Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Cair til uld
Forfatter: 
Dato:  10-01-2021 14:04

 

Har en Bates Caprilli kombi sadel som er ved at være lidt flad i puderne og i øvrigt lægger sig lidt i bagvægt når den får det rigtige fit / kopfjern fortil. Kunne rigtig godt tænke mig at få skiftet puderne ud med uld og få den tilpasset af sadelmager , da jeg tror den så kunne komme til at ligge i fin balance.

Er der nogen som har erfaringer med dette?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen erfaring
Forfatter: 
Dato:  14-01-2021 13:41

jeg har ingen erfaring da jeg har hørt det ikke er godt for sadlen at gå fra cair til uld.. så er det bedre at udskifte puderne..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cair til uld
Forfatter: 
Dato:  19-01-2021 12:39

Jeg har altid brugt uldstoppede sadler, så jeg har ingen personlig erfaring - men jeg ved at Skals Sadelmageri af og til laver en sadel om fra Cair til uld. Og jeg tænker, at hvis det var noget skidt, så ville det vel høre op af sig selv :)

 

Jeg tænker, at man kan ringe til sin sadelmager og spørge om hans/hendes erfaringer.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2021 14:14

Jeg har haft Bates og wintec sadler igennem de sidste 0 år og har aldrig oplevet at puderne er blevet flade, men det kan vel ske. Hvis sadlen lige så stille er begyndt at lægge dårligt så kan det jo også være at hesten har ændret form?

Der er i øvrigt garanti på cairpuderne. kan ikke huske om det er 5 eller 10 år?

 

Ud over at man kan skifte kophjern på sadlerne så findes der også nogle specielle indlæg man kan bruge til at tilpasse dem -måske du skulle prøve det i første omgang. Der findes flere saddelfittere som har været på kursus i dette system.

 

Jeg har godt hørt om at folk får lavet bates/ wintec sadler om til uld men har også fået at vide fra flere at dette er en meget dårlig ide da sadlens paneler jo ikke er bygget til at have uld.

Har hørt fra flere sider om heste som er blevet ødelagt i ryggen netop fordi folk har fået lagt uld i sadlen.

 

Hvis jeg var dig ville jeg få undersøgt om puderne rent faktisk er defekte og hvis de er enten kører en reklamation eller smide sadlen ud.

Hvis ikke de er defekte ville jeg få den tilpasset hos en der har været på kursus i cair systemet.


Cand. Agro og hestemassør.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider