Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Dressursadel til kort lige ryg?
Forfatter: 
Dato:  17-10-2017 22:26

Jeg skal have købt ny sadel til min nu 6års hoppe. Har i nogle gode bud?

Hun er kort,har helt lige ryg, og store skulder som let generes af sadlen. mellem højt mankestykke.

Det har vist sig, at være ret svært at finde en sadel der passer.

Kh. Ann

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2017 22:11

Pyyh, det kunne ligeså godt være min hoppe du skrev om :) Jeg har netop haft sadelmager ude igår, hvor vi fandt frem til 1 (måske 2...) sadler der kan virke til den type hest. Har netop idag skrevet et længere indlæg om det på facebook (nedenstående link).

 

Men det korte af det lange er at vi enten er ude i en Jeremy Rudge Remy, eller en Baloun sadel her hos os.

 

Min hoppe har præcis samme problematik, ekstremt kort, store skuldre og mankestykket mellemmarkeret og langt fremme, sådan at skuldrene bliver den første "stopper" for sadlen, der gerne vil glide frem.


Mvh Mie C.

Med dragen Teaser

 

Vil du følge med i daglige opdateringer?

følg med her:

www.facebook.com/dvdragenteaser

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 sadelmager
Forfatter: 
Dato:  20-10-2017 22:27

Jeg kender det med "besværlige heste/sadler" - kombiner med et gjordleje der ligger langt fremme og albuer som ikke har meget frigang :)

 

Jeremy Rudge går min hoppe med og ikke om vi nogensinde skiller os af med den!!!!

 

Hun passer dog også en speciel Trainer i spring sadel, kan ikke huske modellen på stående fod - men det er en på gammel bom som, den gang vi købte den, blev købt i Sverige og kun kunne fåes som special bestilling....

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-10-2017 13:36

Har du prøvet en Tekna?

Ellers, hvis prisen ikke er afgørende, kan jeg anbefale at kontakte dem her: http://www.ergox2.com/

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-10-2017 16:12

Prøv at kigge på Jims sadelmageri han laver sadler tilpasset hesr og rytter

nu hvor han laver en del sadler til islændere ville der være oplagt med en PH sadel da islændere ofte er korte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Santa Cruz
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 08:42

santa Cruz Arthur deluxe har jeg haft til min, med kort lige ryg og meget markeret mankeben.

 


Med venlig hilsen

Anita

1
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2018 18:44

Sådan en ryg har min også. Kort, ret og store skuldre. Jeg bruger en Tekna som jeg er super glad for og det er hesten også


 

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012. Søger part

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider