Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Første springstævne med pony, HJÆLP!!!
Forfatter: 
Dato:  30-11-2017 13:00

Så skal jeg starte mit første springstævne med min pony, og jeg er ved at dø af skræk, og stævnet er en hel måned væk.

Jeg har redet stævne to gange før, men det var mange år siden, og min ridelærer var der og hjalp mig. jeg var ret ung, og kan ikke rigtigt huske hvordan det foregår, så ville høre om hvordan det sker, start til finish. Altså, hvad gør man først når man ankommer? Hvordan ved man at man skal ind på banen osv.?

 

Det er 40cm sløjfespringning, så ikke særlig svært, jeg er bare virkelig nervøs. Bare kom med jeres råd.


På forhånd tak :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  30-11-2017 16:29

Jeg er ikke springrytter, så jeg kan ikke hjælpe dig med en færdig plan. Men har du ikke mulighed for at tage ud og se et stævne eller to inden - evt finde en i din bekendtskabskreds du kan tage med?

 


Hilsen Nina



R.I.P. Bøgelys Capri 2. juni 1998 - 23. oktober 2013

Betty 22.04.1994-30.08.2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 mmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  01-12-2017 21:59

Nej, desværre, sidder på efterskole, og kender ikke nogen der skal til stævne indenfor denne måned :(

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  03-12-2017 14:49

øv, at du ikke har mulighed for at komme med som 'føl' en enelt gang.

 

Umiddelbart vil jeg sige kom i god tid. Sørg for at have tænkt det hele igennem.

Mangler du at betale noget, eller skal du vise papire starter du med en tur i sekretariatet. (se efter på Live og på evt opslag på stævne pladsen - er du i tvivl så gå en tur i sekretariatet og spørg)

Sørg for at komme i tide til at gå bane, og få orienteret dig på stævne pladsen.

Du skal vide på forhånd hvor meget du skal varme op - du kan pøve at snakke med din daglige underviser, hvis du har sådan en.

Og sørg for at sætte nok tid af til at sadle op - og sørg for at du har tid hvis ponyen ikke står stille til opsadling/ikke vil læsses når i skal afsted/i køre forkert osv.

 

Jeg tror de fleste steder der har springstævner, har en speaker på, så det bliver råbt op i højtalerne, når du skal holde dig klar. Hvis du har hjælper/forældre med, så kan du bede dem om at lytte og evt holde øje med hvem der skal ind før dig. (tjek stv. nr.)

 

Og før du tager afsted, så gør dig selv den tjeneste at kigge i reglementet, så du er sikker på at i har det rigtige udstyr og at du ved præcis hvad der ligger i den metode i skal ride..

 

Held og lykke :-)


Hilsen Nina



R.I.P. Bøgelys Capri 2. juni 1998 - 23. oktober 2013

Betty 22.04.1994-30.08.2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Springstævne
Forfatter: 
Dato:  04-12-2017 11:22

 

Nå vi er til springstævne laver vi en Tidsplan, vi kigger på hvornår klassen er planlagt til at starte på Live (Husk at tjekke aften før, efter kl. 20.00) så ser vi efter startnummer (skal man varme op før eller efter banegennemgang) Nu er dit stævne nok et D-stævne, med et mindre antal startene, så du skal nok varme det meste op før - Du ved selv hvor meget din pony skal opvarmes.

Banegennemgang er som reglen 20 - 15 min før klassen starter.

Hvis vi skal afsted fra morgen af, vasker vi hest(hale/ben), pudser udstyr og pakker trailer dagen før.

 

Eksempel på tidsplan

09.00 Stald

10.00 afgang (dette kommer selvfølgelig an på hvor langt i har)

10.45 ankomst

11.00 opsadling og opvarmning

11.40 Gå bane

12.00 Klassen starten

 

Og så til det bedste råd - Husk at nyde det :)

 

Go tur.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider