Hej
jeg skriver fordi jeg søger råd fra nogle af jer mere kyndige ryttere. Jeg købte en hest for 3 uger siden, de gik rigtig godt de første 2 uger. Hun havde lidt tendens til at løfte forbenene lidt når hun gerne vil ud af ride huset eller en anden retning på tur. Men hun var til at styre på rette kurs, uden den store ballade og jeg følte jeg fik vist hende det r mig der bestemmer. Jeg har ikke haft brugt pisk til hende.
MEN NU!! De sidste 4 dage jeg har reddet hende, er hun blevet helt "balstyrisk". Hun gir ikke op, så let. Hun løfter forbenene igen og nu blir hun ved og ved og ved, når jeg så giver hende en i rumpen med pisken begynder hun at bukke, sådan mange mange gange.. hun har ikke de store bevægelser så det er ikke sådan at jeg falder af.. men jeg ved virkelig ik hvad jeg skal gøre nu. Det er som om det blir værre og hun kan ik li pisken, men det er som om hun bare flipper mere ud når jeg bruger den. Og det er virkeig ved at ødelægge min ridelyst🙈
jeg ku selvfølgelig sælge hende igen. Men det har jeg ikke lyst til, var vildt glad for hende og vild med hendes energi og hun er en klippe på ture. Men de sidste 4 dage..... ja... hvad ville hjælpe?? Blive ved med pisken? Jeg har kun brugt den 1 gang.. eller tyder det på et andet problem som smerter eller tester hun mig nu🙈🙈😅
gode råd modtages med kyshånd❤️