Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Unghest - løs springning?
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 12:19
Hvor ung må en hest være for at løs springe lidt? ikke noget stort og højt bare for at se om hesten evt. har evner i den retning?

mvh diana

Marry a Cowboy/girl, we need more of them {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 Føl...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 12:28
Et enkelt spring eller to, ikke for høje, kan selv et føl klare. Husk at det er naturligt for føllet at følge med flokken over stok og sten, allerede når det er få timer gammelt.
Iøvrigt bør heste på op til 4 år bør ikke springe over 1 m højt.
Tine
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tine...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 13:34
hvor har du det med max1 m fra ?

Er det fysiolgisk bevist ?

3års hingste bliver da ofte løssprunget på op til 150 cm........ (ikke at jeg er tilhænger af det) og det sker både i DK og andre lande.....(til fremvisninger, kåringer etc)


jeg mener nu mere man bør se på den enklete ehst havd den klare, det kommer jo også an på hvormange muskler etc den har sat hvordan den psykisk er udviklet. Og så kun springe enkelte spring (altså serie få gange) istedet for mange spring pr gang.


Karina

.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fra "Jeg er rytter"
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 13:44
Det har jeg fra den gode gamle bog af Gustav Martin.
Jeg ved ikke om det er bevist, men det hænger jo meget godt sammen med at 4 års heste ikke må gå mere end Lc som jo også er 1 m.
Til kåringer mv springer de højt, jo, men det kan næppe være gavnligt? Eller nogen grund til at gøre hjemme?
Selvfølgelig har du ret i at det bør komme an på hesten, men jeg synes det er en god underbygget tommelfingerregel.
Tine
0
0
Svar på denne tråd
 
 diana.
Forfatter: 
Dato:  21-11-2003 11:39
Hej Diana

Hvornår får du billeder ind af Gentelman?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Løsspringning
Forfatter: 
Dato:  30-11-2003 11:08
Vores ungheste bliver normalt løssprunget første gang den vinter de fylder 2 år.

Vi løsspringer normalt en gang om ugen og tager så en plag med hver gang. Det vil sige normalt løsspringer de max. 2 gasnge om måneden.

Mht. højde så afhænger det lidt af lyst/evner men max. 75 cm den første vinter, anden vinter(3 års) springer de op til 1 m.

Nu har vi ikke ridehus hjemmme så det har også den fordel at de vænner sig til at køre i trailer på små ture.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider