Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Vorter og lysken - HJÆLP!!!
Forfatter: 
Dato:  30-08-2020 14:07
Hej heste-nettet

Jeg har fået en part på en rideskole får et år siden og lige siden hesten blev købt (sommerferien 2019) har den haft store cirkler fyldt med vorter (ca. 15cm i diameter) lige ved lysken og efter langtids overtagelse har den endelig fået dyrelæge for to uger siden og fik elastikker rundt om så de kunne falde af.
Det har de nu gjordt og det er store åbne sår og jeg har ingen idè om det gør ondt eller ej.
Jeg er begyndt at vaske det med antibakteriel shampoo og nedbryde virussen med konsentreret origano olie blandet op med mandel olie og ville høre om der ikke er nogle andre natururter som man kan bruge?
Mvh. Liv?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sarkoider??
Forfatter: 
Dato:  31-08-2020 07:03
Det lyder som sarkoider.

Jeg vil foreslå at du googler sarkoider - og sårpleje.
Jeg kan ikke helt gennemskue, om du har helt styr på sårpleje - eller slet ikke??

Jeg studser over at du efterlyser "natururter"?
Hvad med at gå efter det, som virker??

...
Traditionel vestlig medicin skal leve op til diverse krav for at dokumentere effekt osv. Så - med almindelige produkter får du det, som du køber.
Nogle alternative produkter sælges under løsere regelsæt og skal bare ikke gøre skade, skal ikke dokumentere effekt.
Og visse "husråd behandlinger" kan være mere skrappe end almindelige produkter.

Jeg ville nok bare bruge mediscrup eller lignende til at holde rent, fluespray på resten af hesten - og hvis det er mere end småsår, så give en uge fri så det ikke springer op på fysiske udfoldelser.

Og siden det er part hest - aftale med ejeren hvad du gør, og hvem der gør hvad.
3
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-08-2020 21:26

En lille tilføjelse til Dr. Who's udmærkede svar ...

Hvad siger dyrlægen, der har sat elastikker om vorterne? Hvis der er store, åbne sår bør man nok ofre et dyrlægebesøg mere.

 

Du skal nok ikke forvente at mandelolie mm. kan nedbryde vortevirus. I bedste fald er det spild af penge, i værste fald gør det mere skade end gavn.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

2
1
Svar på denne tråd
 
 gammelt råd
Forfatter: 
Dato:  09-09-2020 12:28

Jeg ser egentlig flere problematikker her, hvorfor skal der lang tids overtalelse til? Når hesten står på en rideskole må der være en berider og/eller hestekyndig daglig leder. Jeg mener du bør henvende dig til vedkommende og få råd og vejledning.

 

Til det du spørger om, er der et gammelt huskeråd. Man giver ½ dl æbleeddike på fodret hver dag. Om det tager vorterne ved jeg ikke, men pelsen bliver megaglans fuld.

 


Suldudu

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider