Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 TREC træning
Forfatter: 
Dato:  01-06-2018 22:15

Tænker om der er andre herinde som gør lidt i TREC?

 

Synes det kunne være interessant at høre hvad du træner og hvordan du evt træner hhv. MA, PTV og POR.

 

Selv har jeg med den/de heste jeg rider mest fokus på mine evner indenfor kort og nu også kompas delen - som jeg i hvert tilfælde bliver udfordret på nu hvor jeg har kastet mig ud i de lidt højere klasser.

 

Har opdaget glæden ved at have unger som går til FDF og derfor kan lære mig noget om hvordan sådan et kompas lige virker - det kan jo utroligt mange ting når bare lige man får det lært :)

 

Mangler jo så bare lige et par ekstra hænder og et bord når jeg sidder deroppe højt til hest :)

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 det var ikke mange
Forfatter: 
Dato:  04-06-2018 22:41

:)

 

Nå dagens træning var at ride en tur med kort og kompas hvor fokus var at få kort og kompas til at stemme overens - dvs at nord på kort og kompas er ens (hi hi) og at der ligges en kant ad den sti/vej der rides således at "lige frem" på kompas passer med rideretningen. Selve den del går egentlig ok men døjer lidt med når vi skifter retning at holde et øje på hvor jeg er på kortet samtidig med at kompas indstilles igen og kortet roteres... åh ja og hesten skal jeg også have fat i :)

Godt det kun er en lille del at sådan en rute hvor det kan være nødvendigt at skulle bruge kompas :)

 

tips og triks modtages

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kigger med
Forfatter: 
Dato:  06-06-2018 13:45

Hej,

 

Jeg kigger lige med i denne tråd, for jeg håber, at min nye hest med tiden kunne blive et emne at ride TREC på. Men eftersom jeg er fantastisk god til at fare vild, og indtil videre faktisk synes at opgaverne ser ret vilde ud for en nybegynder i faget (men har så også kun set video fra DM finalerne på Vilhelmsborg), tager jeg også gerne mod tips...

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 TREC træning
Forfatter: 
Dato:  06-06-2018 22:37

Jette- åh den følelse kan jeg godt huske :)

De lette klasser er ganske til at gå til og med en smule hjemmearbejde kan den første tur blive en ganske god oplevelse.

 

PTV forhindringerne kan du langt hen ad vejeg lave derhjemme og starte med at træne øvelserne fra jorden.

 

MA gangartstesten er et spm om at få øvet at hesten kan gå i laangsom trav - og senere galop, og skridte friskt frem turen retur. - her kan det være afmærkningen af sporet og evt mennesker der står langs med sporet som de skal lære at ignorere. Til gengæld så synes jeg hurtigt hesten lærer at det er det "øvelsen går ud på".

 

POR orienteringsridt - her skal hyppen selvfølgelig være vant til at ride tur - og på sigt alene på tur, men til start kan man ride 2-3 sammen. Du må jo egentlig stå af og trække alt det du lyster så det kan også være løsningen :)

Under POR rides der jo efter kort. En fordel er klart at du har kigget lidt på topografisk kort 1:25.000 så du ved hvad du ser på kortet. Jeg har generelt gjort det at jeg finder stævnestedet på google maps/krak og kigger både på satelit og kort oversigten. Så går jeg på Nordisk korthandel og finder mit kort - her kan man vælge f.eks. Herlev og så kan man se - og zoome - så man kan se hvordan stævnestedet ser ud på kortet og hvilke veje og stier man kan se og hvilke stednavne eller andre kendemærker der gør at du kan genfinde det når du sidder i maproom og skal finde ud af hvor du er på kortet.

 

Måske du kan finde nogle nær dig som har prøvet?

 

Og du behøver ikke at være god til at "finde vej" uden kort - med kort i hånden ved du i princippet hvor du er og hvor du skal ride.

 

Du kan jo også bestille et kort over dit lokalområde og så træne kort (og senere kompas) hjemme :) - det er faktisk ganske nyttigt :)

 

Jeg synes det er ok at ride med kortet (altid i en vandtæt plastlomme) - meen kan mærke at jeg skal træne at have et kompas i hånden også - slås lidt med at jeg taber min lokation på kortet i det øjeblik jeg skifter retning og skal indstille kompasset og dreje kortet og holde en hånd på tøjlen. Kompasset kan du sagtens undvære i de små klasser hvis du spørger mig.

 

Ponyen og jeg skal så have øvet at nogle af øvelserne bliver smallere nu hvor vi ikke rider T1 - meen (gisp) T4 - det giver lidt andre udfordringer. Samtidig skal jeg være skarp på hvilke opgaver jeg fravælger simpelthen fordi de er for svære for os - her er det primært højden på springene som må være op til 110cm!!!! - og så de høje op og nedspring. Heldigvis kan man jo i TREC springe en øvelse over hvis man bare stopper hesten foran dommeren og siger at man ikke ønsker at tage øvelsen :)

 

Men du spørger bare, så skal jeg gerne prøve at svare :)

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ih det var rart
Forfatter: 
Dato:  07-06-2018 16:53
Svensen, 1000 tak for de beroligende ord og gode råd! Jamen så er jeg da ikke så afskrækket på forhånd 😊 men vil kaste mig ud i det, når dyret er ved at være klar til at være ridehest på tur.

Mvh
Jette

Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 måske skal du kigge på
Forfatter: 
Dato:  09-06-2018 00:39

I vinters kørte der PTVinter Cup - måske de starter det op igen til vinter?

Så kan I få øvet PTV delen. Hos os plejer vi at have et vintertræningsstævne hvor der kun er PTV - og der er altid en leeet klasse hvor man kan vælge at føre hyppen gennem alle øvelserne - så den får en god oplevelse første gang.


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var smart
Forfatter: 
Dato:  09-06-2018 12:26

Hej igen,

 

Det lyder dæleme som en smart ide - det vil jeg holde øje med! Jeg flytter nok hesten her til efteråret, og jeg har en ide om, at der er mere TREC-aktivitet, der hvor jeg kommer hen, så det skulle nok være en mulighed!

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider