Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Traver
Forfatter: 
Dato:  17-10-2018 11:27

Hej. Jeg har en fantastisk 7års traver. Han har gået nogle enkelte løb, men stoppede som 4årig og derefter brugt som ridehest, af tidliger ejer. Modtog ham for 2 år siden, og hvor jeg har lært ham hvad brugen af tøjler betyder, da han i starten løb afsted, da jeg brugte tøjler på ham. Samtidig har jeg lært ham stop signal, al grundridning.

Han er fantastisk at ride i skridten, lytter til schenkelen. Men så snart han sætter i trav, vil han fremad og løber med mig og bliver mere forstyrret af, at jeg bruger mine schenkler og lytter ikke til mig. - Ved godt det er natur for ham at løbe stærkt i traven.

 

Nogle som har stået i samme situation, der har nogle gode råd til hvordan jeg kan få ham til at slappe mere af i traven, eventuel metoder og hjælpe middler osv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korte travrepriser
Forfatter: 
Dato:  19-10-2018 22:42
Hej,

Mine råd til heste, der har for travlt i traven, er:

- sæt altid kun i trav, når hesren er fuldstændig afslappet i skridt

- undgå at drive for kraftigt, så hesten iler ind i traven. Hellere, at den lunter ind i traven, indtil den lærer at trave roligt.

- trav meget kort tid ad gangen. Når du igen og igen kun lader hesten trave måske 20 meter, før du tager op i skridt, lærer den snart, at det ikke betaler sig at spurte afsted. Prøv at lave så blide overgange til skridt som muligt, så du undgår at ophidse hesten. Du kan som hjælp bruge bestemte steder på banen i starten, så det er samme sted du stopper og sætter i trav. Det giver ro, indtil I begge finder rytmen.

- hold dig helt kold og rolig selv

- når hesten begynder at trave mere roligt, kan du give den lidt flere meter pr gang. Undgå at drive krafigt på, hvis hesten går i stå, det er jo tegn på, at den begynder at tage den med ro. Så lader du den lige skridte lidt, før du beder den om trav igen.

Jeg håber, at du kan bruge det til noget.

Mvh
Jette

Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider