Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Sep. Angst og stædighed
Forfatter: 
Dato:  23-06-2024 15:30
Vi har købt den sødeste pony til vores datter, hun kan selv sadle op og kysse og hygge og det er herligt.
Han har gået rimeligt pænt med tidligere ejer, på den rideskole han stod på.
Nu går han i løsdrift og det trives han fint med.
I starten da vi fik ham kunne hun ride ud alene, han var ligeglad, han gik fint på vores græsbane.
Nu vil han bare ikke væk fra flokken. Vi er selvfølgelig glade for at han er faldet godt til det halve år, men det har gjort han ikke vil ud med hende alene, han hopper og danser og vender om. Det samme gør sig gældende når hun for ham på græsbane. Han går alt hvad han kan for at få hende af så han kan løbe ned og stå og kigge efter de to andre.
I dag satte jeg mig op og han brugte flere minutter på at få mig kylet af inden ham opgav. Jeg er så meget tungere at gå med så han fandt ud af jeg ikke faldt af. Jeg rider ham ikke generelt da jeg er for tung, men det er ingen tvivl om han kunne mærke min pondus langt bedre?
Så begyndte han at gå pænere igen, få gange prøvede han igen at bestemme men blev sat på plads og fortsatte.
Han er glad for ture i naturen og hvis jeg rider med på min egen, er der som regel ikke så meget. Han kan finde på at ville vende om et par gange men når han ser der er en med, går han videre og nyde turen.
Han vil virkelig bare kun være med din flok og det har ikke tidligere været et problem da ejerne før havde han på boks meget af tiden.
Vi har kun løsdrift at tilbyde, så hvordan pokker stopper man den udvikling han har gang i hvor han nægter at lave noget væk fra flokken??
Han har været afsted til to hygge stævner det halve år, som gik fint, men der var han jo heller ikke i nærheden og kunne løbe hen til dem.
Tager gerne i mod gode forslag til at stoppe den stædighed han har udviklet mod at skulle lave noget på banen i stedet for at bære hos flokken. Han er normalt ret nerve fast og ikke "pylret". Det her er helt sikkert noget han har fundet ud af virker. At Kyle hende af og så opgiver hun og sadler af. Derfor jeg hoppede op i dag, for lige at få ham i gang på banen uden at han "vinder".
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider