Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 hjælp til min tykke ismule.
Forfatter: 
Dato:  22-12-2020 16:08

Hej allesammen.

 

for ca 3 år siden købte jeg en 13 årrig ismule, og han har været tyk klump ligsiden...

han for ikke særlig meget at spise og jeg rider ham på bane 4-5 gange om ugen og skoven/longering/hygge 2 gange om ugen men han taber sig slet ikke, han er ikke engang tæt på at ligne noget der er ved at tabe sig. så jeg er ved at give lidt op på han.

 

han er også rigtig doven og har intet overskud og er sur hele tiden.

 

så er han oveni det også spænt helt op og hans lænd er helt spændt så jeg vil blive rigtig glad hvis nogen af jer havde nogle gode rod til mig så jeg ikke ender ud i at sælge ham (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er dæleme...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2020 15:59

ikke nemt at vurdere behov for f. eks. foderændring, baseret på at nuværende fodring består af "ikke særlig meget at spise" - du må nok prøve at komme det lidt nærmere, hvis nogen skal ha' en chance for at rådgive...

Men fakta er jo, at hvis hesten er for tyk, så får den for mange kalorier/FE, så det kommer du næppe uden om at se nærmere på.

 

Dernæst - du beskriver hesten som værende doven, sur og spændt; det lyder jo ikke umiddelbart som en hest, der er generelt trives, så det ville jeg nok også fokusere på..?

 

/Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rådgivning
Forfatter: 
Dato:  25-12-2020 12:16

Det bedste du kan gøre er at gå en uvildig foderrådgiver til at gennemgå og rådgive dig om fodring. Når jeg skriver at rådgiveren skal være 'uvildig' er det fordi rådgivere fra foderfirmaer er ansat til at rådgiv om hvilke produkter fra deres firma, der egner sig bedst, og de derfor næsten aldrig vil råde til fx kun stråfoder og et vitamin/mineral-produkt.

 

Dernæst vil en grundig undersøgelse hos en dyrlæge hjælpe dig på vej mod, hvordan du bedst kan hjælpe hesten med dens fysiske udfordringer.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider