Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Dominerende usikker hest
Forfatter: 
Dato:  30-12-2020 00:12

Jeg fik en ny hest 1 oktober som er utrolig sød og rolig over for os mennesker, men min anden hest er hun utrolig dominerende overfor.

Hun sparker og bider ikke men virker usikker og jager rundt med den anden hvis den kommer for tæt på eller kigger på hende i stalden eller vil gå over for at spise net.

i stalden har jeg hængt et tæppe op, det har givet mere ro for hende, men kan man gøre noget for de blev bedre venner ?

I starten tænkte jeg hun bare skulle falde til men her er nærmest kun mig og den anden som bare retter ind så der er meget ro.
jeg fodre hende først så der er ro på hende og det er også blevet lidt bedre de står med 2-3 meters mellemrum på folden og adfærden er værst når jeg kommer.

omvendt savner de hinanden helt vildt når en af dem bliver taget ud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er det fordi, du kommer med foder?
Forfatter: 
Dato:  03-03-2021 19:05

Kan det være fordi, det er dig, der fodrer?

 

Så hun forsvarer sin ret til mad, når du er i nærheden?

I så fald skal du gøre fodringen så tryg som muligt for hende, for som du selv siger, så er hun usikker.

 

Giv hende foder først, så hun straks får noget. Giv hestene foder på god afstand, både ude og inde. Et gardin er en god ide, imens de spiser, men skal selvfølgelig gradvist tages væk.

 

Det ville være nyttigt at se situationen på video.

Du kunne også overveje, om hun har helbredsproblemer, fx. rygsmerter eller mavesår. Det kan give sådan en adfærd.


 

Separationsangst, nervøsitet, uridelighed, trailertræning, frygt, stress, stereoptypier - få kvalificeret hjælp af erfaren, veluddannet adfærdsbehandler

 

Hesteforstand v/Tina MJ

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider