Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Min hest tager bidet når vi springer.
Forfatter: 
Dato:  29-11-2020 14:16

Hej Alle.
Er der nogle der har erfaringer, med en hest der tager hoved nedad og løber. Jeg har prøvet lidt forskellige bid, og vores stopsignal er på plads, da han kan rides uden udstyr uden nogen problemer.
Hvilke bid skal jeg kigge efter, er der nogle der har råd😀

 

Vh Freja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mangler nok lidt...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2020 19:57

supplerende info - for "en hest der tager hoved nedad og løber" og "vores stopsignal er på plads, da han kan rides uden udstyr uden nogen problemer" clasher umiddelbart i mit hovede...

 

Men hvis han udelukkende løber, når han får bid munden, ville jeg starte med at se på hestens mund/tænder, frem for at eksperimentere med bidtyper?

 

/Dorte

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Undervisning?
Forfatter: 
Dato:  07-12-2020 08:54
Hvis han ikke gør det i fx cordeo, men gør det med bid - så, kig fx på tænderne.

Ellers - har du en kompetent underviser?
Selvfølgelig er det rigtige versus forkert udstyr vigtigt - men, jeg tror på at 9 ud af 10 af dyrs "fejl" skyldes rytters håndtering.
Og det kræver en kompetent underviser at erkende egne fejl.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til ...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2020 18:06

Hej, hans tænder bliver tjekket af en af landes bedste tandlæger. Ikke noget med tænderne atgøre, og hans bid er også blevet tjekket. Fair nok du har dine erfaringer, men i denne sammenhæng, er det ikke kun "de dårlige" der ikke kan holde ham😀

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilke situationer
Forfatter: 
Dato:  25-12-2020 12:10

Det giver ikke mening for mig, at du både skriver at stopsignalet er i orden og at hesten tager hovedet ned og løber, for når den løber så er stopsignalet jo ikke i orden.

 

Kan du beskrive det lidt mere?

 

Er det et nyt problem eller har det altid været sådan?

 

I hvilke situationer er det, at han løber? Er det altid, når han får bid på? Er det på springbanen eller i al ridning? Er det på tur? Er det hvis andre heste forlader ham?

 

I hvilke situationer kan han rides uden problemer og uden udstyr? Er det på banen/i ridehus og i rolige omgivelser? Er det på springbanen? Er det på tur? Virker stopsignalet i cordeo også på tur, hvor de andre heste galopperer fra ham og du holder ham tilbage?


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider