Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hjelp til træning
Forfatter: 
Dato:  05-03-2017 14:42

Jeg har haft min 9 årige islænder, Sleipnir, i to år nu. Han er en islænder, men hans krop og gangarter ligner mere på en fulblods. Jeg skal på efterskole med ham til august, og jeg savnede at springe (hvilket jeg gjorde i et par år før jeg fik ham), så jeg har trænet ham med og uden mig på ryggen over 30-40 cm spring i lidt over en måned nu. Han kan godt lide det, og han er også rimelig god til det. Men, han har svært ved at få sine bagben godt med nogle gange, så jeg ville spørge om det var nogen der kænder til nogle øvelser der kunne hjelpe ham?

Tak på forhånd

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning af teknik
Forfatter: 
Dato:  06-03-2017 11:47

Hej,

 

Nogle heste er født med en god teknik mens andre har brug for hjælp for at lære teknikken.

 

Jeg synes, at bomarbejde i både skridt, trav og galop (altså bare bomme, der ligger på jorden i bestemte afstande, der passer med hestens skridtlængde) er noget af det bedste. Når det går godt, kan man løfte bommene lidt, og efterhånden bliver det i galop til temposerier.

 

Springning à tempo, som det hedder, er utrolig sundt for hestens måde at bruge sin krop over springene. Du sætter nogle meget små spring tæt på hinanden, så hesten er nødt til at sætte af igen med det samme uden at tage et skridt imellem springene. Man kan sætte to sammen i starten, men senere kan man sagtens sætte flere i sådan en serie. Afstanden mellem springene finder du, når du har øvet dig med bommene på jorden. Afstanden skal passe lige til din hests skridtlængde, så det kan jeg ikke sidde her og bestemme. Du må se godt efter og ændre afstanden, så hesten ingen problemer har med at komme over.

 

Et andet træningstip er at sørge for, at dine forhindringer ser solide ud. Find nogle kasser, dæk eller presenninger at lægge under bommene, og når springene bliver lidt højere, kan små tønder også bruges. Når der er mere at kigge på, plejer de fleste heste at løfte sig lidt bedre.

 

Den slags træning er meget sund og kan laves både i longe og med rytter.

 

God fornøjelse!

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for at du svarede
Forfatter: 
Dato:  06-03-2017 13:53

Tusind tak, jeg glæder mig til at prøve det med ham

0
0
Svar på denne tråd
 
 Femgænger?
Forfatter: 
Dato:  06-03-2017 15:05

Det lyder som om din hest er femgænger og er pasbundet i sin galop - deraf de tabte bagben i springningen.

 

Derfor er det alfa og omega at du får trænet en god galop i tillæg til springningen. God fornøjelse med projektet :)


Bedste hilsner Maj-Britt

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider