Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hjælp?!
Forfatter: 
Dato:  26-12-2016 23:20

jeg har nu fået part i en lille araber dame? Men jeg er DSV stødt ind i nogle problemer...

 

Jeg har svært ved at styre hende og kan til tider blive en smule nervøs omkring hende. Skal lige siges at jeg normalt ikke lader mig gå på af så meget! Hun bider efter mig og kan blive en smule små agressiv. Og når jeg er på ryggen af hende kan hun finde på at løbe lidt... jeg ved godt at noget af det nok skyldes at jeg er nervøs? Men føler bare ikke at vi passer sammen!

Hvis i har råd til evt øvelser (har i de sidste tre måneder slugt adskillige HMS bøger??) eller ideer til at kunne hjælpe mig ville jeg blive ekstremt glad! Alternativet er at jeg må sige parten op... det er bare for farligt i sær hvis jeg er hos hende alene at jeg ikke kan styre hende (jeg rider ikke hvis jeg er alene hos hende). Men føler efterhånden at jeg har ledt hesteverden igennem efter mulige parter...? Håber virkelig at i kan hjælpe!


NUTID OG DATID CONNEMARA FOR ALTID!! ??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Egen hest versus parthest
Forfatter: 
Dato:  27-12-2016 10:13
Hej Trådstarter..

Nu er det jo dig som rider, men ikke din egen hest så det sætter nogle begrænsninger for dig.

Du kan selvfølgelig tale med ejeren om hvad der er årsagen, og aftale at du får underviser på.

Men, du siger det jo næsten selv.
Gode øvelser? Det kan også være en øvelse at sige "jeg holder af heste og vil gerne have en part. Men din hest og jeg kan ikke, så jeg siger nej tak".
Man må gerne sige nej.

Hvis du normalt er en fin rytter, som er svær at gøre usikker, så er du nok bare usikker fordi det er berettiget!
2
0
Svar på denne tråd
 
 Overgange
Forfatter: 
Dato:  27-12-2016 17:13

Måske kunne en masse overgange og generelt øvelser få hende til at koncentrere sig lidt mere og lytte på dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  28-12-2016 21:49

mange tak for svar! Jeg er begyndt at kigge lidt efter en ny part <3 Da jeg bare ikke føler mig tryg ved hende. ejer kommer hjem den 1. og da vil jeg tale med hende <3

 


NUTID OG DATID CONNEMARA FOR ALTID!! ??

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider