Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 trailer
Forfatter: 
Dato:  20-08-2018 09:16

Jeg har et problem med min pony som ikke vil gå i trailer.

hun vil nærmest ikke engang nærme sig traileren, hun stritter i hvert fald imod med det samme hun ser traileren.

sidste gang tog det mig en halvanden time at læsse hende med hjælp fra to andre, nogle der har nogle råd jeg kunne bruge når jeg træner med hende at hun skal gå op i traileren.

i den sidste uge af sommerferien trænede jeg med hende men det hjalp dsv ikke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan træner du det?
Forfatter: 
Dato:  20-08-2018 10:51
Jeg tænker lidt på, hvad gør du for at få den i trailer? Hvad gør du som træning??

Jeg har desværre set mange, som "volder" deres hest ind. Dvs bruger metoder baseret på magt. Hiver, slider, reb om numsen osv.
Det kan jo være det der skal til, hvis man fx skal have en solgt hest ind i trailer, eller dyret væk fra en sommerfold, hvor et væltet træ har ødelagt hegnet.
Men...
Hesten gennemskuer nok, at det må da være et slemt sted, jeg skal tvinges ind i.
Eller, forbinder trailer med vold og magt = vil ikke hen til trailer.
Hvad der startede som naturlig let skepsis overfor det nye, bliver til tillært aversion.

Jeg er stor fan af, at tage en sulten hest. Give den lækreste krybbefoder i traileren.
Så kan den da ikke andet end at elske det sted?

Jeg havde sat traileren ind i en lille fold/ indelukke. (eller - sat snore op, som hesten kan tro er tråd.)
Sluppet hesten. Nemlig. Hesten gennemskuer, at ingen kan tvinge den, så han skal ikke nærme sig stedet før han er klar - så er det lettere at være nysgerrig.
Hvis hesten har så stærke aversioner, at den slet ikke vil hen til bagklappen, jamen, så sæt foderet ved siden af.
Senere, ryk spanden hen på klappen.
Så ind i traileren.
Til sidst : giv ham foder korrekt stående, med lukket bagklap.

Så er I klar til at køre korte ture.
Senere kan spanden med et par håndfulde foder udtrappes.
Metoden forudsætter, at du har adgang til en trailer mange gange.
1
1
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  21-08-2018 09:55

mange tak for svar.

jeg er selv imod at man bruger vold for at få hesten ind i traileren, så det bruger jeg ikke.

 

mange tak for dine råd

0
0
Svar på denne tråd
 
 foder er altid godt
Forfatter: 
Dato:  28-08-2018 22:00

Det er altid positivt for hesten hvis den fodres i traileren, og i starten kan det jo være den bare skal have spanden på rampen og så kan man flytte den længere og længere ind, når hesten er cool med situationen.

 

Jeg oplever også at rigtig mange heste føler der er for lidt plads, så når man træner kan man med fordel tage forbommen af, så hesten ikke føler den får mast bringen op i den.

 

Kan din hest spise ved/i traileren uden problemer?

For selvfølgelig skal man også kunne læsse uden foder, men det er altid vigtigt at hesten føler sig rolig i situationen, ellers bliver det aldrig godt.

 


Konflikt Fri Træning.

Arbejde fra jorden, undervisning med fokus på rytterens opstilling og ridning for lette hjælpere. Trailertræning, adfærdsproblemer.

Kører ud til dig/hesten.

 

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider