Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 hvordan for jeg et godt bånd?
Forfatter: 
Dato:  26-01-2018 12:10

hej

nogle der har ngen gode øvelser, så man kan få et godt bånd til sin pony?

føler nemlig ikke at jeg har et tæt bånd til min pony og det vil jeg rigtig gerne have!!:)

 

så ville bare lige høre om i har nogle gode øvelser eller råd til at få et godt bånd med sin pony?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere forslag
Forfatter: 
Dato:  26-01-2018 23:36
Hej,

Jeg kan anbefale:

Brug tid på bare at være sammen med din pony. Gå og hyg om den på folden, sæt dig på en striglekasse inde i boksen, mens din pony gumler hø, snak med den stille og roligt. Mange gange er vi kun sammen med vore heste, når vi forventer noget af dem, men hvis vi giver os selv lov til bare at være sammen med hestene, får vi et andet forhold til dem.

Gå tur med din pony, hvis du har mulighed for at gå i et fredeligt område og din pony er let at trække med. Når man kommer ud og får oplevelser sammen, får man automatisk et stærkere fællesskab. Det kan f.eks. være i skoven, hvor I sammen skal finde ud af at træde over nedfaldne grene, gå under lavthængende grangrene og den slags. Det kan give oplevelser, der er sjove og lærerige for jer begge to, og igen kræver det ikke ret meget andet af din pony end at den er sammen med dig.

Der findes 117 forskellige øvelser og tricks du kan lære din pony, og det bliver for meget at gå ind på her. Prøv at finde bøger om f.eks. cirkustricks eller arbejde fra jorden.

Noget du også kan tænke på, når du træner, er at være meget opmærksom på, hvad din pony synes om træningen, så du kan gøre din træning så interessant og sjov for din pony som muligt. Desuden vil din ekstra opmærksomhed på din pony lære dig at mærke, at den er træt og give den fri, så du undgår at den mister lysten til arbejdet og samtidig også undgår skader, da skader ofte opstår, når heste er trætte.

God fornøjelse!

Mvh
Jette

Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

2
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-01-2018 00:20

Jeg er helt enig med Jette, den bedste måde at få et godt forhold til sin hest på, er ved bare at være sammen med den.

 

Én ting mere - læg din telefon fra dig. Vær nærværende, når du er sammen med din hest. Dvs. ikke noget med at have musik i ørerne eller have headset på og tale i telefon.

Hvis du har det bedst med at have din mobil på dig, så slå lyden fra, så du ikke hele tiden bliver forstyrret af sms'er og notifikationer fra Facebook, instagram og alle andre sociale medier.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

2
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak for rådene!!
Forfatter: 
Dato:  28-01-2018 17:44

mange tak for alle de gode råd! <3

i dag gik jeg en tur med min pony og hun virkede meget glad og lyttede til mig, det gjorde mig virkleig glad! så jeg vil begynde at gå mange flere ture med hende!

jeg vil også prøve at være sammen med hende på ridebanen uden at jeg skal ride hende :)

håber at det kommer til at virke <3

og igen mange tusind tak for de gode råd!!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider