Logo used for printing

HN afstemning
Hvor meget betaler du i staldleje pr hest? (Foreslag: Sebrina )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Min sadel har for meget bagvægt
Forfatter: 
Dato:  16-06-2018 19:42

Hej

jeg har nogle problemer med at min sadel har for meget bagvægt.

Men jeg har en gel pad under som løfter bagtil men synes stadig at den har for meget bagvægt, så ville høre om der var nogle af jer der ved hvad man kan gøre?:)

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  16-06-2018 20:11

Det eneste rigtige er vidst at ringe til en sadelmager. Det er vigtigt sadelen ligger ordentligt på hesten. Det bør man ikke fikse med "lappeløsninger"

1
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  17-06-2018 08:30

Mange tak for svar:)

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  17-06-2018 16:14

Jeg er helt enig i, at du skal have fat i en sadelmager.

Jeg er tilgengæld ikke helt enig i, at lappeløsninger ikke kan gå for en periode. Jeg har i en god periode redet med korrektionspad netop til at løfte min sadel ud af bagvægt. Det er sket efter anbefaling fra min sadelmager. Det er ikke optimalt, men min hest har været skadet i lang tid og en ny sadel er en stor udskrivning, når sadlen nu ligger helt korrekt med en pad og hesten så lige kan klare sig igennem genoptræningen og bygge fuld muskelmasse op, i forhold til vurdering af hvilken sadel han egentlig skal have på sigt.

Sadlen er lige tilpasset igen og ligger nu korrekt uden pad, da hesten har ændret form under genoptræningen. Han havde sat så meget muskelmasse fortil, at da den blev tilpasset her, kom sadlen længere ned fortil og ligger dermed nu lige bagtil.

Tænk hvis jeg for 3-4 måneder siden havde købt en helt ny sadel.

Så få en dygtig sadelmager ud, der kan hjælpe dig med den rette løsning for din hest og dig.

3
1
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider