes enkelte mænd, som har fået alt det der skulle have været fordelt !? :-( ?:-). Disse mænd er en slags overmennesker, guruer, de bliver med alderen mere og mere mægtige..og fordi de er så mægtige, har de også behov og ret til en masse koner :-@ Sådan! Hans kvindesyn bliver så også lige finpudset hen i den retning af at jomfruelige kvinder er renest. Visdom og åndelighed er kvinden jo blevet begavet med af Guderne, men desværre forstår vi ikke at bruge den. Efter vores ungdoms blomst visner vi, :-P

Summasumarum..i nutiden er han, et par enkelte gamle mænd, småkvinder og unge kvinder intakte mennesker >:-(

Manden må da være syg!

Mange hilsner

Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Muahahaha *GGG*
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 13:17
Jeg må straks finde 6600 spir så jeg kan komme med på det kursus....... Jeg er trods alt 27, så der er ingen tid at spilde hvis jeg skal realisere mit overmenneskelige potentiale.

Jeg _er_ allerede kørt mod Sydfyn, og skriver dette fra min laptop. Hvem skal med?

Mvh

Julie

0
0
Svar på denne tråd
 
 PR-foto...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 13:29


... be there or be square.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nåe, men det lyder da bare som om
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 15:58
han projicerer sine egne udviklingsmæssige flaskehalse ud på omverdenen og iklæder den en filiosofisk persona (overfladisk forklædning).
Så set med Jungianske udviklingspsykologiske solbriller betyder det bare at HAN har behov for kontakten med heste for at realisere sit spirituelle potentiale OG at hans indre kvinde ikke er så udviklet: hun er stadig teenager og jomfru, altså ikke modnet tilsvarende hans biologiske alder.
Når hans indre kvinde er umoden, ren og skær kan han ikke gifte sig med hende i sin egen indre verden og må på jagt uden for.Smart undvigemanøvre, men set før blandt begge køn.
Og mere smart at tjene kassen istedet for at bruge den på at gå i terapi og få orden i de indre gemakker og personlighedsdele.Egoet må være kæmpestort for at få succes med den model - og egoet er jo ofte lidt i vejen for fuld spirituel oplysning så han skyder sig selv i foden..........
Men bekymrende at nogen vil lægge forlag til udgivelsen.
Eva
0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 16:18
Jeg tror det hænger lidt anderledes sammen en som så.

Mytologien og Hempflings egen mening er to forskellige ting. Jeg er sikker på at han ikke mener at alle moderne mænd er ukultiverede og at kvinder i fordums tid var intelektuelt underudviklede. Men at der er gået noget tabt fra gammel tid, hvor omstændighederne, miljø og religion var retningsgiveren i mænd og kvinders roller. Kvinder havde ikke samme muligheder og ansvar som mændende, og derfor var de ikke så godt "uddannede og kultiverede" som mændende. I dag er det nok anderledes fordi kvinder nok er mere åbne og åndeligt søgende end mange mænd, og selvfølgelig har alle muligheder på lige fod med mænd (næsten). I dag er der ikke det samme æresbegreb, og værdinormer som var nødvendig for overlevelse og krigsførelse. Ridderne var specielt udvalgte mænd som skulle igennem en omfattende skole som både formede deres personlighed og evner som rytter.

Man skal også tænke på at dengang spillede religion en meget større rolle, og var derfor en afgørende faktor i mænd og kvinders rolle, men også forholdet til hesten. Hempfling har holdt fast ved det religiøse, og forsøger at genoplive gamle stolte traditioner i sit arbejde med heste. Hvad man anså for normalt før kan virke skrupskørt i dag, og det vi anser for normalt i dag, vil virke meget fjernt fra normerne om tusinde år. Ikke desto mindre kan man jo godt lære af sammenhængen fra tidligere tider til nu, uanset om man er enig i deres synsvinkel eller ej.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stasi,
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 17:13
jeg har altid haft lidt hang til det filosofiske og synes da han havde et par gode emner, som han havde kunnet behandle systematisk i stedet for at miste fodfæstet totalt. Da jeg læste bogen, kunne man ligefrem fornemme, for hvert kapitel man kom frem, havde manden sværere og sværere ved at styre sig...
Et virkeligt sørgeligt værk..
Men jeg skal da ikke kunne sige om en anden kunne få mere ud af hans kaotiske instinktstyrede tankevirksomhed...
Danse med heste har jeg intet at udsætte på, en meget inspirerende bog..

Mange hilsner

Pernille
0
0
Svar på denne tråd
 
 finobaby
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 18:36
jeg synes pp´s referat af hans bog passer helt til den oplevelse jeg har af ham.Han må virkelig kunne noget specielt med kvinder siden han har fået malene med på den, det lyder fuldstændig vanvittigt i mine øre når jeg høre om deres liv.Jeg vil aldrig støtte det foretagende med en krone.
0
0
Svar på denne tråd
 
 ayoec..
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 19:29
nu bliver jeg nysgerrig ;-) Hvad er det ved deres liv du synes er vanvittigt?


0
0
Svar på denne tråd
 
 stasi..
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 20:21
prøv at læse pp´s indlæg. sådan lever de.... flerkoneri osv er ikke lige mig.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels piger
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 21:08
Havde det bare kun været bogen!
0
0
Svar på denne tråd
 
 flerkoneri?
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 21:37
Mener du at Hempfling har flere koner eller hvad?


0
0
Svar på denne tråd
 
 hihihi
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 22:44
langt ude!.. kunne nu godt tænke mig at deltage.. meen 6000.. I don't think so!
Så hellere en tur hos Ute. ;-D
"Der findes ikke problemheste, kun problemejere" (Hartley Edwards)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Blalala..
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 22:57
Er det overhovedet tilladt at tage så mange penge for et endagskursus ?:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 lige et indspark...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 23:33
det er altid nemt at lange ud efter folk man ikke kender - og for lige at skille tingene ad og forholde sig til det rent faglige omkring heste hvad Klaus kan med en hest, der kan Ute og Honza godt pakke sammen,
Klaus får en hest til at danse og vise sig fra sit ypperste, det er power af den fineste karat, ikke underkuelse som Ute og Honza...dyrker

og så er det forresten en 3 dages kursus - jeg kan godt forstå at prisen for det kursus er så højt for det hægter lige alle fjolserne af, så dem der virkelige vil og er parate til at modtage kan komme på.



>o< KH Karina...

Spansk- saddel:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen stjerner
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 01:15
kan jo tage, dét de vil :-P

Der er også nogle, der sætter deres hest til salg for 200.000 kr, det er så bare ikke sikkert at de får den solgt :-D

Eva, er du jung-analytiker? Jeg har 100 timers analyse fra 80'erne :-P og min søster er formand for foreningen i Danmark:
http://www.cg-jung.dk/

:-) fra Nina

Præsentation - nu med 2 føl {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 stasi..
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 09:14
han er vel ikke lovformeligt gift med andre end malene men de lever sammen med andre kvinder(ihvertfald for et år siden). Karina:Jeg tror klaus vil synes du har den helt rette indstilling til tingene, forestiller mig han vil sige til dig at du kan komme langt og blive en rigtig stjerne. Efter min mening er det allerede lidt sekt agtigt og jeg er sikker på der kommer flere bøger/udtalelser i samme stil når vi lige har fordøjet den anden og er klar til at " modtage".
0
0
Svar på denne tråd
 
 ayoec..
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 09:36
Det er da et postulat der vil noget. Hvor har du det fra? Klaus selv?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stjerne eller ej...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 10:52
Det er ikke hvad Klaus har lyst til at producere, det er svært at forklare en mands hele heste forståelse der er oversvømmet med så meget misundelse og postulater om hvad han er og hvad han ikke er, de forsmået har kun negativ at sige om ham og dem der virkelig har fundet en perle til deres hesteforståelser holder det for sig selv, hvilket også er synd.
Fakta er at hvis det var muligt så kom der mindst 100 til et kusus med Klaus, jeg har siddet sammen med 120 andre på et weekend kusus i nordsjælland for 9 år siden, og jeg ville lyve hvis jeg sagde at jeg ikke fik en masse ud af det - jeg kender folk derfra som pludselig fik en super indsigt.
min heste indsigt har forbedret sig væsentligt siden jeg har været på kursus hos Klaus, dengang var det i spanien. jeg synes det er godt at han igen holder lidt kurser - det er godt at han nu vil bruge sin tid på at rasle lidt med dk`s heste forståelse, for den er sq ikke så fantastisk og pralende.

ayoec` tror du render med sladder du ikke har stor nok indsigt i at kunne fatte - derfor vil din tolkning være fler koneri....æv det er noget værre skidt - kunne vi ikke holde os til hans faglige forståelse - og snakke om hvad han gør for hesten, vores ven!!!!
>o< KH Karina...

Spansk- saddel:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 flerkoneri
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 11:02
Nu er jeg hamrende ligeglad med hvor mange koner manden har, bare han blander mig udenom.

Men hvor i hede hule ser I alle de informationer om kursus? Eller skal man allerede være med i inderkredsen for at finde den slags?

:Pia
0
0
Svar på denne tråd
 
 her er noget!!!
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 11:11
Hempfling kursus
Skrevet af lr, d. 17-06-2005 14:55

Nu er det muligt at komme på kursus med Klaus Hempfling på Kumlegaarden i Lejre



Den første Workshop holdes den 19-21 august, 2005 og er en specielt tre-dages workshop. Kurset er baseret på fundamentet i Klaus Ferdinand Hempflings udgivelser - først og fremmest bøgerne "At danse med heste" og "Hestepersonligheder - vejen til at forstå heste".
Det maksimale deltager antal er 30 personer. Ni af dem kan deltage med deres hest.

Det primære fokus vil være på spørgsmålet om hvordan en ændring i forholdet til hesten kan opnås via en ændring i menneskets standpunkt og attitude. Samværet med hesten bliver et eksempel for menneskets personlige udvikling. I forhold til de typiske større arrangementer Klaus holder, er denne workshop målrettet til hestefolk, som ønsker en tættere og meget personlig oplevelse med hestene og Klaus.

Klaus Ferdinand Hempfling har valgt Kumlegaarden som samarbejdspartner og arrangør, fordi de har de nødvendige faciliteter til at afholde en sådan workshop. Derudover ligger gården i Lejre meget centralt i Danmark for de fleste deltagere.

Priser:
Deltagelse uden hest: kr. 4.500
Deltagelse med hest: kr. 6.600

Workshoppen foregår i ridehus alle 3 dage fra 09.30 til 18.00 med en frokostpause og 2 korte pause formiddag og eftermiddag. Klaus vil arbejde med heste hver dag samtidig med masser af teorier og referencer til de 2 seneste bøger "Danser med heste - samlet ridning for løs tøjle og Tillidsfuld harmoni fra starten". Og "Hestepersonligheder - vejen til at forstå heste", som Klaus har skrevet. Tilmeldingerne er strømmet til, fordi mange har ventet på denne unikke mulighed for at arbejde på tæt hold med Klaus og hestene. Der er kun et par få pladser tilbage, så tilmelding kan ske på www.kumlegaarden.dk .

Klaus Ferdinand Hempfling kan også opleves på Hingstekåringen i Herning marts 2006.

Kontakt Anne Kühnell, Arrangør for KFH i Danmark på tlf. 4068 1472 eller få yderligere information på www.kumlegaarden.dk
>o< KH Karina...

Spansk- saddel:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nina, nej jeg er ikke
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 12:23
Jung analytiker, men har også en del egenanalyse i 90´erne(ca 100 timer er nok ikke helt skudt ved siden af), har læst meget og overvejede at gå den vej.
Desuden har jeg en anden psykoterapeutisk uddannelse og + 600 timers shamanistisk træning.
Men jeg arbejder med forskning og er en nørd udi ernæring, biokemi og holder meget af statistik.
Eva
0
0
Svar på denne tråd
 
 karina
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 12:50
jov det synes jeg også vi skal.og jo han er fantastisk med heste det ville være løgn at sige andet, men ang.hans syn på livet og især kvinder har jeg ikke noget godt at sige.Jeg løber ikke med sladder.Mit kendskab til klaus er fra malene selv.Nu er det længe siden jeg har snakket med hende selv(følger stadig med i hendes liv gennem hendes mor) men jeg var bekymret og har lige fra de mødte hinanden synes den mand var en mystisk en,og det har ikke noget med hans arbejde med hestene at gøre overhovedet, hatten af for det. Håber i for en god week-end og dem af jer der skal med må da hilse malene mange gange. m.v.h Ayoe
0
0
Svar på denne tråd
 
 Manden
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 17:12
er måske en helgen, en guru, men hans priser er altså bare uetiske..og hvorfor ikke holde en workshop for flere, når nu så mange gerne vil?

Jeg er hverken tarvelig, jaloux eller snerpet (det anklager han kvinder for at være), og vi lever da i et frit land. Skal han da for min skyld gøre, hvad han har lyst til sålænge han finder villige. Rent hestemæssigt er jeg også manden taknemmelig, for 10 år siden trænede jeg min unghest efter hans metode, med stor succes. Min hest elsker at danse..
Men på denne jord findes der altså en del hestens hjælpere, som ikke tager horrente priser. Og jeg kan ikke forstå, hvordan manden kan blive ved med at koge suppe på samme pind, og så til med gøre det dyrere og dyrere...

Mange hilsner
Pernille
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes helt personligt....
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 17:31
...at manden må være på svampe.

Det JEG får ud af hans bøger (Danse-bogen og Er Din Hest En Due Eller En Drage-bogen) er, at man bare skal komme i kontakt med sin indre hest og universets store kraft - og så ellers danse deruda', så skal det hele nok gå.

Danse-bogen har en lille smule reelle foreslag, anvisninger etc på hvad man kan gøre med sin hest - og så en masse BLAH.
Ikke at der er spor galt i at redegøre for sin filosofiske grundfortælling - men det kunne have været gjort kortere.

Er Din Hest En Due Eller En Drage-bogen er komplet ubrugelig - den er lige så præcis som horoskoperne i Ude og Hjemme...

Det kan godt være, problemet er, at jeg læste Danse-bogen da jeg var 15, og at jeg på det tidspunkt ikke var nået op på et tilstrækkeligt højt spirituelt niveau til at forstå Hempfling - men det er jeg så stadig ikke, fandt jeg ud af, da jeg så Er Din Hest En Due Eller En Drage-bogen her kort tid efter den udkom...


8-) - 99E - 8-)
"If what you're doing doesn't work
-Absolutely do something else!"


Rå Working Saddle Sælges!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da sørgeligt
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 18:44
at du ikke har fået mere ud af bøgerne 99E. Jeg har haft utroligt meget glæde af dem, og hele koncenptet virker fantastisk godt for mig. Jeg synes derimod ikke jeg har kunnet bruge parellig eller monty til så meget, for deres hms, er jo egentlig bare alm. sund fornuft. Noget som man lærer på en god rideskole. Jeg prøvede monty før hempfling, og det var absolut ikke tvangsfrit eller sjovt for både hest og rytter.

Men vi har jo alle lov til at have hver vores mening :-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 morbidt...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 21:52
du er for langt ude 99e - det er så sørgelidt at læse dit indædte indlæg - men du er jo også til negativ forstærkning og her forstærker du lige dig selv - længere ud i det negative - æv du har meget at lære.

PP - klaus holder ikke kurser for dem som har være på hans kursus en gang - vejen til at forstå sin hest ligger ikke i at være på hans kursus om og om igen - det ligger i det arb du med din hest gør derhjemme,


PNH taget i betraktning er lige så dyrt 3000 for tre dage, mini camp som det hed sidste år og så alle de redskaber man skal have for at kunne deltage -

I hænger jer i dumme detaljer, dumme undskyldninger - forsmået vil jeg kalde det - Bent Brenderup kursus koster sq da også en hel del.

jeg vil i denne her sammenhæng føle mig heldig fordi jeg har været på kursus hos Klaus - jeg ved hvad jeg snakker om, så koner kom igen når i ved hvad i snakker om - 99e og PP -
>o< KH Karina...

Spansk- saddel:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 22:58
For 7 år siden ved jeg fra pålidelig kilde(kald det sladder hvis i synes..)at det med hestene ikke var det han allerhelst ville arbejde med men nu var det det han var kendt for og en måde at komme i kontakt med folk(kvinder..)Han var igang med noget større...?? Og helt ærlig når man sidder med en veninde man har kendt fra vi blev født som på det tidspunkt var ca. 22 år og igang med dyrlægestudie og havde en lovende karriere som designer på en anerkendt dansk virksomhed ,og som har mødt denne her fantastiske mand på x antal år som synes det der studie er noget skidt( dyrlæger)og hans ekskoner og børn har han ingen kontakt til fordi de ligesom ikke forstod hinanden og ja jeg kunne blive ved, så blir man ærlig talt lidt nervøs.Men det skulle jeg ikke være fik jeg af vide..... øhhm jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige. Karina, jeg ved ikke rigtig hvor meget af institutionen kfh der i virkeligheden handler om heste men målet er noget helt andet og hvis jeg havde brug for terapi og personlig udvikling så ville jeg personligt vælge en anden.henviser til andre undervisere i hms og siger det bare er sund fornuft!! hvis jeg skulle hengive mig til noget er der meget sundfornuft i almindelig sund fornuft, altså hvis du spørger mig.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm....
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 23:33
ok - jeg har aldrig interesseret mig for Klaus som en mand - synes personligt at han er for heste agtig - jeg kan godt huske dengang Malene sprang fra og rejste til Spanien, sammen med hendes to islændere - og ja Klaus har en del @!#$ i sin bagage vi har alle vores - men jeg tænker at Malene er en voksen pige der kan tage stillig til livet og hvad hun vil, jeg tror ikke at han har hende på en kæde og har sagt at hun ikke må gå fra ham - jeg vil nødig tro den lænke er andet en frivillig samvær.
Men nogle kan lide gamle mænd og nogen kan lide gamle koner - sådan er livet. jeg er ikke bange for noget sekt agtigt og noget større - det lyder som om det her handler om sort magi og klap jagt på hekse og trolde... klaus er ikke mere end man gør ham til - en mand der har en god evne til at videre give et budskab en god underviser. gør det nu ikke mere mystisk end hvad godt er.... ok så kan han lide kvinder - det er der sq mange mænd der kan så vidt jeg ved...
jeg kan godt se at du har mistet en god veninde og øv det er også noget @!#$ - det ville have været bedre hvis hun havde prioteret sine relationer - men det sker at kvinder og mænd for den sagt skyld glemmer at holde fast i deres gode ralationer, og måske fordi de ikke bliver anerkendt i det valg de har taget - så måske derfor har hun valgt dig fra - kan du give slip på og sige til dig selv at det er hendes valg og hun er jo ansvarlig for hendes liv - du for dit...

jeg har engang set klauses ex kone og puha en stram madamme - hun var en hård kvinde der godt kunne svinge pisken over for de heste hun havde i ridning -....

og hvem kan prale af at have haft et forhold i 50 år... ikke mange og hvem kender ikke til dine og mine børn og så alle de bonus unger der ligger lige i midten - alt det sammen bragte og skilte - hvor mange er ikke tvunget til at have stats amtet til at hjælpe med at udstikke retningslininer for hvordan man fordeler børn / dele børn -
jeg er pædagog og hans historie vidner bare om at han er ganske lige som alle andre men han har stadig i mine øjne et talent og har simpelthen forstået noget mere omkring heste end de fleste har .- og så pyt med hans roede fortid, det tager vi med. og godt at få det ned på jorden, så fint at du trodsalt udtrykker din bekymring - for din veninde. Jeg er altså ikke fanget i noget net og er inde i noget sekt agtigt fordi jeg har snakket med manden eller har oplevet ham på kurser - men jeg ville så hellerikke være den der havde lyst til at flytte ind og arb hos ham - vejen finder jeg selv sammen med min hest vi kan alle det klaus kan.
>o< KH Karina...

Spansk- saddel:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tingene får
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 01:40
ofte en højere værdi for os, når de er kostbare og dyre 8-)

Tænk på, hvor mange, der bruger penge på en Gucci-taske ;-)

Vi har en tendens til at tro, at hvis det er billigt, så er det nok heller ikke så godt (n)

Så hvis Klaus Hempfling tager masser af penge for et kursus, så er det også noget, man enormt gerne vil med til (y) , og når man har været der, så HAR det så også været HELT fantastisk :-P

Sådan plejer jeg da selv at reagere ;-)


Hehe - bare fordi, det er dyrt ;-D
Og manden er jo karismatisk, som så mange, der har tjent penge på deres karisma.

Godt jeg ikke behøver at betale mere end 125 kr for min utroligt dygtige, engagerede og pædagogiske underviser (y) (y) (y)





:-) fra Nina

Præsentation - nu med 2 føl {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 Blalala..
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 08:27
Har han en hjemmeside? Nogen der ved det?Nu bliver man jo nysgerrig:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt ekstra tanker fra og til...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 10:34
www.hempfling.com men den er ikke færdig - eller under construktion, og det har den så være i 2-4 år lige da han kom til dk der var den oppe og hele uddannelsen stod beskrevet fra start til slut - hvordan man ville blive uddannet til hestetræner eller hvad han har valgt at kalde det -


så du finder ikke meget der, men som jeg har forstået vejen til at kunne forstå sin hest bedre skulle man udvikle sit kropssprog - det kan man via tai thi og male det kan man også gå til eller bare begynde på - i korte træk handler det jo bare om at udvikle sin kvindelige side for at være mere intuativ og indfølende over for hesten, samtidig med at man tør vise sit lederskab sin maskuline side - det er der Klaus kommer ind for det er han ret så meget af - kan forstå på Ayoec at det om muligt er tilfældet med Malene der har mistet sit lederskab over sit liv pga Klaus måske - det kan godt være svært at løsrive sig fra en så stærk power, hvis man ikke er meget selvstændig og stærk. vi må sende hende en venlig tanke..

Man behøver ikke at styre efter hans kurser - jeg har bare synes at det var en god oplevelse og har været glad for at kunne lægge det til mit hus som et godt hjørne og en del af fundamentet - men jeg har mindst være lige så glad for klikkertræning og Akademisk v/ BB. (´Bare ikke PNH det er smidt på møddingen)


hvis det er egoet det er galt med, så har han et grimnt karma at udleve den dag han sætter fod i vor herres hus på den anden side - tænk det trøster jeg mig altid med - hvordan han vælger at leve sit liv i overensstemmelse med etik og moral det hæfter han for og skal så se i øjnene på den anden side!!!!

- Klaus er religiøs - hvis kæden er hoppet af hos ham, som hos så mange andre der har troet de var Gud - ja så vil energien langtsomt blive taget fra ham - og det vil skrumpe ind til ingenting -

jeg har om muligt bare i mit heste hjerte stadig troet at det handlede om heste fordi der har jeg nemlig lært en masse og har haft tydelig positive oplevelser sammen med min hest/heste....



(i)
>o< KH Karina...

Spansk- saddel:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og IGEN...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 12:51
...er jeg så tilnærmelsesvis enig med 99E.
Hmm - det begynder at blive en dårlig vane.
:-P

Jeg finder faktisk 99E's beskrivelse af Hempflings bog om hestetyper ganske passende og endda humoristisk - jeg kunne såmænd have skrevet noget meget VÆRRE om den bog.
;-)

(som fx. at den er et eminent eksempel på hvorledes en smart mand kan putte endnu en krone i lommen ved at tilsætte lidt pseudofilosofiske strøtanker til en teori som ikke har for fem øre videnskabeligt belæg - og SÅ liiige give pølsepinden det 1008. opkog 8-))

- Og jeg er endda IKKE parellii/carrotstick fan - så det kan umuligt være DERFOR vi er enige.
:-D



med venlig hilsen
atengstedt


Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)



ALDRIG mere grimer på!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 hestetyper
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 12:58
Tja, min hest er "Politibetjenten", uden diskussion, det behøver jeg ikke læse i en bog. Det er min hanhund i øvrigt også, og så er det mine venner begynder at grine og sige noget om ejere og deres dyr og.... (pjat, jeg har OTTE dyr og de er sq da ikke strømere allesammen! Der er også "prinsessen på ærten" og... nå, jeg må hellere lade være med at sige for meget)

Nå, det var et sidespring. Jeg ville faktisk rigtig gerne opleve manden i aktion, men ikke for 4500.

:Pia
0
0
Svar på denne tråd
 
 atengstedt, det finder jeg mig ikke i...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 13:09
...meget længere, det der!
:-*

Aaaaltid kommer du snigende - enten efter, jeg har skrevet kloge ting, og prøver at se ud som om, du er lige så klog - eller også hacker du dig på groveste vis ind i mit hovede og hugger mine gode ideer og skriver indlæggene FØR jeg når det.
:-P

Nu må det have en ende!

Hvem af os skal tage på Kursus hos Hempfling???


8-) - 99E - 8-)
"If what you're doing doesn't work
-Absolutely do something else!"


Rå Working Saddle Sælges!
0
0
Svar på denne tråd
 
 MIG.......!
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 13:17
Jeg vil! med, Jeg håber at jeg kan nå at spare op, der er ikke noget at gøre.
Alt hvad jeg ved har jeg lært af hempfling, så selvfølgelig skal jeg med for at lære mer. (y)

Hilsen Lucky og Katja
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det KAN ikke blive ved med at gå..
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 14:24
..vi må GØRE noget på den front?!?!??
:-P

Måske vi BEGGE kunne tage på dét kursus...for én pris, naturligvis!
:-D



med venlig hilsen
atengstedt


Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)



ALDRIG mere grimer på!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 kommentarer
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 14:36
99e du skriver:

>>>Det kan godt være, problemet er, at jeg læste Danse-bogen da jeg var 15, og at jeg på det tidspunkt ikke var nået op på et tilstrækkeligt højt spirituelt niveau til at forstå Hempfling <<<

Det var jeg heller ikke da jeg læste Danse med Heste første gang. Jeg blev i stedet voldsomt betaget af Parelli, som havde nogle meget konkrete anvisninger, som jeg kunne forholde mig til og adoptere med det samme.

Men jeg har godt nok ændret holdning siden. For efter jeg har fået en dybere indsigt i hestenes personligheder, ja så er det også gået op for mig, at alle heste ikke kan opdrages/uddannes/afrettes (you name it) efter nøjagtig samme streng. Og det er så her Hempfling er genial. For han opfordrer folk til at FØLE og LYTTE og arbejde ud fra hvad de opfatter istedet for bare køre derudaf efter en på forhånd angivet opskrift. Anden gang jeg læste Danse med Heste, ramte den dybt og inderligt - og nu kan jeg bruge den :-) hvorimod Parelli og Roberts nu er svært uinspirerende, men sådan er vi heldigvis forskellige :-)

Til gengæld synes jeg at Hempflings Hestepersonligheder er langt mere konkret end Danse med Heste. Jeg synes ikke bogen er ubrugelig, men giver en del fifs til, hvordan man kan tage hensyn til de enkelte hestes skavanker.

Hempflings privatliv er for mig komplet uinteressant, jeg er ikke en del af det. Men han kan noget med heste, som ikke er alle forundt, og det er det jeg kan bruge fra ham.

Jeg ville såmænd gerne deltage i hans workshop, men desværre sætter økonomien en begrænsning for mit vedkommende.

BeritH

A horse will never tire of a rider who possesses both tact and sensibility, because he will never be pushed beyond his possibilities ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 berith
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 15:03
lige for at vedgive min enighed tilkende - synes også at det er en fin bog han der fik lavet - fik hermed sat ord på det som han gør... (y)
>o< KH Karina...

Spansk- saddel:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 BeritH, atengstedt...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 15:27
BeritH:
Tænk, jeg synes, at lige så snart man når forbi Level1 (nu: Allerede når man ser den nye udgave af level1-videoerne) så er der utrolig meget "Spørg din hest om lov".
Men jo - sådan har man så forskellig opfattelse af folk - inkl. Parelli og Hempfling.

Jeg har i øvrigt siden (forsøgt) at genlæse Danse Med Heste - og den var ikke bedre anden (eller trede, eller fjerde) gang jeg forsøgte at læse den.

Atengstedt: Nu gør du det igen - bare i en anden tråd. Gå vææææk! :-P


8-) - 99E - 8-)
"If what you're doing doesn't work
-Absolutely do something else!"


Rå Working Saddle Sælges!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej allesammen...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 16:13
Jeg indrømmer...
ville den workshop ikke koste hvad den gør, ville jeg også gerne kigge forbi...uanset hans holdninger...why not?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan religiøs?
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 23:57
Hvad er det for en religion, han går sådan op i? Er det en han selv har fundet på?

Og hvad er det så han gør? Ved hestene altså?

Mvh

Julie
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare jeg....
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 11:30
....var bedre til tysk...jeg ville givet more mig kongeligt over "Frau & Pferd" :-P

"Danse med Heste" fascinerede mig, og jeg har også brugt lidt fra den med mine dyr. Jeg er dog ude af stand til at kontrollere mig selv i så høj grad, at jeg aldrig laver EN "menneskebevægelse" når jeg kommunikerer med mine snuskebasser. De må simpelthen lære, at jeg ER et menneske og forholde sig lidt til mig og mine, givetvis for dem, fuldstændig rodede og uforståelige signaler. :-D

Den om heste personlighederne fandt jeg lidt søgt, og fik den aldrig læst, men nu er æsler jo heller ikke som heste, og min islænder passer ikke rigtig ind i hans beskrivelse?

Jeg er overbevist om at KFH kan noget helt unikt med heste, men han er godt nok lidt for "New Age" for mig ateistiske religionshader. 8-)

Og har flerkoneri ikke en tendens til at florere blandt guruer?



"Æsler er bare dejlige"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Gunilla
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 11:42
Man må skam gerne være menneske, hempfling siger ikke noget steds at man skal "være hest". Man bruger bare hestesproget. Hvis man har set hempfling live, så kan man se at han bruger mange "menneske-bevægelser", men henvendt til hesten bruger han koncentreret hestesprog. Ja det kræver kropskontrol og disciplin, men mon ikke det var noget vi alle kunne lære mere af? :-)

Og skulle vi så ikke lige holde os til factsene og lade være med at vade mere rundt i diverse spekulationer om mandens privatliv. Jeg ville nok blive temmeligt underlig hvis jeg læste alle mulige påstande om mit privatliv lagt ud på nettet som gyldige sandheder! Han er jo et menneske ligesom alle os andre, og ingen på jord er fejlfrie. Men dem der laver fejl lærer tilgengæld også noget af dem.

En signatur herinde fra siger: Hvis du ikke laver fejl, laver du slet ikke noget. ;-D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stasi...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 12:38
Jeg ved selvfølgelig intet om KFH's kærlighedsliv, og den med guruernes flerkoneri var netop til forsvar for KFH's eventuelle sådant. Hvem kunne måske nære sig hvis alle mulige (i mit tilfælde mænd) fylkedes om mig og beundrede mit talent for et eller andet? Helt ærligt? Jeg kunne nok ikke {>
"Æsler er bare dejlige"
0
0
Svar på denne tråd
 
 BeritH
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 12:51
Vil bare lige udtrykke min enighed med Berit.
Lige præis sådan har jeg det med ham i forhold til eksempelvis parelli.
Desuden hvad har hans privatliv at gøre med hvad han kan lære os om heste?

Når man træner efter Parelli's anvisninger, har man så valgt det på grund af den måde Pat Parelli tilrettelægger og lever sit liv?
Hvis man gør, jå så tror jeg man har valgt forkert!

Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 det sidste
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 12:54
var ikke specifikt til dig, men til andre som havde skrevet om hans privatliv ;-).


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestesprog...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 13:39
... okay, men der hersker jo stadig nogen tvivl om hvilket hestesprog der er det 'rigtige'.

Hvad er det for nogle menneske- og hestebevægelser, I taler om. Jeg har jo kigget I hans bøger, men jeg kan simpelthen ikke tygge mig igennem hans svulstige stil. Jeg mister koncentrationen efter ca. 2 minutter... men flotte billeder (y)

Det længste jeg har kigget på Hempfling var i en TV-udsendelse, hvor det meget så ud til at han placerede sit mellemgulv og hofterne enten med siden til eller med front mod hesten alt efter om den skulle vige eller komme. At han lagde sin vægt på det ben, der var væk fra hesten når han ville berolige den, og flyttede vægten over på det andet når han ville flytte på den. Det så ud som om han f.eks. kunne stå med siden til hesten og kigge samme vej som den, bevæge sig baglæns og få den til at følge med... ikke fordi den søgte ham med hovedet, men fordi han flyttede bagparten væk fra sig og altså forparten til sin side... ?:-)

Er det sådan noget eller er det noget med >>> energi<<< og den slags halløjsa?

Mvh

Julie
0
0
Svar på denne tråd
 
 energi
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 13:48
og halløjsa :-D...nej det er der ikke så meget af..

Kropssproget har bl.a. noget med den rigtige positioneren at gøre, som du selv nævner. Der er også en række signaler som man bruger både i arbejdet fra jorden og i ridningen, hentet fra hesten selv. Altså ikke noget man som sådan "lærer" hesten, man overtager simpelthen hestens egne signaler (godt nok med en lille accent ;-)) og hesten kvittere promte med den ønskede reaktion. Jeg er selv blevet fuldstændig forbavset over hvor præcist hesten reagere, på de givne signaler.

Det lyder som om du er meget god til at iagtage Julie, så det kan være du vil få meget mere ud af hans videoer, når du synes bøgerne er lidt tunge.


0
0
Svar på denne tråd
 
 jglrkjh..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 15:25
Jeg synes manden er genial mht heste.

Jeg måtte selv til at starte med, læse bogen At danse M H, 3 gange før jeg fattede den helt.

Prøv selv at tænke over det hér: vi kan alle sammen blive enige om at vi som mennesker har en højere intelligens en heste right?!

Men stadig, prøver vi og kræver at et lavt intelligent væsen (hesten) SKAL lære menneske sprog, Hvilke for rigtigt mange hestes vedkommende er temmelig svært og der opstår misforståelser i kommunikationen.

Dett begrænser også de muligheder vi har mht til indlæring af, hvad vi nu end bruger dem til, da vi forlanger at hesten skal forstå os mennesker... Det er i Min verden i virkligheden temlig dumt tænkt af os, som skal forstille at være den overlegne race.

Nej det kfh har gjort er såre simpelt... taget ud og studeret vildhestes adfærd i en flok i en del år, og der af lært sig selv, det sprog heste bruger indenbyrdes, her er jo så selvfølgelig tale om kropsprog... Og da vi som mennesker gerne skulle fungere som leder, har han jo så lærdt sig førehestens signaler m.v

Jeg kunne blive ved... i min verden er dette logik for regnorme.

Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 krjerjgh
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 15:29
Og så var der lige sneget sig lidt ekstra dér og eér med ind, i må selv sortere til og fra ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stasi...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 17:03
Hvis der ikke er noget halløjsa, er jeg ikke interesseret ;-D

Men jeg synes umiddelbart hans metoder minder meget om dem vi lærte på min skole for at få mindre villige heste til at acceptere at vi trykkede på dem. Altså alt dette her med ens position, hestens position o.s.v. Vores lærer havde også det sorte bælte i karate, og brugte meget tai chi og kampsport i det hele taget for at højne sin bevidsthed om hvor hans kernemuskler var på vej hen, hvor hesten var på vej hen og hvordan han kunne ændre dens kurs uden at den opdagede det. Ret spændende stof.

Mvh

Julie
0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen du
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 17:30
er velkommen til at tilføje halløjsa efter eget valg ;-).

I øvrigt er jeg nok ikke helt sikker på hvad du mener med halløjsa :-@


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det interessante
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 19:08
ved Hempflings metode er jo at han i stedet for at flytte på hesten lader hesten flytte på sig, og således indgår en slags symbiose med hesten i hvilken dans det hele så vendes om til at han derfra kan flytte på hesten. Det er jo en interessant metode, eftersom hesten jo nærmest accepterer ham som hest og ikke bygger på det meget brugte trick med at sende hesten væk, som jo er et meget hårdt middel. Jeg synes meget bedre om hans indgangsvinkel end så mange andre kendte hestetræneres. Men igen, en ting er at manden er dygtig og rablende storhedsvanvittig en anden ting er at jeg bare er nærig 8-)

Og med hensyn til kropssproget er det jo intet værd, hvis det ikke kommer indefra...det er ikke nok at stille sig op i positur og agere...

Mange hilsner Pernille :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 sjovt nok
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 21:48
Efter jeg er begynd med PNH og er med i parelli sekten så er jeg sjovt nok begyndt at forstå KFH MEGET bedre.

Jeg syntes bestemt at der er masser af "føle" og "lytte" i PNH også. Det kommer helt an på hvor man selv er, som rytter oven i hovedet, eller om man er sikker på at man "læser" hesten rigtigt.

Jeg har valgt KFH fra af mange grunde, selvom jeg et øjeblik var i 7 himmel da jeg blev optaget på hans uddannelse.

Til de mest intresserede er her et par spændende links som er fra tyskland.

http://www.gemeindedienst.de/weltanschauung/texte/pferd.htm

http://www.claudiasanders.de/archiv/2003/7/vom-pferdeschamanen-zum-scharlatan/

http://www.pferdeseite.de/modules.php?name=News&file=article&sid=13


og vi lader billedet stå!

Efter min mening kan man ikke lære noget af en mand som ikke har jordforbindelsen i orden.
Hvis KFH´s egen læremester kom forbi en dag ja så ville jeg stå klar!
Tjah skulle selvfølgelig købe hans "nye" bog. Har meget svært ved at forstå HVORFOR han bruger gamle billeder! og HVORFOR han altid genbruger gamle eksempler i en uendelighed..





The fool doth think he is wise, but the wiseman knows himself to be a fool.
(As You Like It V.i. 30-31)Shakespeare

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 22:20
Altså hans privatliv har sådan set heller ikke noget med sagen at gøre andet end at hvis jeg skulle vælge noget kursus/workshop blev det ikke hos ham. Jeg ville aldrig støtte en mand jeg ikke bryder mig om lige meget hvad han kunne ligesom jeg i mange andre situationer vælger fra og til af alle mulige fornuftige og ufornuftige grunde.Den bog pp referare til bekræfter bare nogle af de tanker jeg hørte om for 6-7 år siden og som jeg allerede dengang gav udtryk for var mig imod( til malene personligt).Endnu engang vil jeg ønske jer alle god fornøjelse med jeres kursus, manden er uden tvivl genial til heste og så er det det.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine tidligere
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 22:49
indlæg har jo kun været funderet på denne syge bog og min egen intuition, men jeg synes da virkelig at de beviser laxez bringer ind i debatten, er grund til i den grad at boykottere manden..både workshop, salg af bøger, hele muletjavsen..det er da helt uhyrligt at denne mand driver sit syge sekte-væsen her i DK med danske piger... >:-(

Og så god er manden heller ikke med heste, han har hestetække og talent til at manipulere sine omgivelser...

Her har jeg haft samvittighedsnag over at tale så dårligt om manden, vor herre bevares... nu er jeg overvældet af væmmelse og glad for at min intuition ikke har været helt i skoven... :-(

MH
Pernille
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil lige tilføje...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 23:18
OG anbefale dig at skrive lidt mere om det og sige det højt for her synes jeg at det kommer os ved - da det jo for Klaus - min opfattelse - er sådan at kvinde/mand og hestelivet hænger sammen, og hvis det er så vanvittigt som i beskriver at det er, så skriv lige lidt mere om det - hvad er det du ligger inde med at viden sig det højt er det lovligt eller grænser det sig til misbrug at unge pigers uvidenhed - hvad for nogle piger vil indlade sig på sådanne forhold?????


>o< KH Karina...

Spansk- saddel:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ej altså nu
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 23:23
synes jeg godt nok det bliver til engang hat og briller det her.

Jeg har fundet Frau und Pferd på nettet, og læst det meste så godt jeg kunne med mine manglende tyskkundskaber. Jeg finder intet anstødende eller fuldstændig forskruet som I beskriver det. Men måske har jeg misforstået hele bogen, fordi jeg i virkeligheden har læst den på engelsk :-P...

At manden ikke har jordforbindelse er da noget mærkeligt noget at sige. Af alle, så er det da netop journalister og emsige, navlepillende hestefolk der lægger til hempflings person at være uden jordforbindelse og "guru". Hempfling har da selv, gang på gang, sagt at han IKKE er Gud og IKKE kan udrette mirakler. Han hjælper blot folk til at overvinde dem selv og gøre det de før anså for umuligt.

I kan jo ikke engang blive enige med jer selv om i hader eller elsker manden. Hvem er I til at dømme? Jeg synes det er for groft at komme med sådanne udtalelser om et menneske man for det første ikke kender, og for det andet, hvis man virkeligt kendte vedkommende ikke kan redegøre for andres bevæggrunde og motiver. Man kan jo uanset ikke komme udenom hans resultater, som jo så må tale for sig selv. Ingen "hestehvisker" eller horsemanship-kanon har udrettet det samme som hempfling, hverken med mennesker eller heste!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Laxez...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 23:53
Ja af ren nysgerrighed har jeg nu været inde på de tyske links du anbefaler.

Men med mit sparsomme tysk forstår jeg ikke en disse!!!

Kan du ikke kort forklare, hvad de går ud på?

Tak :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 ok stasi
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 00:04
har du mødt manden.....??

eller forholder du dig bare til bogen.. og hvad han der har sagt... synes at kunne læse i dit indlæg at du ikke har mødt ham...
tror nu godt at der er to sider af denne sag selv psykopater kan spille og bruge sine omgivelser på en yderst selektiv måde... der ser ud som om det er tilgavn for andre.... heste er en ting og det går jo ganske godt enig, men hans omgang med mennesker har ikke haft det bedste ry - og det er meget normalt, dyr har ikke et `jeg` de søger kun en leder og sådan er det jo ikke med mennesker, med mindre de er selvudslettende og underkuet og har et meget svagt jeg, det har alle dage været sådan at man kunne komme til at arb hos (dengang i Spanien)klaus, men kun hvis han fandt pigen egnet, arb bestod i at ordne have, muge ud samle hestepærer op fra foldende, og andet forfaldent arb, som han sagde, han havde jo gjort de store tanker og hvis man ville lære det som han kunne, måtte man starte med det som han fandt en egnet til at gøre,i forhold til ens åndelige udvikling,de fleste af pigerne måtte ikke engang komme i stalden, fordi de ikke havde den fornødne indsigt, her var man speciel udvalgt til at komme, nogen vil gøre meget for at være i nærheden af en mand med power.
nu da jeg tænker tilbage på det så er det sq da helt vildt - latterligt....
jeg synes at det er helt fint at dette her er blevet bragt på banen af Ayoec, man glemmer hurtigt måske derfor jeg ikke var så interesseret i at deltage på den skole har heletiden følt at det sagtens kunne lade sig gøre uden og at han ikke havde patent på at kunne danse med heste, han har lært det et sted og har så om muligt koblet langt mere filosofi på - vi må håbe at Malene en dag når tiden kommer har mod på at skrive sine oplevelser og give og muligheden til at høre sandheden, for den må hun da kunne indvi os i..
nat nat til alle ...



>o< KH Karina...

Spansk- saddel:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det ene er et
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 00:22
link, som omhandler at religions og sekteeksperter er blevet opmærksomme på KFH, som selv har udnævnt sig til schamane og mystagog, og opfordrer sine tilhængere til at understøtte ham finansielt samt at indgå i en alternativ livsstil med ham, hvor han tager sig hjælpende af deres spirituelle og personlige udvikling etc. Problemet har så været at han i stedet for at opføre sig som mystagog har opført sig som spirituel autoritet, med dertilhørende aggressiv og kolerisk adfærd samt trusler, sandhedsmonopol, afpresning, systematisk manipulation. I Tyskland har dette ført til diverse retsstridigheder samt problemer med myndighederne. Der er desuden en liste vedhæftet vedrørende spirituelle regler og ritualer, som praktiseres i Akedah. Myndighederne er meget bekymret over KDF valg at fortsætte Akedah i DK trods advarsler og problemer i Tyskland...han tiltrækker mennesker, der har brug for hjælp og er selv ikke kvalificeret til at hjælpe..

En anden side er linket til en selvhjælpsgruppe for Hempfling skadede...Psykisk og finansiel ruin kendetegner tidligere KDF-tilhængere..

Bekymrende...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Til PP
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 05:52
Okaay...

Tak for referatet! Jeg kunne simpelthen ikke tygge mig igennem det med mit sparsomme tysk!

Ja, - bekymrende!
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 08:23
Jeg får helt lyst til at sige "hvad sagde jeg" men det gør jeg ikke.Jeg håber jer der tar afsted har en god portion sund fornuft og ikke er alt for "søgende".
0
0
Svar på denne tråd
 
 Karina
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 08:56
Nej jeg har ikke mødt manden, men det kender jeg så andre der har. Jeg har dog snakket med ham og konen. Jeg må også være psykopat så, for jeg forstår godt hempfling. Når man laver et så anderledes og fint arbejde med sine heste, kan man ikke have alle og enhver, som ikke har samme opfattelse af omgang med heste, til at rende ved hestene. Jeg kender nu også en del stutterier som har samme politik.

Hvad forskellige blade og jounalister skriver giver jeg ikke meget for. For kort tid siden var der også en masse ballade om RKI, og der var meget lidt sandhed i mediernes fremstilling af sagen. De havde ikke de rigtige oplysninger og havde draget konklusioner på denne manglende viden. Folk ser hvad de vil se.
Jeg tror gerne, nej jeg ved at hempfling ikke er det nemmeste menneske på denne jord, men jeg ved også at han selv er klar over det, og har brugt det til at lære af. Hvis man ingen livsvisdom har selv, eller har haft problemer så kan man jo heller ikke sætte sig ind i andre menneskers liv.

Jeg er enig i at der var mange ting han kunne have gjort anderledes. Men fred være med det, han prøvede i god tro, og greb det lidt forkert an. Nu ved han bedre, selvom han bliver ved med at høre for sine fejl. Desuden må folk jo også selv tænke lidt, vi har alle ansvar for vores eget liv.

Og jo, hempfling har hjulpet mange, og gør det stadig! Men som så meget andet fanatisme, må de interesserede ikke lade det de lærer fra hempfling stå alene. Man skal se hans arbejde i lyset af gode, danske kristne værdinormer, og hele tiden sætte det ind i denne sammenhæng. Ellers kan man nemt komme ud i noget "guru-dyrkelse", og det er der vist ingen mennesker der kan "holde til" at man gør.


0
0
Svar på denne tråd
 
 betænkeligt
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 09:17
Jeg ved ikke noget om hvad KFH går og laver, men jeg synes at det er betænkeligt, hvis han ud over at formidle sine hestekundskaber, udøver en slags terapi på kursisterne.

Qua sin position som lærer/mester kan han ikke undgå at få en magt, som ikke tilkommer en, der skal arbejde med andres psyke. Denne dobbeltrolle vil være alt for svær at skille ad, både for ham selv, og kursisten. Skal man pille ved andres psyke, skal grænserne være klart afmærkede, ellers ender det nemt galt.

Så, hvis det jeg får ud af denne tråd + de tyske links er rigtigt, er det efter min mening, lidt af en gyser.


"Æsler er bare dejlige"
0
0
Svar på denne tråd
 
 fantastisk...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 10:36
Det må jeg dog sige og tak til Pernille for en opdate på det tyske,

Nu hænger det sammen inde i mit hovede dengang i Spanien var der så meget vrøvl med hans hjælpere, på selve kurset var han så hård og streng ved dem, derfor begyndte Klaus at se sig om efter et andet land at hænge sin hat på, Malene fiskede han ud af et kursus i tyskland og hermed blev de fleste fyrede og eller smidt ud - ja manden er vanvittig agressiv - og ja han tror at han er en mester - eller sharman - tegnene var der allerede på det tidspunkt - jeg vidste bare ikke at det var så vildt - men set i bakspejlet så er der noget der dæmre,

tak tak tak - er der ikke en der vil oversætte det helt og evt få det ind hos Stina på superheste det var da et godt sted at få det ud.....

Stasi du er så anomym på din præsentation - og jeg er sikker på at du har lært en masse om heste hos/fra Klaus men derfor kan man jo godt reflektere over livsstilen og hans tanke gang - det hele menneske hænger jo sammen og det er jo det som hans livstil går ud på - giv dig selv lidt plads og hop af mandens energi du kan godt selv...

Alle der dengang var hos Klaus havde noget som han kunne bruge, en var fotograf hun har filmet hele hans bog kun for at bo hos ham - og skulle samtidig holde hus for ham,,,,,,hun er der nok ikke mere siden han i sin nye bog bruger mest gamle billeder - eller som Malene en næsten dyrlægeuddannelse - Klaus har det med at samle folk der kan bidrage til hans liv give ham den fornødne viden så snup tager han dem ind i varmen, men på hans betingelser -

jeg vil glæde mig til at læse en evt oversættelse .... håber at der er en der gider....
>o< KH Karina...

Spansk- saddel:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 okay jeg
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 10:46
gir mig. Jeg vil godt indrømme jeg har tendens til at være lidt for godtroende, men vil også gerne være med til at give folk en chance. Jeg kender ham ikke så godt som du tilsyneladende gør. Måske havde jeg et andet sysnpunkt hvis jeg gjorde. Men vil tage din kritik med i mine overvejelser omkring ham, også ellers bruge min sunde fornuft.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv for søren...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 09:33
... nu er jeg da først rigtigt nysgerrig. Måske skulle jeg alligevel lægge kassen for det der kursus, og så se om jeg ikke kunne blive forvandlet til et højerestående væsen med guddommelig kontakt til overhesten i himmelen og privat hotline til profeten Hempfling. Naturligvis alt sammen 'i lyset af gode, danske kristne værdinormer' *GGG*

Kontaktannonce: K/ærlig, solvent, godtroende, evt. ensom, fortabt og/eller naiv kvinde søges af moden hesteguru. Jeg er til lak og hestehviskelæder, gåture i regnen, islandsk sweater og tvivlsomme pop-historiske referencer. Du har til gården og til gaden og på kistebunden, og har viljen til at få det til at køre med mine andre koner. Så kan du skrubbe trapper som vor mor, og vil du lære at ride uden sadel, så send et par ord og en kopi af din banksaldo. Kun fotosvar.

Billet mrk. FuP



0
0
Svar på denne tråd
 
 Julie...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 13:31
det er mig en gåde hvorfor man skal gøre grin med det hele, hvis der er noget man ikke lige forstår...

Intet ville da være nemmere end at fyre end lam joke af med dig i centrum heller...

Humor - ja tak
- men ikke på andres bekostning


0
0
Svar på denne tråd
 
 Arh, Stasi
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 15:12
du ved nok, at hvis man stikker snuden frem, så får man ofte et hak i tuden :-(

KFH har da om nogen stukket snuden frem - og hvis man ikke kan gøre lidt grin med den slags, hvad kan man så gøre grin med? Tænk på politikerne og al den satire, der laves over dem :-D

Faktisk tror jeg, du får svært ved at være ligeså morsom som Julie, med hende som fokuspunkt ;-D

Det er da godt nok ved at være en 'god historie' ;-)





:-) fra Nina

Præsentation - nu med 2 føl {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 ja ja..
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 15:42
er heller ikke så gravalvorlig altid selv, og elsker sort galgenhumor...nogen gange er det bare for meget ikke?!
måske er det varmen


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stasi....
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 16:46
Jeg gør ikke grin med det, KFH kan... for jeg har da meget tilovers for enhver der kan gøre sig forståelig overfor sin hest, uden at det behøver at involvere psykisk eller fysisk vold.

Hvad vold så er bliver vi nok aldrig enige om her på HN, men det er da positivt at folk bare gør sig tanker om hvad der er okay og hvad der ikke er.

Nå... men når du gladeligt indrømmer at være lidt naiv ovenfor, indrømmer jeg da gerne i samme ånd at jeg hele mit liv har haft svært ved folk, der påstår at have _alle_ svarene på alle livets spørgsmål. Eller endnu værre... folk der påstår at have ét svar på alle livets spørgsmål. Jeg får knopper.

Men hvis du føler, jeg har anfægtet din religionsfrihed, undskylder jeg ydmygt ;-D Jeg hører jo så nok til de afstumpede, der ikke rigtig kan se nogen anden passende reaktion på en svulstigt selvhjælpsprofeterende, misogyn ridelærer end et skævt smil ;-)

Det var sandelig ikke min mening at støde nogen på denne smukke lørdag.

Mvh

Julie
0
0
Svar på denne tråd
 
 det gjorde du
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 18:20
heller ikke julie :-) Er faktisk ret enig med dig.

Sjovt nok så synes jeg mere jeg har mødt den der jeg-har-svaret-på-alt attitude hos monty og parelli folk. Har engang været på et seminar med en kendt monty roberts instruktør. Jeg stilte spørgsmålstegn ved et par ting, og blev fuldstændig sablet ned til knæene. De har ret, og sådan er det....anyway

P.S.
Jeg indrømmer at være godtroende (når det drejer sig om visse ting, som at tro folk gør tingene udfra de bedste motiver), men ikke naiv...det er jeg vist alt for krittisk til - bare spørg min stakkels mand :-D.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Godtroende...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 18:35
Javel... det kender jeg godt :-)

Mvh

Julie
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kursus
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 10:57
Jeg har været på kursus med ham, ja han er dygtig med heste og MEGET, MEGET grov i sin omgang med andre mennesker. Jeg tolker hans omgang med andre mennesker som om han ikke har kunne tåle/finde ud af at være kendt/berømt(eller berygtet). Det kursus jeg var på var på Egholm på midtsjælland for en 5 år siden og det eneste jeg lærte på det kursus var "Do not try this at home" og det synes jeg er tragisk at man har betalt 1200-1500 som tilskuer(hvilket var rigeligt for at sidde og glo) for vi måtte jo under ingen omstændigheder prøve det der hjemme, det kunne han nemlig ikke lære os for vi var for dumme. Aldrig i mit hestelange liv har jeg følt mig så taget i røven som den gang :-*
Da han tilsidst fik en islænder ind, som er den race jeg er født og opvokset med og iøvrigt lever og ånder for, var min glæde stor :-) Men ak, mand havde jo ikke engang sadt sin ind i bevægelsesmønster for tølt for han sagde det var en gangart de(islænderne) har tillært sig fordi der altid er mudret på island og så at de altid havde 3 ben i jorden, hvilket er lodret løgn. Tølten er de kun 1 eller 2 ben i jorden af gangen og der er IKKE mudret på island. Men det holdt han hårdt på var rigtigt og ville sjovt nok ikke tale med os islænderfolk bagefter for at forklare os baggrunden for hans udtales.

Jeg har efter dette kursus miste ALT for denne mand. Han er pengegrisk og overhovedet ikke ud på at hjælpe hestene for så tager man ikke så man penge for et én-dags kursus. Og man må ligesom også sørge for at folk for noget med hjem de kan arbejde med og det får ´man altså ikke når han bare stå inde på midten og siger "Do not try this at home".

Tænk en lang smøre om noget som jeg egentlig ikke gad kommetere på, man jeg synes det er synd hvis alt for man bruger deres surt tjente penge på et kursus, istedet på flere hvor udbyttet er større.



Hestelig hilsen Julia og pædagogponyerne :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2005 17:42

*Rikke træder hermed ind i debatten*

Det er interessant at se, hvor forskellige synspunkter, folk herinde har.
Jeg har ikke selv mødt Hempfling, men har da altid tænkt ham som en venlig mand? I hvert fald, synes jeg han er fantstisk dygtig med heste, og hvordan han så er med mennesker, vil jeg ikke blande ind i det ;)

I anledningen af Gallashowet til Hingstekåring i Herning, var jeg inde og se Honza Blaha.
Han kan bestemt noget med sine heste, men jeg synes ikke rigtig om hans indstilling. Jo - mange af hans synspunkter var fornuftige, men så var der også nogle, som jeg fandt fuldstændig latterlige!
Hesten skal ikke gøre tingene af lyst. Den skal gøre det fordi den skal- også selvom den ikke gider! Det var ikke noget med at lege, det var som at fortælle sit barn, at nu skulle det gå ud med skraldet. Det er jo ikke underholdning i topklasse. - Vel?
Desuden, fandt jeg hans metoder ret voldelige, og så det som om hans sprang over, hvor gærdet er lavest.
Skulle en hest bakke for ham, tog han sin orange gulerodskæp, og daskede til hesten på bringen, til der kom den rigtige reaktion. Det kunne godt blive temmeligt hårde slag til sidst, hvilket jeg absolut ikke brød mig om.

Jeg har fået et anderledes syn på PNH, og er gået lidt fra det igen, efter at have været temmelig interesseret i det.

Nå ja. Så går Honzas Gaston heller ikke i en god balance. Den går på forparten, og er ikke samlet specielt godt, og træder ikke ind under vægten.



Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
0
0
Svar på denne tråd
 
 enig...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2005 19:54
Rikke, vedr PNH, det er også i mine øjne ret så voldligt.
synes lige at jeg vil oplyse om hvor og hvornår KFH holder kurser i år og hvad de selv skriver om det -
****

Kære læser



Med glæde kan vi nu henvise til, at man om få dage kan finde information om vores kurser og arrangementer på vores hjemmeside: www.hempfling.com

Allerede her gør vi opmærksom på de arrangementer som finder sted nærmest din bopæl – yderligere oplysning om et arrangement fås hos arrangøren:





1. 19. – 21.08.2005. KFH-Workshop –Roskilde, Danmark

Antal deltagere: 30

Sprog: engelsk

Arrangør:

Anne Kühnell

Hesteriet Kumlegaard

www.kumlegaarden.dk

kuhnell@kumlegaarden.dk

Tlf.: +45 46481070

Mobil: +45 40681472

Fax: +45 46481476



2. 09.09.2005. Premiere: Fuga – Helsinki, Finland. Svensk dramatisering af KFH’s bog “Die Botschaft der Pferde/Hästarnas Budskap”.

Arrangør:

Klockriketeatern

klockrike@klockrike.fi

www.klockrike.fi



3. 18.09.2005. Coming together – Stokholm, Sverige

Antal deltagere: ca. 250

Sprog: engelsk

Arrangør:

Mathias Neidhardt

E-mail: Info@KFH.nu

www.KFH.nu

Tlf.: (+46) 070-676 86 67



4. 23. – 25.09.2005. KFH-Workshop – Stokholm, Sverige

Antal deltagere: 30

Sprog: engelsk

Arrangør:

Mathias Neidhardt

E-mail: Info@KFH.nu

www.KFH.nu

Tlf.: (+46) 070-676 86 67







Med venlig hilsen



Malene Hempfling

Akedah International ApS

E-mail: akedah@mail.dk

Tlf/Fax: + 45 62 61 63 68





Kort beskrivelse af de nævnte arrangementer



Coming together: Dette er et en-dags arrangement. Det er baseret på fundamentet i Klaus Ferdinand Hempflings udgivelser – først og fremmest bøgerne ”At danse med heste” og ”Hestepersonligheder – vejen til at fortså heste”. Antallet af tilskuere er mellem 150 og 500. I løbet af et sådant arrangement arbejder Klaus med op til 5 heste. Det primære tema er at hjælpe tilskuerne med at drage deres egne konklusioner ved hjælp af det de ser, erkender og føler. Der vil være fokus på det pure arbejde med hestene og på spørgsmålet om hvordan et menneske kan nærme sig et oprindeligt væsen ved at finde et nyt standpunkt indefra. Samværet med en hest bliver en skole for livet.



KFH-Workshop: Dette er et specielt tre-dages seminar. Det er baseret på fundamentet i Klaus Ferdinand Hempflings udgivelser – først og fremmest bøgerne ”At danse med heste” og ”Hestepersonligheder – vejen til at fortså heste”. Det maksimale deltager antal er 30 personer. Ni af dem kan deltage med deres hest. Det primære focus vil være på spørgsmålet om hvordan en ændring I forholdet til hesten kan opnås via en ændring i menneskets standpunkt og attitude. Samværet med hesten bliver et eksempel for menneskets personlige udvikling.


jeg tror lige han kommer til at tjene penge... her i sommer hvis det hele går som det skal, men man skal enten til sverige eller finland.
god tur..








>o< KH Karina...

Spansk- saddel:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pas på!!!
Forfatter: 
Dato:  10-07-2005 01:26
Jeg vil gerne fortælle om min oplevelse med KFH.

Jeg havde for rigtig mange læst hans bog og var vild med den. Derudover fik jeg også gode resultater med en hest som var rigtig svær. Jeg levede mig ind i hans univeres og jeg må nok tilstå at jeg begyndte at se ham lidt som en guru...

Jeg mødte ham så efter menge år til et kursus og havde en lang privat samtale med ham bagefter på et kontor. Der var et eller andet ved ham.... som om han kunne kigge lige igennem en... han er ikke en almindelig person... Og her blev han måske mere min guru...
Til dette kursus så jeg hvordan han behandlede andre grimt - desværre også en af hans nære venner, men jeg tænkte at det nok var fordi de "fortjente det osv."
Dette private møde var med henblik på at skulle arbejde for ham.

Lige da han var flyttet til Nap (tror jeg det hed) på Fyn, inviterede de mig så ned til et kursus der varede mange dage.
Dette kursus var rigtig religiøst og enten tilbad folk ham, eller også fik de et verbalt los ud af døren - med diverse udtagelser om at de burde holde sig væk fra dyr og ikke duede til det ene og det andet.
Jeg forholdte mig roligt og passivt. Jeg ville gerne stadig tro på ham.
Det var en gruppe af hans nærmeste - ca 40 kvinder og to mænd (der hele tiden blev holdt nede af ham).
Han er dygtig til heste, men spørger i mig er han sindsyg manipulerene og syg i pæren.
Jeg overnattede i et hus sammen med to kvinder som han tidligere havde haft et længere forhold til og de kom også dagligt hos han og Marlene.

Derudover har jeg senere mødt en kvinde, som er sådan en alle holder af fordi hun er så glad og rar, og hun havde til et kursus i Spanien stillet ham er spørgsmål (ganske videnskabeligt og venligt) og hun blev smidt ud på stedet :-( Han tolerere intet!!! Jeg listede ud af hans liv og lod aldrig igen høre fra mig...

Jeg havde været vild med KFHs træningsmetoder i mange år, men jeg måtte indse at ligeså dygtig og fantastisk han er med heste, ligeså modbydelig, farlig og manipulerende er han med mennesker.

Hvis nogen indvolvere ham i deres liv, vil jeg råde dem til at holde godt øje med hvilken påvirkning han har og hvordan hans omgivelser skal være tilpasset ham.

PUHA :-) Jeg havde besluttet mig for ikke at blande mig i denne tråd, men nu fik i min oplevelse af ham :-(


Med venlig hilsen Pernille.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille
Forfatter: 
Dato:  12-07-2005 15:54
Det lyder lidt tragisk det du fortæller, har også hørt lign. historier fra andre :-(

Nu skriver du "religiøst" i forbindelse med kursus. Hvordan religiøs?

Min verden er meget simpelt indrettet, hvis man kan noget godt med heste, så kan man ikke være et dårligt menneske :-). Måske skulle jeg tage til fyn og aflægge ham et spontant besøg :-D


0
0
Svar på denne tråd
 
 det behøver ikke hænge sammen..
Forfatter: 
Dato:  12-07-2005 21:42
.... hvis man kan noget godt med heste så er man nødvendigvis også god til mennesker eller et godt menneske - hypotese; Klaus kan have været groft svigtet som barn af voksne, og har søgt tilflugt hos en hest,eller dyr, hesten har, som heste eller dyr gør spejlet ham og givet han omsorg, opmærksomhed, her har han fundet et fællesskab. .....

børn der har lidt af stor omsorgssvigt finder ofte deres redning hos et dyr - men skal senere have bearbejdet deres manglende tillid til voksne - og kan ved det mindste finde på at tænde af hvis de oplever at et menneske ikke kan eller vil være 100 % loyal eller simpelthen bare ikke magter kravende.
klaus har en vild høj moral og at skulle efter leve den kræver at give afkald på meget, han lever efter en højt moralsk kodex - han har utrolig mange regler om hvad for noget mad der er sundt og ikke sundt og vil/har krævet af sine elever at de stopper med divese fødevarer, sukker kaffe, røg osv. euforiserende stoffer + øl, vin og stærkerer vare er forbudt, det bunder alt sammen i religiøser overbevisninger, du kan sikkert side stille det med koranen der er også vild mange anvisninger og der er det også lovligt at have flere koner....

jeg ved fra psykologien at det ikke at hænge sammen, Stasi, mennesker og dyr er vild forskelligt - med hensyn til kommunikation og samarbejde.

hvis en psykolog læser dette indlæg så please læg en faglig redegørelse....
>o< KH Karina...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sekt agtigt
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 11:44
Religiøst så der hele tiden blev blandet ting ind omkring gud og det at være tæt på gud. Mange af de der var der var katolikker, nogle præster og så alm mennesker der virkede ret troende. Jeg synes det mindede som om det var en sekt eller noget i den stil.

Nu er jeg ikke troende og derfor virkede det også lidt for plingeling for mig.... :-)

Jeg troede at et mennesker der var så dygtig til heste ville være god til mennesker også, men der tog jeg fejl...

Synes ikke folk skal holde sig tilbage for at deltage i hans kurser, men vær kritiske og tag ikke alt for gode varer...
Med venlig hilsen Pernille.


0
0
Svar på denne tråd
 
 he he..nu gir
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 15:37
det hele pludselig meget mere mening. Katolik - aha! Så er jeg mere rolig, troede en overgang at han måske var med i et eller andet suspekt hjernevaskelse agtigt noget :-). Jeg er ikke så bange for det religiøse i det, men nu har jeg også mange troende i min familie, så jeg er vant til den slags.

Nogle troende har en tendens til at dømme andre og prakke folk deres synspunkter på, det skal man bare tage afstand fra. Det er i mine øjne fordi de egentlig ikke rigtig har fattet hvad troen går ud på, for der burde jo netop være tolerance og forståelse i stedet.

Men man kan så sige at det er ærgelig at sådan en mand, skal være ambassadør for en ellers super god hesteforståelse (som han i øvrigt ikke har fundet på selv - gudskelov!) Jeg håber bare at folk så er i stand til at gennemskue hans religiøse aspekter i det, så de stadig kan få gavn af hestedelen :-).


0
0
Svar på denne tråd
 
 flere links
Forfatter: 
Dato:  16-07-2005 13:40
Hej vil bare lige tilføje de her to links også..

Desværre er jeg ikke så skrap til tysk at jeg kan oversættte for andre..


http://www.pferde-hempfling.de

http://www.skandale-in-bayern.de/Hempfling.htm

Uanset hvad man laver så kan det drejes negativt og journalister er nådesløse hvis de finder en god historie. Jeg syntes dog det er vigtigt at sætte et spørgsmåltegn ved Hempfling og hans praksis..
Nogle af os er alt for blåøjede ;-)

Vil meget gerne høre om hvordan kurset gik hvis der er nogen som vælger at tage på hans kursus..
Held og lykke




The fool doth think he is wise, but the wiseman knows himself to be a fool.
(As You Like It V.i. 30-31)Shakespeare

0
0
Svar på denne tråd
 
 rystende læsning
Forfatter: 
Dato:  16-07-2005 16:38
jeg har lige fået oversat hele den ene side. og det er ikke småting.
han er til woodoo og har ville lære det.
nå men flere udtaler at han er noget så sort og at han har en sort sjæl. Han er direkte farlig at komme i nærheden af, advarer de. han er nedladende og sviner sine nærmeste til, og de finder sig i det.

der er da godt nok gået koks i den hjerne.

En mand, der har været tæt på, siger at han har besluttet aldrig at nævne hans navn mere han vil ikke snakke om ham mere, overhovedet i frygt for at nogen - trods det negative der er om ham - alligevel vil søge ham af nysgerrighed,
tror at denne mand er klog, tror at jeg vil gå i samme spor og slette hans navn fra min bevidsthed og aldrig mere snakke om ham.
>o< KH Karina...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Laxez har fat i noget
Forfatter: 
Dato:  16-07-2005 19:26
med hensyn til journalister, de skriver nemlig det som de ved der kan sælge!
Da jeg intet kender til KH udover hans udmærkede bog, hverken kan eller vil jeg udtale mig om ham som person, men i stedet give alle et råd uanset hvem I møder på Jeres vej: fald aldrig i gurudyrkelsens mørke afgrund, men se, lyt og tænk, tag det til Jer I kan bruge og smid resten væk!!!

Venlige vrinsk
Kirsten
;-)
Her er det ikke vigtigt HVAD du er og hvad du KAN, men HVEM du er og hvad du GØR!
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 18:20
om manden har nogle sindssyge filosofiske tanker er vel egentlig helt ligegyldigt?? ?:-)
jeg mener, det er jo heste han arbejder med, og det vi er interesserede i at høre om såeh.... vi kan vel være ligeglade med om han er en sindsforvirret gammel mand med et forvaklet syn på kvinder og hvad man ellers kan finde på? ;-)

personligt bedømmer jeg ham udfra hans heste... hestene er glade, gør deres arbejde flot, udtrykker sig stolt og uden tvang. Og vi drømmer vel alle om,inderst inde, at kunne ride vores hest, uden tøjler eller sasel, afsted ud mod solnedgangen... :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kristine..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 00:35
Medmindre han kun skulle træne ens hest, kan man da ikke være ligeglad med det ?:-)

Folk tager jo på kurser hos ham, - det er ikke kun heste, der kommer på de kurser ;-D

:-) fra Nina

Præsentation - nu med 2 gule hoppeplage {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved I hvad?
Forfatter: 
Dato:  23-07-2005 23:56

Jeg tror bare jeg tager et smut til Spanien. Så kan jeg lære det af de (forhåbentligt) knapt så komplicerede munke der nede ;D

KFH siger jo selv, at det, og så årene i hælene på en flok vilde heste, har lært ham hvad han kan.
Jeg tror det er meget lettere. - Og billigere ;)



Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
0
0
Svar på denne tråd
 
 bare en kommentar...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 11:53
Jeg læste første gang hans bog "Danse med heste" da den udkom og siden har jeg læst lidt mere i den. Jeg sorterer en hel del af hans filosofiske pladder fra...Men derudover synes jeg, der er mange gode elementer i bogen.

Jeg har længe gerne villet opleve manden "live" men nægter at betale de summer for en workshop! 6600 kr er mange penge, jeg mener jeg kan få meget udervisning for det beløb!

Jeg har altid haft lidt svært ved at forstå, hvorfor kurserne skal være så dyre! Han hævder jo, at han vil formidle sit budskab om en bedre håndtering af hestene til menig mand. Altså ikke kun til de rige! Egentlig burde han vel så tilbyde kurserne til alle og at man kunne donere penge efter hvad man fik ud af kurset. Det ville i hvertfald gøre at jeg ikke tænkte om ham at han bruger sin viden som en pengemaskine. Der afholdes 2 workshops i Roskilde af 30 deltagere. 9 deltagere kan have hest med (6600)og de resterende 21 uden hest (4500)dvs ialt betaler deltagerne 153.900 kr for kurset. Det er klart at arrangøren (Kumlegård) også skal tjene på det, men det er altså rigtig mange penge!

Jeg synes stadig det ville være interassant at opleve ham til et kursus.Jeg er enig med Hille, tag det man kan bruge og smid resten væk. Det gælder for KFH som for alle andre "pinger" indenfor hesteverden.

Det er interessant at flere skriver at han er så ubehagelig i sin omgang med mennesker. Det synes jeg at jeg har oplevet med flere der var gode til at håndtere heste, de kunne ikke formidle til rytteren, men blev nærmest agressive og nedladende overfor rytteren (mig). Det har jeg retfærdiggjort med at de kun ønsker det bedste for hesten, men desværre ikke kan formidle deres lærdom til andre mennesker. Sådanne mennesker holder jeg mig langt fra. Det vigtigste for mig er en underviser der kan formidle sit budskab på en fornuftig måde! Ellers kan de jo være nok så dygtige, for i sidste ende er det jo mig (ejeren) der skal håndtere dyret.

Jeg er fuldstændig ligeglad med mandens privatliv, eller om han er sektiøs eller ej. Det håber jeg at de folk der omgås ham er kloge nok til selv at opdage, hvis han er.


Men der bliver ikke noget Hempfling kursus for mig i denne omgang.

Jeg vil hellere bruge pengene til at bygge en løsdrift til min skønne islænder!
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 01:20
Da jeg læste starten af denne tråd, glædede jeg mig virkelig over at få muligheden for at komme på et kursus med Hempfling. Jeg ville også med glæde betale for de penge det kostede.

Jeg læste "danse med heste" for første gang for knap ti år siden, har læst den flere gange siden og har brugt Hempfling som en slags mentor, for omgangen med både rå og redne heste. Hempfling kan altså noget med heste, som andre ikke kan!!!

Jeg er virkelig skuffet og som Nin@ skriver:
"Folk tager jo på kurser hos ham, - det er ikke kun heste, der kommer på de kurser".
Personligt tror jeg ikke, at jeg ville være i stand til, at sortere det irrationelle fra. Slet ikke når jeg har arbejdet efter hans metoder i mange år og set op til ham, på grund af den måde han omgås hestene på.

Jeg har det som om, jeg har fået af vide, at julemanden ikke eksisterer :-(

Patricia
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 01:33
kender det godt!! Been there... :-(
Jeg tror stadig at julemanden eksisterer men for mig er det ikke KFH. For jeg kan ikke se at han er "in a mission from god, whearing sunglasses and hit the speeder" (tja scene fra "blues brothers") for en god sag nærmest tværtimod!!!

Nå håber i kan forstå min humor
:-D



The fool doth think he is wise, but the wiseman knows himself to be a fool.
(As You Like It V.i. 30-31)Shakespeare

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider