Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Idéer til øvelser i skridt
Forfatter: 
Dato:  23-11-2016 08:59

Hej.

 

Jeg skal til at ride lidt på en frieser, som kun er blevet brugt til skovture og ikke er blevet redet regelmæssigt de sidste par år.

Da hesten er muskel- og konditionsfattig og jeg selv er gravid, holder vi os til skridt og jeg har derfor brug for lidt inspiration for at vi kan gøre træningen lidt mere varieret end bare lange, kolde skridtture i skoven. :)

Vi har en lille ridebane. Hesten er vist rimelig rå, når det kommer til dressur og selv er jeg også mest skovtursrytter, der vel ca. kan klare en LC. Øvelserne skal derfor være på dette niveau. ;D

 

Hesten er overvægtig og muskelfattig, har tendens til at være lidt doven (hvilket en kiropraktorbehandling dog hjalp på; staklen var fuldstændig skæv i bækkenet!), men er ellers arbejdsglad og på trods af racen, faktisk rigtig god til at søge frem og ned.

Jeg søger ikke øvelser fra jorden, der har jeg selv masser af idéer, men øvelser, som jeg kan lave fra ryggen af ham - både på bane og i skov, så det ikke bliver alt for kedeligt at ride og så hesten kan få bygget nogle gode muskler op.

Mvh
Heidi & Zafir

0
0
Svar på denne tråd
 
 Masser
Forfatter: 
Dato:  23-11-2016 14:27

Hej,

 

På bane: Temposkift, voltefigurer (slangegange, otte-taller, volter tilbage), parader. Alt dette øger opmærksomhed, lydighed, smidighed. Begynd at træne ganske få skridt til siden. Forpartsvendinger (bare nogle få trin ad gangen) kan øge elasticiteten i en bagpart, der har haft problemer. Derudover træning over bomme, propriotræning (prøv at kigge på Youtube) er med til at styrke koordinationsevne og styrke.

 

I skoven: Bakker og varieret underlag styrker overlinien og koordinationsevnen. Find stier, der ikke er helt jævne og ryddelige. Det gør ikke noget, at hesten skal se sig for og gå gennem/over grene på jorden. Det er god træning.

 

God arbejdslyst til jer begge to!


MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-11-2016 07:19

Hej.

 

Mange tak for idéerne! :) De er rigtig gode.

 

I går arbejdede jeg for første gang fra jorden med ham - noget han vist aldrig har prøvet før. Jeg har aldrig haft en så opmærksom og talentfuld hest i hænderne! Det var en ren fornøjelse. Bagbartssvendinger, schenkelvigninger, bakke, stoppe osv - alt, hvad jeg bad ham om, gjorde han på stedet. Han havde aldrig været longeret før (tror jeg) og på højre volte gik det så fint. Venstre nægtede han dog (den side, han har været skæv til), så der skal jeg lige være ekstra opmærksom.


Nu skal jeg bare have ro på ham, han var så ivrig efter at være god, at han nærmest veg for mine signaler, inden jeg havde givet dem - så signalindlæring bliver det næste, det kan vi også bruge, når jeg sætter mig op.

 

Billede


Sikke en hest.

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider