Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Pony stopper og æder!
Forfatter: 
Dato:  04-10-2018 17:53

Pony stopper på tur og æder eller klør sig, så rytter ryger over halsen. Jeg har engang set en rem der går fra nakken til sadlen og stopper hesten i at tage hovedet mellem benene. Hvad hedder sådan en? Og hvor kan den evt købes?

 

mvh Louise.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tøjle...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2018 09:36

mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 en alternativ løsning
Forfatter: 
Dato:  05-10-2018 16:09

kan være at give ponyen en "muzzle" på så den ikke kan græsse under ridning - så skal barnet heller ikke sidde og holde så fast i tøjlerne.

 

Vores lille pony - den gang vi havde ham - prøvede vi også en strop på først. Hans løsning var bare at hugge til - så fik han en tot alligevel inden sadlen blev trukket op om ørene på ham - ikke noget der gør godt for en ponykrop.

 

løsningen var at han fik en let muzzle på under ridning. Det tog ikke ret lang tid før han lærte at når den er på kan man ikke spise - og så kunne de begge nyde rideturene - også på græs:

Billede

 

ved godt det ser lidt "underligt ud" - men fantastisk løsning hvis man gerne vil lade børnene ride med let kontakt på tøjlen - også på tur :)


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 ride-mundkurv
Forfatter: 
Dato:  06-10-2018 07:21

Jeg kan anbefale denne:

 

fathimaspferdewelt.de/Reit-Maulkorb- riding-muzzle

 

Den er let (vejer næsten ingenting) sidder godt, nem at sætte på og tage af, og hesten vænnede sig lynhurtigt til at have den på :)

 

Men ja, den er dyr......

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fedt at de kan købes
Forfatter: 
Dato:  12-10-2018 21:11
Ej vidste ikke at man kunne købe sådan en ride muzzle!! Min var hjemmelavet af en jeg kender som bruger dem på rideskole ponyerne

Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider