Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hackamore - korrekt pålægning?
Forfatter: 
Dato:  22-10-2017 18:58

Hejsa,

 

Jeg har købt et softhackamore, og vil gerne høre jer, der er erfarne ud i at bruge dette, om jeg har lagt det korrekt på damen? Det ligger over det bløde stykke på næsen, således det netop ikke klemmer på luftvejen.

 

Jeg synes bare, det sidder lidt pudsigt, og meget tæt, ved hendes mund? Kan I hjælpe med at korrigerer? Det skal siges, det sidder anderledes, når hun går. Så ligger det lidt bag mundvigen. Men ser det rigtigt ud? Ligger det højt nok oppe?

 

Jeg er ikke interesseret i for- eller i mod dette bid. Jeg er sikker i mit valg. Jeg vil bare gerne sikre, jeg gør det rigtige ift. tilpasningen.

Billede

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-10-2017 10:27

Du kan spænde næseryggen lidt ud på selve læderstykket, det ser ud til den er spændt helt ind? Derudover synes jeg højden er ok, ville dog personligt nok sætte den en anelse højere, for at være sikker på at komme fri af næsebrusken.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak..
Forfatter: 
Dato:  24-10-2017 05:46

... det var en god hjælp :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jhhhjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  24-10-2017 09:58

Ser ud til at det er for småt.

 

ville overveje købe nr større. Du kan også få en rem ved kindstykker som kan spændes så man sørger for at det ikke kommer for tæt på øjet når man tager i det.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2017 20:21

Er det trensen, der er for lille? Eller selve hackamore?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Passer fint...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2017 23:31

...du skal bare have løsnet remmen over næsen lidt og så spændt tilsvarende mere under næsen...

 

Når der ikke er træk i stængerne så skal kindstykkerne ligge under kindbenene ligesom normalt, idet man tager i tøjlen kommer kindstykkerne længere op mod øjet så det dur ikke at det er for tæt på fra start

 

Som Sandra siger så kan man (i Hooks) købe kindstykker til trensen der afhjælper dette lidt.

 

Højden er ok - et halv hul længere op ville dog ikke gøre noget

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider