Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Tilkørsel - styring for tøjler
Forfatter: 
Dato:  16-08-2017 22:11
Hej alle :-)
Jeg har en welsh Mountain pony som jeg er ved at gøre klar til at sende til tilkørsel.

Han er vant til hovedtøj ( også at blive longeret med det på) han er ved at lære at reagere på stemme kommandoer.

Meeen hvordan lære jeg ham at reagere på Højre og venstre? Har prøvet flere gange at stå på siden af ham og prøve at få ham frem og derved dreje til en side blidt.. Men det ender altid med at han enten ikke vil gå frem eller bliver helt forvirret og går i modsatte retning af hvad jeg signalere med tøjlen..

Min pony bliver hurtigt lidt forvirret så jeg kan ikke presse ham for meget.

(PS jeg er for stor til at sætte mig op på ham 😀 ville måske have gjort det nemmere)

Lille opdræt af racekaniner i racen hermelin

( Og opdræt af andre dyr )


www.birkede-gaarden.dk

Lige Nu:

Salg: Kaniner og race marsvin - lanhåret

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilkørsel
Forfatter: 
Dato:  17-08-2017 08:39

Som jeg læser det, så har din hest endnu ikke lært at følge biddet? Efter min erfaring klares det lettest og hurtigst ved at have en hjælper ved hovedet af hesten, som kan skubbe den lidt på vej, evt. ved at have en grime under trensen med et tov i.

 

Når du fx signalerer frem, så går hjælperen frem med hesten, når du bremser, så bremser hjælperen hesten i grimen, når du drejer til højre, så skubber trækkeren til hestens hoved, så den bevæger sig til højre osv. Husk at bruge stemmesignaler også - så kan du i løbet af ganske få dage selv klare jobbet.

 

Du kan finde meget om tilkørsel på nettet - dette er et af de bedre sites: http://www.russ-park.dk/8861883

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lange liner
Forfatter: 
Dato:  19-08-2017 13:05

Enig med Sif i, at en hjælper ved hovedet, kan gøre det noget nemmere i starten.

 

En anden mulighed er jo dobbeltlonge, hvor du i starten blot klikker indvendige line i bidet og direkte til hånden, helt som hvis du longerede normalt (altså uden at gå op til gjorden) og udvendige line "er der bare" og kan så langsomt og gradvist begynde at blive brugt.

Hold evt. øje med Henrik Høper få facebook, han har holdt kurser i lange liner rundt omkring i landet, som du sikkert kunne få noget ud af (de er ikke ret dyre). Og gætter på, der også er andre, der holder den slags.



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2017 20:55

Jeg startet med at lære min at gå i longe og at han gik frem på komando. Så gik jeg ved siden af ham og gav ham start lyden. Når han fattede det fik han et par tøjler på og så min arm over ryggen og så gik vi sådan her

 

Billede

 

Vi gik meget ude i naturen da det er mer naturlig de går frem. Bruger altid grime eller sidepull når jeg starter heste da det er noget de kender og reagerer på.

 

Siden fik jeg nogen til at gå oppe ved hovedet hans og dreje når jeg styrede ham. Der gik ikke mere end en 10 min så kunne vi gå alene.

 


 

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012. Søger part

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider