Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Sikkerhedsstigbøjler
Forfatter: 
Dato:  08-05-2017 20:57

Hejsa ?

Min datter rider med stigbøjler med elastik... sidste Springtime faldt hun af, men blev slæbt efter ponyen, da hun på et tidspunkt, i farten, havde vendt bøjlen forkert ???

Hvilke mener I er de bedste sikkerhedsstigbøjler, som man ikke kan vende forkert???

På forhånd tak

Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikkerhedsudstyr
Forfatter: 
Dato:  10-05-2017 17:54
Jeg er generelt glad for dem med elastik de er billige og sikre. Spm er hvilken Str stigbøjler hun har og hvilket fodtøj hun har på. Og ja så skal hun lære at sætte bøjlen rigtig. Og så er der jo også sikkerhedslås på sadlen. Den skal jo udløse hvis bøjlen svigter.
Min datter bruger freejump bøjler men de er noget dyre. Før brugte hun en der er bøjelig. Jeg bruger selv de gode gamle med elastik

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alt kan anvendes forkert....
Forfatter: 
Dato:  11-05-2017 17:43

....også bøjler med elastik, som efter min vurdering er mere sikkert end noget af det dyre. Sikkerhedsbøjler åbner i den ene side, så man skal altid have den side udad, der skal åbne ved fald. Jeg har dog en gang set dyre bøjler, korrekt anvendt, der skulle åbne i siden, men ikke gjorde det, så rytter blev slæbt efter hesten. Ligeledes har jeg set selvsamme bøjler åbne ved en fejl, så rytteren røg af. Sørg, som en anden skriver for korrekt fodtøj, korrekt størrelse bøjler (de findes ofte i 3-4 størrelser) og lær din datter vigtigheden af at bøjlerne altid vender korrekt. Ligeledes bør man være i stand til at holde bøjlen konstant under fodballen (og ikke under svangen, som mange børn og mindre øvede ryttere gør) og træde hælene godt ned, inden man begynder med springning. I gamle dage fandtes en slags tåkappe man kunne sætte på bøjlen, så man ikke kunne få foden for langt ind, faktisk kun tåen, men det er mange år siden jeg har set dem i brug.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tåkappe
Forfatter: 
Dato:  11-05-2017 20:31

0
0
Svar på denne tråd
 
 Free jump
Forfatter: 
Dato:  13-12-2017 18:59

Du kan også bruge det klassiske dog lidt dyre free jump bøjler de er sikret og pæne og pupolære

 

-Jasmin

0
0
Svar på denne tråd
 
 Safestyle
Forfatter: 
Dato:  14-12-2017 18:10

Jeg rider med safestyle bøjler - og dem kan jeg simpelthen ikke forestille mig man kan sidde fast i.

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider