Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Angriber mennesker
Forfatter: 
Dato:  15-08-2018 09:20

srår i en rigtig dum situtationen. For 1 år siden købte min datter en 4 året DV hoppe. Hestens liv havde på dette tidspunkt ikke været det bedste.

 

Som plag bliver denne hest afleveret til hestehandler og derfra solgt. Som 2 året kommer hun dog tilbage til hestehandler meget meget MEGET tynd (lignet en ko). Hestehandler får foderet hende op og hun bliver hos ham i 2 år (til vi køber hende). Vi kommer hos hestehandler næsten dagligt i 3 uger, før vi endelig siger ja til handel og i de 3 uger var hun en hel normal hest at hente på fold osv. (Hun stod altid i en lille flok, men ofte med nye heste.) vi flytter hende ud hvor vi altid har haft hest opstaldet (lille stald med 4 andre heste) og alt går godt, virker det til, men en da får vi af vide at hun har jagtet andre opstalder på folden. Hun truer med at sparke ved at vende røven til og begynde at bakke mod dem, når de skal hente deres egen hest. Min datter oplever ikke det her. Vi flytter hende på en fold, hvor hun går alene og hun virker til at falde til ro og faktisk fungere uden problemer. Det skal siges at det er en børnestald hun kom til.

Hesten går hen og får en skade og skal nu stå i boks 24/7 og efter 2 måneder bider hun ejer i armen, HÅRDT! Vi bliver bedt om at flytte hesten og det gør vi.

Hesten kommer til en lille stald igen (4 heste ud over hende), men denne gang kun med voksne også selvfølgelig min datter på 15 år. Hesten står stadig i boks og virker faktisk rolig og hendes surhed i boks forsvinder, (Skal lige siges hun altid har været sur i boks, især når hun fik mad) og selv når hun spiser kan vi nu stå ved boksen uden hun ligger ørerne ned af os. Desværre går der kun 1 uge og hun begynder igen at være sur, på de andre i stalden (min datter og jeg oplever det ikke) nu er jeg bange for hun igen vi jagte mennesker på folden når hun skal lukkes ud i flokken forhåbenligt snart og vi vil gerne udgå at skulle ud i at flytte hende endnu engang. Min datter arbejder med hende fra jorden af, imens hun står skadet og selvfølgelig har de nogen kampe, men hesten ligger kun ører af hende, men tager en anden over og prøver at flytte hende osv rejser hun sig i fuld højre og sparker ud efter dem med det ene ben. Hesten kan heller ikke lide mænd, men det er heldigvis det mindste problem. Sparker man igen når hun sparker efter nogen, tager hun kampen op og stopper ikke igen før man råber meget højt. Pisk i hånden på folden gør alt mere farligt. Jeg tror selv hun har været udsat for et eller andet, som desværre er kommer frem i den gamle stald og desværre har hun vundet da de opstalder flygtet ud af folden (ville jeg nok også gøre). Vi ønsker ikke bare at sælge lorten videre, men at løse det problem hesten døjer med, da hun fortjener en chance og ikke skal være kastebold, men gode råd er dyre og vil nu høre jer om i har nogen erfaring med sådan en hest og hvad man kan gøre. Hun er utrolig kærlig under rytter og virkelig lærenem, hun står stille på staldgangen og vil gerne nusse osv. Vi synes det er svært, da vi ikke selv oplever det over for os, men folk skal jo kunne hente deres heste eller være på folden uden hun angriber. Håber virkelig nogen har forslag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 svær hest
Forfatter: 
Dato:  16-08-2018 10:22

Hej

 

har ikke personlige erfaringer med agressive heste.

 

Men er den tjekket fysisk for skavanker heriblandt mavesår og underlivsproblemer?

 

Ellers må du prøve at finde en god adfærdsbehandler der kan se hesten live og se hvad der sker i situationen og lige før.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smerterelateret
Forfatter: 
Dato:  16-08-2018 19:38

Jeg har hørt flere fortælle om lingnede agressiv adfærd, hvor de fandt ud af, at hestene havde smerter - og hvor hestene heldigvis blev meget mere omgængelige, når de blev behandlet.

 

Jeg ville starte med at snakke med dyrlægen og finde ud af, om hun/han kunne se nogle problemer hos hesten, som jeg ikke selv havde fået øje på. Hvis ikke, ville jeg bede om undersøgelse for mavesår, og hvis det ikke gav noget, om en gennemgang af en dygtig kiropraktor.

 

Jeg håber I finder årsagen til den aggressive adfærd - og at den kan behandles.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-08-2018 14:44
Hvor står hesten?
0
1
Svar på denne tråd
 
 Agressiv adfærd
Forfatter: 
Dato:  15-09-2018 09:52

hej.

det lyder dramatisk. Jeg har selv været ude for agressiv adfærd med ponyhest to gange og den ene var som du beskriver meget tynd og udmagret. Da den blev fodret op blev den agressiv og bed mig når jeg fodrede, sparkede ud efter mig når jeg striglede. De metoder jeg brugte kan du ikke bruge, men jeg følger med i en serie på den tyske tv kanal Vox . Den udsendelse hedder Pferde Profis med Bernd Hackel og Sandra Schneider og de tricks de bruger er uden vold men med hestens eget sprog. Jeg har selv nydt stor glæde af at bruge deres metode. Jeg kan varmt anbefale at i ser dem. Den pony jeg har nu er en del nervøs og fintfølende og det går rigtig godt med de nye metoder. Vil ihvertfald også anbefale en heste kiropraktor og måske massør. Hilsen annette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-09-2018 17:53

jeg hører tit " hesten skal have en chance"- men en chance for hvad? for at losse en person ad helvede til ud af folden?plante et forben i ansigtet på en dyrlæge?

farlige heste kræver professionelle trænere og det er i ikke, du har en 15 årig datter som du har ansvaret for.

 

jeg oplever desværre tit at folk gaber over mere end de kan håndtere- og hesten er jo sød i perioder og under særlige omstændigheder.

Hvis den stadig jagter folk, så kan i kun have den stående hjemme.

 

som en sidste løsning kan i prøve at sende den i træning nogle måneder hos en dygtig træner. Hvis vedkommende der oplever samme aggressivitet, så synes jeg at det er uforsvarligt at have hesten i en stald hvor der kommer andre.

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 2 ting
Forfatter: 
Dato:  10-12-2018 00:20
1:har den været flaskeføl?
2:få undersøgt for mavesår.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider