Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Tilridning af unghest
Forfatter: 
Dato:  29-05-2017 21:20

Hej alle

 

Vi har lige købt en 4 års Dansk Varmblod, som vi gerne vil have i tilridning. - Men HVOR?

Vi regnede med han skulle til Torben Frandsen, men han er grundt hoppernes stationsprøvning, ikke ledig før d. 1 juli. Vi ville gerne have hesten igang i uge 23 eller 24.

 

HVOR i Østjylland er det godt at få redet sin hest til? - Det skal være et sted hvor de tager sig tiden og hvor de er dygtige. - Og det skal være ved uddannet berider.

 

På forhånd tak for jeres svar. =)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har lige haft
Forfatter: 
Dato:  16-06-2017 19:59

Ærgerligt det skal være en uddannet berider, jeg har lige fået min 3 års hoppe hjem efter 2 måneders tilridning hos Pernille Nørgaard (Stald Nørgaard, i rødkærsbro) og jeg er super tilfreds med det arbejde hun har lagt i den, den var næsten ikke håndteret da den kom, og den har simpelthen været så nem at ride videre på efter den er kommet hjem. Hun red blandet andet over plastisk, og hestene får noget på opleveren :-)
Den er jo mere rolig og vant til ting end min 13 årige der går M, :-p

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-06-2017 18:31

Der er mange dygtige beridere rundt omkring, hvor hestene bliver håndteret korrekt.

Der er for eks. Skanderborg Rideklub og Brande Rideklub m.fl. Der er eksamineret berider begge steder.

Pernille Nørgaard - nu kiggede jeg udelukkende lige hendes hjemmeside, jeg kender hende overhovedet ikke - er i sammenligning i den dyre ende, men det er jo smag og behag.

jeg har med stor tilfredshed fået tilredet både i Skanderborg, Brande, Grindsted og Skive. Alle steder har kompetente og dygtige beridere.

Men du løber altså ind i en mindre stopklods - de fleste steder har lukket i juli måned p.g.a. sommerferie, både beridere og elever holder jo ferie på skift, men mange er helt komplet lukket i juli måned.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 tilridning
Forfatter: 
Dato:  15-07-2017 22:58

Jeg faldt lige over den her tråd, ved ikke om du allerede har fået hesten i tilridningen?
Nu ved jeg heller ikke hvordan din unghest er, men hvis den er til den opmærksomme/varme side vil jeg i modsætningen til TinaVe fraråde Brande Rideklub. Jeg sendte min unghest derhen og fik den tilbage efter 1,5-2 mdr. hvor de havde opgivet. Der tog de sig i hvert fald ikke tiden til at give hende ro og lære. Fik en hest tilbage der ikke kunne mere end den kunne da den kom, så det synes jeg var en dyr fornøjelse.
Når det så er sagt, kan de sikkert sagtens være dygtige nok til "alm." heste. Bare en heads up hvis du har en varm en af slagsen, for det er både træls og dyrt selv at erfare. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider