Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hjælp til longering af ung hest
Forfatter: 
Dato:  11-12-2020 20:48

Hejsa, det er mit første indlæg her inde så nu prøver jeg bare :)

- Jeg har en unghest på lige over et år,en ældre welsh i 30'erne, og en hest på 15-17 år.

jeg kunne godt bruge lidt tips og tricks til hjælp med at longere min unghest og min hest på de 15 år.

de reagere på samme måde når jeg prøver at longere dem.

de vil kun gå fremad hvis jeg går lige ved siden af dem, og de bliver ved med at vænde ind mod mig, med hovedet.

jeg syntes selv jeg har prøvet alt, men vil jo gerne havde de lære det, så ville lige prøve at se om der var nogen der havde nogen gode ideer.

jeg har prøvet at gå med dem, jeg har prøvet at stå på en palde i midten og havde nogen bomme rundt om mig i en cirkel, har lavet øvelser hvor de skal flytte deres skulder væk fra mig, og intet giver pote, havde også fået en til at gå med dem rundt i en cirkel og det gik fint, men har ikke en til rådighed nok til at lære dem det den vej ignnem.

 

hvis i har nogen ideer til andre stimulationer især til min unghest, for at han ikke går og keder sig, og får brugt sin hjerne lidt, må i meget gerne sige frem :)

 

- Tak på forhånd :D

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2020 09:43

Prøv at kigge på "reverse roundpen" - så er der en fysisk grænse for hesten, som den måske nemmere kan forholde sig til.

 

Og måske skal longering indlæres helt fra starten - hertil kan jeg, som med alt andet, anbefale positiv forstærkning :) Shawna Karrasch har et podcast, hvor hun snakker om det, og der er også masser af videoer på nette, bl.a. af Connection Training (Hannah Weston og Rachel Bedingfield).


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 Longering
Forfatter: 
Dato:  19-01-2021 12:46

Hvis 2 forskellige heste udviser samme adfærd, så kunne noget tyde på, at problemet ligger hos dig

 

Ergo: du skal måske surfe lidt på nettet og finde nogle instruktionsvideoer, som viser noget om longering og longeførerens position. Jeg kan anbefale dig at google på "longering hvordan" - på min PC kommer der en lang række links frem, både til tekst og video

 

Dernæst vil jeg ikke anbefale alt for meget longering til en 1-års plag. Det tror jeg bestemt ikke er godt for dens bentøj. Her ville jeg i stedet gå ture med plagen. Det kan faktisk ikke overdrives (medmindre din fysiske form er helt ekseptionel ), og det giver et dejligt forhold til hesten.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 Den unge er for ung
Forfatter: 
Dato:  03-03-2021 19:09

Din unge hest er for ung til at blive longeret! Heste må TIDLIGST longeres, når de er 2,5 år, longering slider meget på hestenes ben, de kan fx. få seneskader.

 

Til begge kunne du prøve proprio-træning (det er sjovt og nyttigt).

 

Du kan også lave forhindringer til dem. Så de skal gå igennem gardiner, under bomme, over underlag, der larmer, hen over plastic og den slags.

 

Endelig er der tricks, fx. kan du lære dem at spille bold og den slags. Som Bissen skriver, så er der god hjælp at hente online, fx. hos de personer, hun anbefaler! De er knaldgode!

Longering skal begrænses mest muligt! Det er ikke sjovt for hestene, og det slider på dem.

 


 

Separationsangst, nervøsitet, uridelighed, trailertræning, frygt, stress, stereoptypier - få kvalificeret hjælp af erfaren, veluddannet adfærdsbehandler

 

Hesteforstand v/Tina MJ

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider