Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Drive på min hest
Forfatter: 
Dato:  31-03-2017 21:56

Hej Allesammen jeg går til ridning og min underviser siger jeg skal drive på min hest, men hvordan driver man? Min lære siger jeg skal "gnubbe" underlivet frem og tilbage Men min gamle underviser siger at det skal man ikke? hjæælpe

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-04-2017 16:30

Halløjsa

At drive på hesten vil sige at man ønsker mere fremdrift. Dette kan gøres på forskellige måder alt efter hvad for en hest/pony man rider. Nogle er mere arbejdsvillige end andre. Man kan gøre flere ting. 1 følge hesten med sædet som din underviser siger. 2 lægge ben til den. 3 touchere med pisken. 4 evt bruge tøjlerne på hver side af hesten foran sadlen. 5 komme med opmuntrende ord til hesten a la slå med tungen eller kom eller frem eller hvad man nu kan finde ud af. Det er bare vigtigt og bruge det samme ord hver gang også når man feks arb med den fra jorden af. Håber du finder en løsning der passer til din hest og digselv. God ridning


 

Nu med part på Cairo :)

Rest in peace Matador. You will always be with me :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-04-2017 19:49

At drive på hesten betyder at opmuntre hesten til at gå mere frem.

Alt efter hvor følsom hesten er, kan det variere fra at amn forsigtigt trykker overschenklen til den, til at man giver den et let spark med hælene.

 

Først skal du finde ud af, om din hest i det hele taget er klar over at den bliver bedt om at gå frem.

Start fra parade: er det en lille puf med benene, en verbal kommando eller hvad? hvad reagerer hesten på?

og hvordan reagerer den frem?

her der det vigtigt at man forinden bestememr sig for, hvilken reaktion som skal være den rigtige. Hvis man som min gerne vil have hesten reagere promte, skal den for en meget let komando øjeblikkeligt sætte sig i en energisk bevægelse fremad.

I min verden betyder " at drive på" at jeg vil se mere energi- så ligegyldigt om hesten skridter, traver eller galoperer, skal den reagere energisk frem med det samme jeg beder den om det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-04-2017 19:28

Den gode gammeldag "drive med sædet", som du beskriver med at man "gnubber underlivet frem og tilbage", har en væsentlig ulempe ...!

 

Nemlig at når hesten bevæger sig, så svinger rygsøjlen fra side til side. Altså rygsøjlen buer som en banan, ud mod højre, ud mod ventre, ud mod højre osv.

 

Så når vi som ryttere driver frem/tilbage frem/tilbage, så modarbejder vi den naturlige bevægelse, ved at skabe bevægelse på tværs af den i forvejen eksisterende bevægelse, og dette bremser/hæmmer selvfølgelig bevægelsen i hestens rygsøjle, og man opnår derved et resultat, som er tæt på det modsatte af hvad man ønskede.

 

Følg istedet hestens bevægelser, ud til siderne. Dette har også stor gavnlig effekt på dit eget bækken..

 

Hvis vi bevæger os for meget oppe i sadlen, så forstyrrer vi hestens bevægelser. Det handler istedet om at følge hestens bevægelser.

 

Driv istedet med dine ben og din stemme


M-Hesteterapi

Massage og Ledmobilisering

http://m-hesteterapi.dk

www.facebook.com/mhesteterapi/ ?fref=ts

 

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider