Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Styrter ud af trailer
Forfatter: 
Dato:  12-02-2019 22:32

Hej

 

Jeg har en 6 års DV som aldrig har haft problemer med at køre eller læsse førhen. I december kørte vi til stævne og på vejen kørte der en bil ud foran os. Vi måtte bremse lidt hårdt og det kunne mærkes at hesten fik en ryste tur. Intet skete og han havde det fint da han kom ud. Da vi skulle hjem tog det lidt overbevisning at få ham op i traileren, men efter ca 20 min. kom han op og vi kom hjem uden problemer.

 

Næste gang vi skulle ud og køre ville han slet ikke op så jeg begyndte at træne med ham jævnligt. Det tog ikke lang tid før han gik lige op, men så snart bagbommen kommer på og han mærker den, går han fuldstændig i panik. Førhen plejede han bare at gå frem når han mærkede bagbommen, men nu gør han alt for at komme ud af traileren til det lykkes..

 

Jeg vil ikke have at han kommer til skade.. er der nogen som har nogle ideer til hvad der kunne hjælpe? Del meget gerne lignende erfaringer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning
Forfatter: 
Dato:  14-02-2019 11:14

Hej Emilie

 

Der er desværre ikke andet for end træne han igen fra bunden, han er blevet meget forskrækket og føler sig ikke tryk i traileren mere.

Træn måske med mad eller godbidder/gulerødder, hvad der nu er virker for dig.

Hvis han har en bedste ven, som godt kan lide at køre i trailer som ha den ved siden af.

Og de første mange gange du køre med ham igen, så ha bedste vennen med, til din hest er 100% tryk igen, så er han klar til at køre alene igen.

 


Mvh,

Maria

 

Med Ponyen "Moremoney Magneto"

Dressur - Spring - Military - TREC

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillid til trailer
Forfatter: 
Dato:  17-02-2019 18:59

Ikke en rar oplevelse for nogle af jer, og kan godt forstå han er blevet usikker på at køre.
Du skal træne en masse at han går med frem, når du trækker frem i tovet, kan bakke ham halvt ud og gå frem igen.

Når han er helt cool med det, så skal du have en til at hjælpe med bagbom, personen skal ikke lukke den, men have den i hånden og stryge hesten blidt med den, og skramle lidt med den, igen skal du kunne styre hesten, så den går frem/tilbage når du beder om det.

Der skal være masser af ros i at pres ophører når hesten gør det korrekte, gerne suppleret med guf/nus.

 

Når hesten så er helt cool med disse øvelser, kan I begynde at sætte bagbom på igen, og evt fjern forbum, så hesten ikke føler sig klemt inde i starten, kort tid, ros og luk op igen.

 

Det plejer at virke super godt.


Konflikt Fri Træning.

Arbejde fra jorden, undervisning med fokus på rytterens opstilling og ridning for lette hjælpere. Trailertræning, adfærdsproblemer.

Kører ud til dig/hesten.

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  19-02-2019 07:24

Tak! Ja jeg har hørt at jeg skal prøve at larme meget med både bagbommen og skillevæggen så det vil jeg prøve når jeg begynder igen. :-)

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider