Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Klapper med tænder
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 00:20
Hejsa
Har bemærket at min hest under dressur specielt i hallen, klapper af
Og til med tænder. Aldrig i skoven eller under springning
Han har løs næse rem. Tænder bliver ordnet årligt. Nogen bud på hvordan man løse problemet?

Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2017 18:34

Hej Anne.

Har du bemærket nogen særlige situationer/sammenhænge i dressuren hvor han gør det?

Min egen startede med at skære tænder da jeg fik ham med nye ryttere, eller hvis han blev presset.
Nu nøjes han med at klabre med tænderne, hvis en veninde låner ham eller han bliver presset.

Jeg holder nøje øje med hvilke sammenhænge, så jeg kan forsøge at undgå de situationer. Den taktik har pt virket, så jeg kun introducere ham til de ting som presser ham, på hans gode dage, hvor han kan overskue det.

Han er både tjekket af dyrlæge og hestefys, alt er ligesom det skal være.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-11-2017 13:09

Det er min erfaring, at tænder klapren meget ofte hænger sammen med ubehag i nakke/hals, pga. hvirvler der ikke sidder lige. Dette kan ikke altid mærkes ved kiropraktisk eller anden gennemgang af hesten. Meget ofte stammer drejningen af hvirvlerne fra området mellem T9 og T14, og kan faktisk forplante sig gennem hele ryggen uden at det hverken kan ses eller mærkes ved palpering/gennemgang af hesten. Men, det kan ses når hesten bevæger sig og drejningen kan også rettes i bevægelse vha. specifikke øvelser. jeg går udfra at du har fået tjekket at der ikke er smerter eller skævheder i forhold til kæbeleddet? Ellers kunne det også være et sted at starte.

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider