Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hest kan ikke rides forbi rideskole
Forfatter: 
Dato:  13-07-2020 20:34

Jeg har fået part på en DV'er. Ca 500 meter nede af vejen er der en stald, med privat opstaldning. Der er græsfolde ud til vejen. Jeg kan sagtens trække ham forbi, han kan godt blive lidt nervøs, men ellers ingen ben i det. Men når jeg rider på ham NÆGTER han at gå forbi.. han drejer rundt, bakker og gør alt han kan for ikke at fortsætte. Det samme sker dog, hvis vi rider den anden vej, der når vi dog ikke lige så langt, før han begynder.. jeg ved ikke om det er de fremmede heste der gør ham bange, eller om det er afstanden fra hans egne foldkammerater der går ind og gør han ikke vil længere væk.. uanset hvad, så kan jeg i hvert fald ikke få ham frem til skoven .. jeg har en del gange gået tur med ham op forbi, både med anden hest og alene. Problemet er kun når jeg sidder på ham.. han er ellers en gammel herre, 25 år, total trafiksikker, rokker ikke med ørerne hvis der kommer en mejetærsker forbi.. gammel dressurhest på meget højt plan. Jeg tænker jeg i morgen prøver at hoppe af og så trække ham forbi og så hoppe op igen i skoven.. men virker det som vejen frem? Burde det ku høre at jeg forhåbentligt kan sidde længere og længere, jo flere gange jeg prøver det? Ejer rider ham ikke, og jeg ved faktisk ikke rigtig hvornår hun sidst har redet ham.. har i oplevet noget lign? Eller har et andet godt råd? Der er ikke rigtig andre veje vi kan gå.. den anden vej fører nemlig op til en lille by.. ellers er der grusveje på det stykke mellem hans hjem og rideskolen, så der galopere vi osv. men det bliver altså også lidt ensformigt 😅

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mindstemiddelsprincippet
Forfatter: 
Dato:  17-07-2020 20:24
Jeg er ret stor fan af mindstemiddelprincippet.

Kan du komme op igen - så hop af, gå forrest og vis din hest at det er sikkert.
Hop op igen, rid videre.

Hvis muligt, har du ikke en ven du kan ride ud med?
Lad vennen ride eller gå forrest.
Ikke bare er det hyggeligt, det er også mægtig pædagogisk for heste at se andre er trygge ved tingene.

...
Er det rigtigt forstået, at du rider en hest, der har stået stille længe?
Når han er kommet i regelmæssig ridning falmer sjove ideer gerne.

God fornøjelse
2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider