Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Vægttab
Forfatter: 
Dato:  09-03-2022 09:25

Hej :)

Jeg har part på jordens sødeste lille, friske men dog også runde shetlandspony

Jeg er den der står for alt træning af hende og er den der er rundt om hende aller mest lige i øjeblikket.

 

Men hun er dog lidt rund, ikke noget jeg vil kalde overvægtig som sådan, men hun har da en mave

 

Hun får i forvejen ikke andet mad en wrap, vitaminer og noget tilskud til hendes støvallergi

 

Jeg har arbejde med hende siden starten af december, siden da er det dog gået den rigtige vej med vægten

 

Da hun er en meget lille pony er ridning ikke en del af hendes træning

I stedet køre vi vogn, går ture, longere lidt, springer og hygger med leg på banen

 

Hun har altid godt med energi hvilket helt klart gør træning nemmere

 

Men jeg tænkte på om nogle af jer keder nogle gode øvelser til at få hjulpet hende med de sidste par cm. om maven?

Føler nemelig vi er gået lidt i stå nu, hun tager værken på eller taber sig

 

Vi har både hele den store vest skov til rådighed, en stor springbane, og et ridehus som jeg kan bruge til træning af hende så kan lave næsten alle øvelser med hende, Så det bare med vilke i tror virker bedst?

 

Vi køre ture på omkring de 6-7 km 2 gange om ugen

Går ture på ca 5-6 km 1 - 2 gange på en uge

Og laver bane træning på mindst 30 minutter lidt forkseligt fra uge til uge.

 

Håber i kan hjælpe, så hun forhåbentlig kan blive slank nok til at være med de andre på sommergræsset når vi kommer der til :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Din ....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2022 14:00

... Træning lyder god, så måske er det fodringen, du skal se på. Måske får hun for meget, eller for god wrap?

Ved du hvad næringsindholet er i den wrap, du giver hende? Noget wrap er der meget sukker og meget energi i, og så får hun nemt for meget. En mulighed er at erstatte noget af wrappen med halm eller frøgræshalm. Det feder ikke lige så meget, og hun har stadig adgang til stråfoder på den måde.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider