Logo used for printing

HN afstemning
Hvor mange penge bruger du om måneden på din hest? Pr. hest

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Pony der ikke vil gå frem
Forfatter: 
Dato:  10-03-2018 08:58

Hej alle, pony jeg rider er meget speciel. Han elsker jordarbejde og er super frisk når vi træner fra jorden. Men når vi rider er han SÅ doven. Jeg tænker at han måske bare er doven? Han skridter gerne men vil jeg sætte i trav må jeg virkelig kæmpe for det, jeg må bære ham frem. Så glæden ved at ride ham er lidt forsvundet. Om sommeren kan jeg godt ride ham i alle gangarter fint. Men her i vinteren er det umuligt. Han reagere altså meget på vejret. Jeg har helt opgivet ridehuset så vi rider altid tur, og i starten fungerede det men så blev det mere vinter og nu kan jeg kun være heldig at få ham i galop på tilbage vejen når han ved vi skal hjem. Er bare blevet så træt af ham. Men kan det passe at det er vejret der ændre ham? Og hvordan kan jeg gøre ridning sjovere for ham så han gider gå frem?

0
0
Svar på denne tråd

Noget der generer ham?
Forfatter: 
Dato:  10-03-2018 09:12

Hvis det kun er under ridning han er modvillig skal du overveje om der kan være noget, der generer hem, når du rider.

Det kan være sadel eller gjord, der ikke passer ham godt nok.

Det kan også være problemer med ryggen, som han kun mærker når han skal bære rytter.

Det kan også være din måde at ride på - at du holder for hårdt i tøjlerne og klemmer for meget med schenklerne uden at få givet eftger igen på de rigtige tidspunkter.

Jeg ville i hvert fald få en sadelmager til at se på sadlen, en kiropraktor til at gennemgå kroppen og en kompetent underviser til at kigge på ridningen.

Nu må du endelig ikke tro at jeg påstår at hesten har ondt eller at du ikke rider den godt - for det ved jeg slet ikke noget om - jeg har jo aldrig set jer i virkeligheden. Det jeg skriver, er kun FORSLAG til, hvad problemet kunne være.

Held og lykke med at finde en løsning.

Kh NinaSt

Min youtube-kanal

1
0
Svar på denne tråd

Du skriver:
Forfatter: 
Dato:  10-03-2018 14:45

Så blev det mere vinter - betyder "mere vinter" bare, at det har været vinter i længere tid, eller at det er blevet frostvejr?

Hvis det hænger sammen med frosten, kan det også være underlaget, han reagerer på - mine bevæger sig i hvert fald yderst forsigtigt, når underlaget er frossent, hvilket jo ofte betyder knoldet og/eller glat..

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-03-2018 09:23

En pony der ikke vil gå frem, beskytter sig sandsynligvis, fordi det gør ondt et sted. Man skal huske at når hesten får en rytter på ryggen så ændrer vi dens balance og tyngdepunkt, derfor er det meget vigtigt at ridningen er anatomisk korrekt. Får du undervisning? Ellers vil jeg mene at det er vejen frem :-)

1
1
Svar på denne tråd

Forvirret?
Forfatter: 
Dato:  12-03-2018 22:27
Det kan også være han simpelthen er for dårligt tilredet? Altså at han ikke helt forstår dine hjælpere i fra ryggen.
Går han let frem for hjælperne om sommeren eller er han altid lidt træg?

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider