Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 ganache frihed og kortnakke
Forfatter: 
Dato:  15-09-2017 14:14

Hej Alle

 

Billede

 

Vil i mene at hesten her for problemer med at gå dressur pga. sin dårlige ganache frihed og kortenakke?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Både og
Forfatter: 
Dato:  15-09-2017 17:00

Hej,

 

At en hest er skabt med eksteriørmæssige udfordringer gør kun, at man i dens uddannelse og træning må tilgodese disse udfordringer, så hesten ikke lider overlast men får mulighed for at udvikle sig bedst muligt på trods af dem. Husk at dressuren er til for hestens skyld og ikke omvendt.

 

Ved en hest med kort nakke og manglende eller lidt knap ganachefrihed betyder det f.eks., at man skal være ekstra påpasselig med, at hesten ikke bliver snæver i hoved-hals-forbindelsen, altså give den ekstra plads fortil. Det kan naturligvis føre til lidt færre dressurpoints, hvis dommeren tilhører den slags, der gerne ser heste i kort holdning fortil, og det kræver også, at man er villig til at ride på den måde, der er bedst/sundest for hesten.

 

Ud fra dit foto kan jeg ikke se nogen grund til, at hesten ikke kan blive en udmærket dressurhest, hvis du tager hensyn til den. Jeg har set betydeligt dårligere byggede heste gå glimrende dressur. Dens problem ser ikke umiddelbart særlig stort ud, og husk, at god gymnasticering ofte kan opveje dårligt eksteriør.

 

Held og lykke med det!

 

MVH

Jette

 


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider