Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Min hest er bange når biddet skal ud
Forfatter: 
Dato:  04-11-2017 17:42
Hej jeg har en dejlig hest men problemet er at hun er bange når biddet skal ud af hendes mund

Grunden til at hun er bange er at hun har en skæv tand der engang gjorde ondt når biddet skulle ud, dette er ordnet nu men hun er stadig bange når biddet skal ud ( hun tror at det stadig kommer til at gøre ondt)
Hvad kan jeg gøre ved det
Hun reagerer ikke på bils så dette er ikke en mulighed
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad mener du...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2017 13:41

... med bils?

 

Nå, men jeg tror kun der er et at gøre. Vær tålmodig.

Hold hånden under mulen på hende, når hun skal have biddet ud af munden, vent til hun åbner munden af sig selv og list så forsigtigt biddet ud af munden på hende, uden at ramme tænderne. Giv dig tid, så hendes mund er helt åben, før du tager bidder ud eller hun selv spytter det ud.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2017 08:57

Hvad med at spænde trensen op ved bidet i den ene side?

Så kan du lige så stille "luske" bidet ud, uden at du også skal holde styr på trensen.

 

Så kan du stikke en finger ind i munden, så hesten åbner munden og så kan du lige så forsiktigt få bidet ud.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 red også sådan en...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2017 18:23

Jeg har selv haft sådan en, han stejlede i boksen hvis bidet ramte hans tænder og bed bare sammen!

 

Der virkede det så fint, hvis man klemte sammen om næsen, så han automatisk åbnede munden, så kunne man stille føre bidet ud uden at det ramte... krævede lidt træning for mig at koordinere begge hænder, men det var så fin en løsning, der gjorde at han stille og roligt blev mere afslappet når trensen skulle af. Efter et par uger fandt han ud af selv at åbne munden nok så det ikke ramte :)

 

Du skal lukke for luften med din højre hånd og stille tage trensen af med venstre.

 


Stritmaner er bare et hit!

0
0
Svar på denne tråd
 
 dsm,nfsdmfn
Forfatter: 
Dato:  06-11-2017 21:10

Hvad med i en periode at ride med læderbid/gummibid? Måske kan det hjælpe på det, hvis hesten i en periode ikke oplever metal-mod-tænder, når det skal ud, og på den måde bliver mere tryg ved situationen?


Hilsen Malene

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider