Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Balance
Forfatter: 
Dato:  16-08-2021 19:24

Nogen der har øvelser, til at forbedre hestens balance?


Jeg sadler af og siger tak for turen ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad ....
Forfatter: 
Dato:  16-08-2021 22:25

... Mener du? Hvad er problemet med din hests balance?


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Balance
Forfatter: 
Dato:  17-08-2021 05:21

Min hest har ikke den bedste balance, og jeg ville bare have nogle øvelser til at forbedre den😌


Jeg sadler af og siger tak for turen ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kommer ...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2021 19:00

... Nok til at uddybe lidt ...

Hvordan viser den manglende balance sig? Snubler den? Har den svært ved at galoppere på en volte? Styrter den, hvis du longerer den (det har jeg haft en, der gjorde) Det er lidt nemmere at hjælpe dig, hvis du fortæller lidt om, hvilke tidspunkter, den dårlige balance viser sig.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Balance
Forfatter: 
Dato:  17-08-2021 19:03

Hun snupler meget, og jeg kan mærke hun har svært ved at holde traven i volter, buer osv.


Jeg sadler af og siger tak for turen ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2021 12:32

Som jeg ser det, er der to problemstillinger. 1. Hun snubler 2. Hun har svært ved at bevare traven i volter mm. Det kan der være flere årsager til, men det kan også hænge sammen.

 

En hest, der snubler, kan gøre det af forskellige årsager. Det første jeg ville kigge på, var hovene. Hvis en hest er beskåret, så den bliver lang i tåen, vil den ofte komme til at snuble. Jeg ville tage en snak med min smed om det er muligt at beskære den med noget mere overrulning. Heste skal også helst beskæres med 6-7 ugers mellemrum, så de ikke bliver for langtået.

 

Næste skridt: Er hesten halt? Hvis du har svært ved at se det selv, så allier dig med en, der er god til at se haltheder. Heste, der for eksempel har hovsenebensbetændelse snubler ofte. Og husk, at udtryk som at hesten går utaktet eller går kort-lang også dækker over at hesten er halt.

 

Er hovene som de skal være, og hesten helt rentgående, så hænger den dårlige balance sikkert sammen med ridningen. Snublen kan skyldes, at hesten går på forparten. At hesten har svært ved at trave på volter, skyldes ofte, at den har for meget fart på, eller at man forlanger en bøjning som hesten ikke har bæringen til. Helt basalt bør man arbejde på at hesten lægger så meget af vægten som muligt på bagparten, så den får styrke og bæring til at udføre de øvelser, man ønsker af den. Det øves bedst sammen med en god underviser. De færreste af os kan gøre det alene, det er guld værd at have en underviser, der kan hjælpe med lære en at ride hesten korrekt.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider