Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 HJÆLP JEG KAN IKKE SIDDE TILBAGE
Forfatter: 
Dato:  09-01-2020 19:05

Hey alle sammen.

 

Jeg har nu redet i 5,5 år og efter jeg er begyndt at ridde på en unghest kan jeg ikke rette rykken og side tilbage. Når jeg skal i gallop sidder jeg fremme. Jeg glemmer hele tiden at jeg skal siddde tilbage og rette rykken. Når jeg sidder tilbage føler det som om jeg er ved at falde af.

 

Please hjælp vis du har nogle tips til at jeg skal huske det og så det ikke føles som om jeg er ved at falde af.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstilling - eller utryg?
Forfatter: 
Dato:  09-01-2020 19:30
Min første tanke var, om du var utryg ved hesten?
Hvis du rider unghest nu +er pinligt bevidst om at det er en unghest + ikke har haft det problem tidligere :
Så passer brikkerne sammen hvis du er lidt utryg, derfor spænder op. Spænder man op er det meget nemt at komme til at sidde optrukken med benene og derfor læne sig forover.
Hvis du er anspændt pga stress eller andet, vil det også gøre dig tilbøjelig til at læne dig forover.

Den anden ting.
Hvordan passer sadel, stigbøjler og stigremmes længde i VIRKELIGHEDEN til dig?
Passer udstyret ikke, er det nemt at sidde forkert og sværere at sidde rigtigt.
Få en god underviser til at se på din opstilling.

Mange ride problemer løser sig selv, når vi lærer at sidde rigtigt.
Hæhæ, det er min erfaring.
0
1
Svar på denne tråd
 
 Utryg men nogen ideer til hjælp?
Forfatter: 
Dato:  11-01-2020 18:58

Det er nok utryg. Det hele passer fint, og ja det er en ung hest der er lige blevet tilredet og til at starte med var jeg lidt nervøs og utryg, og nu skal jeg til at ride på en ny altså part og jeg glemmer at rette mig op og sidde tilbage. Og når jeg får det afvide kommer jeg til at glemme det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv med en ven
Forfatter: 
Dato:  21-01-2020 20:39
Prøv med en ven, eller underviser.

Jeg har en ven, som kommer ud til mig og hesten en gang om ugen.
Vi hyggesnakker, han lærer fra sig, giver mig nogle fif, udfordringer - og mest af alt, feedback.

For mig virker det elendigt, hvis folk siger hvad jeg ikke må.
Men det virker godt, at sige hvad der virker.

I stedet for at fx sige du må ikke krumme sammen i skuldrene!
Så virker "peg albuerne bagud, tomlen op!" (så retter man sig automatisk over skuldre og øvre ryg, og det bedre (min) opstilling.)
I stedet for "dine tæer peger udad, ret dem!" så "andefødder fremad"

Og så gerne en du er tryg ved.
Gerne en, der kan kommentere på, at det går i den rigtige retning.
0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-06-2020 06:25

Tjek sadlen. Mange sadler giver rytteren en super dårlig opstilling og gør det svært at sidde i andet end bagvægt.

Derudover, så har du brug for en underviser der kan hjælpe dig. En der ved noget om anatomi og fysiologi hos både hesten og dig og kan guide dig til et neutralt sæde.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider