Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Usikker i spring?
Forfatter: 
Dato:  08-12-2018 22:10

hej

min pony er begyndt at blive usikker i spring, hvis man kan sige det sådan. Hun er i hvertfald begyndt at stoppe og kigge enormt meget til træning så stævnene har været sat på pause. Jeg leder efter en metode så jeg kan få trænet mindre usikkerhed og mere selvtillid ind i min pony, jeg tænker et godt sted at starte er med lave spring igen så jeg også kan opbygge hendes selvtillid. Vi er gået 20 cm ned til træning, men tænker at vi skal lave helt små spring på 20-40 cm, og ellers en måneds pause uden spring hvis det er lysten der er væk. Men i må meget gerne skrive hvis i har nogle ideer eller andre forslag til træningen.

 

obs hun har ikke ondt. Hun er blevet tjekket igennem i november, og problemet har cirka stået på siden slut september.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjekket hvordan?
Forfatter: 
Dato:  09-12-2018 14:31

Hvordan er hun blevet tjekket?

 

De heste, jeg har kendt, som pludselig er begyndt at stoppe og ellers har været velspringende, har alle vist sig at have fysiske problemer. Så jeg vil absolut anbefale grundigt tjek hos dyrlæge og kiropraktor/hestefysioterapeut - hvis det ikke allerede er gjort. I skal ikke alene kigge efter smerter, men også på om ponyen mangler vitaminer og/eller mineraler, da mangler kan gøre ponyen mere nervøs og skeptisk. Synet skal også vurderes.

 

Ellers vil jeg anbefale en kompetent underviser. Hvis der ikke er nogen fysiske årsager til at ponyen pludselig ikke vil springe så må det være din ridning, der får ponyen til at miste lysten. Det kan en kompetent underviser gennemskue og hjælpe dig med.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider