Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Ny sadel
Forfatter: 
Dato:  26-01-2018 14:30

Mojn

 

Jeg har købt ny sadel. Så lang så godt.

I går kom vidunderet endeligt og SUK....

Den passer næsten. Forhandleren mener ikke den skal justeres da den efter lidt muskel opbygning vil passe som fod i hose.

Han foreslår korrektionspad eller underlag.

Jeg er ganske blank på dette område. Der fås skind, gele og hele underlag eller pads samt et utal af variationer.

Hvad kan anbefales eller hvad skal jeg under alle omstændigheder holde væk?

 

Mvh Helle Klahn

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  27-01-2018 12:19

Spørg din sadelmager, hvad der vil være bedst i dit tilfælde :)

 

Jeg kan kun anbefale i hvert fald IKKE at vælge en kile (der kun ligger eks. bagpå). Det eneste, man får ud af dem er, at man kiler sadlen fast i skulderen på hesten :) Så skal man i stedet vælge et gele, der ligger under det hele, og så bare er højere bagtil.

 

 

Vi har redet netop med sådan en kile fra Acavallo. Super lækker, og når jeg får tilpasset sadel på torsdag, vil jeg faktisk fortsat ride med deres gele - bare uden forhøjning. Det er rigtig godt for at være sikker på, der ikke sker trykninger o.l. plus det er stødabsorberende :) Men det er jo en smagssag :)

 

Billede

 

Du kan se det ligger her :) Nu har min hest dog lagt siden sådan ud, at den skal bredes ud, fordi den alligevel vil ligge i bagvægt :)

 

MEN det korte af det lange: Jeg kan kun positivt anbefale Acavallos produkter :) Ville langt hellere ride med deres gele end lam :) Man bevarer også kontakten - lam "sender" dig så langt væk fra hesten, synes jeg.


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider