Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hjælp til bidstørrelse
Forfatter: 
Dato:  19-09-2017 15:19

Hej alle!

Håber virkelig der findes nogle der ude der kan hjælpe mig!

Jeg har prøvet lidt forskellige bid på min hest - og synes ikke rigtig jeg kan finde ud af om de passer eller ej.

Jeg vil gerne have et nyt HS bid til hende, men det er lidt svært når man ikke er sikker på størrelsen.

Hvad er jeres umiddelbare vurdering af disse bid - alle sammen i samme str. Og herefter forslag til hvilket HS bid jeg skal prøve. Mit nuværende er et HS dynamic muffebid ( som min gamle hoppe gik fantastisk med) men synes hun bliver lidt tung for til og virker en smule irriteret. Har prøvet at sætte det et hul ned, men så blev det for løst og hun var endnu mere irriteret!

Forslag og hjælp modtaget meget gerne:)

Håber i kan se billedet - første række er et bid, 2 række et andet Bid og 3 række et tredje bid:)

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bid str
Forfatter: 
Dato:  24-09-2017 23:35

Før i tiden hed det sig at der ca skulle være 2 mm på hver side af biddet, dog er mange gået væk fra dette igen, men som lille tommelfinger regl er det dejligt at kunne støtte sig en smule op af

 

Du kan evt købe en bid måler, eller låne en. De skulle fungere rigtigt godt og kan bruges til alle heste samt bid.

Det fungere ved at der er skriver (istedet for bid ringe) hvor den ene side er fastspændt Skive og den anden er en man kan dreje/rulle ind og ud ind til det sidder ind til hestens kind og derefter kan man tage det ud og str står der.

 

Hvis du vil spare pengene på at købe bid måler, kan du evt tage en stykke Gaffa tape (som jeg selv syntes er nemmet) folde det sammen så der self ikke klister og lægge det i munden som et bid, dernæst skal det ligge minimalt udover hestens læbe i hver side

 

udfra billeder er det utroligt svært at bedømme om bidende passer, men vil mene de sidder nogenlunde som det skal, om det så er fordi hun evt skal have et helt andet slags bid på kunne være en anden løsning.

Der er fx bid med æble smag eller anden form får smag som nogle heste (særligt unghest eller andre heste der ikke vil acceptere bidet eller ikke vil lægge sig ordenligt på normalt bid som fungere rigtigt godt på disse former for bid

 

Kan se du ikke har det sidste næsebånd på, det kunne måske også hjælpe hende til at det lægger mere stille i munden, det er noget du kan prøve dig lidt frem med.

 

håber det hjalp en smule, selvom det er svært rigtigt at forklare over beskeder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Første bid
Forfatter: 
Dato:  13-12-2017 07:12

Det bedste vil nok være det første bid. Hesten kan også bedere arbejde og lig sig på tøjlen ?

 

 

mvh Jasmin r ??

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider