Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Jeg kan ikke få min hests opmærksomhed
Forfatter: 
Dato:  27-03-2021 15:46
Jeg rider en ældre hoppe og har svært ved at få hendes opmærksomhed tror at hun er lidt reserveret. Jeg prøver at nusse med hende, men hun er ikke altid så interesseret. Kommer jeg ud på folden til hende gider hun ikke snakke og går ofte væk igen, jeg kan til nød lokke hende til at tage en godbid. (De andre heste kommer tilgengæd gerne ?)
Det samme gælder på staldgangen og i boksen hvor jeg prøver at lave strækøvelser m.m. men hun virker ikke særlig interesseret uanset om jeg lokker med gulerødder, æbler, godbidder eller sukker. Generelt føles det somom hun er ligeglad med mig og alt jeg kan tilbyde.
Jeg synes det gør det svært at lave noget fra jorden med hende, medmindre jeg har en pisk der kan "tvinge" hende frem. Og den metode vil jeg helst ikke bruge.
Hvordan får jeg hendes opmærksomhed? Jeg tænkte at den ville komme efterhånden når jeg brugte tid på at nusse og lavede øvelser med godbidder og sådan. Der er bare ikke kommet nogle vegne efter 3 måneder og ved ikke hvor jeg skal begynde, når det jeg troede var en god start ikke virker.

Er der nogen kloge mennesker her inde, der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre?
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2021 20:10

Tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed.

Måske er hun bare en reserveret dame og gider ikke at for meget halløj. Jeg har selv en reserveret hest, han kommer absolut ikke hen, hvis jeg går ud til folden til ham. Han bliver bare stående, hvor han står.

Måske er løsningen at lade hende komme til dig. Bare vær om hende, og lade hende invitere til nus, når HUN har lyst. Min hest gider heller ikke at nusse særligt meget, men til gengæld elsker han at stå kind med kind og sukke mig ind i øret. Jeg skal helst ikke røre ham, bare stå og nyde det og være til stede i øjeblikket.

Det kan også være en ide at droppe alt det med godbidder og øvelser, og i stedet bare være koncentreret om hende, når I er sammen. Det vil sige, ingen musik i øret, væk med mobilen, ikke snak med de andre i stalden, bare børst hende som hun bedst kan lide det. Hvis hun viser, at det klør et sted så klø hende. Gider hun ikke blive børstet i hovedet, så lad være, eller gør det meget blidt. Snak med hende og fortæl hende, hvad du gør, og hvis du er nødt til at gøre noget, hun ikke bryder sig om, så fortæl hende, at du godt ved, hun ikke gider, men det er vi altså lige nødt til.

Gå lidt ture med hende, hvis det er muligt. Det skal bare være små hyggeture, hvor hun får lov til at bestemme, hvor I skal gå hen på opdagelse. Måske vil hun gerne hen og kigge på de parkerede biler og trailere, måske står der noget spændende i et hjørne, hun gerne vil undersøge nærmere.

Glem, hvad DU gerne vil, og brug lidt tid på at finde ud af, hvad HUN vil og kan lide, så skal det nok komme.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider