Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Udstyr på i traileren?
Forfatter: 
Dato:  20-09-2012 11:24

Ja ganske enkelt:

 

Har I udstyr på i traileren når I f.eks. skal til undervisning? Jeg var med min veninde i ridehus den anden dag og da hun hentede min hest og jeg stod hendes hest med udstyr i traileren. Fleecetæppen over sadlen og grime over hovedtøjet. Det skal siges at hendes hest er MEGET rolig i trailer og går lige op og ud.

 

Jeg kritisere det ikke, har bare aldrig selv tænkt over at gøre det, men kunne godt se det praktiske i metoden.

 

Gør I andre det eller har I noget imod det?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gør det
Forfatter: 
Dato:  20-09-2012 12:45

altid ;-) Min hest har dog ikke trense på, men sadel og grime.

 

Om vinteren har vi fleece-/skridttæppe ud over, og om sommeren har jeg sadelbetræk på.

 

Har altid gjort det - har kørt med hest ca. 1-2 gange om ugen året rundt i de sidste 17 år, og der er 7-9-13 aldrig sket noget ved det.

 

Ved dog, at mange frygter hesten "hænger fast", men det kan jo også ske, hvis den blot har dækken på. Handler jo bare om, at traileren er bred og sikker nok, således at det ikke kan ske.

 

Og så kommer det selvfølgelig også an på hesten. Hvis det er en vims sag, ja så ville jeg nok overveje det en ekstra gang. Men alle de heste jeg har haft har været stille og rolige, så har aldrig overvejet at lade være.

 

Men smag og behag - det ene er jo ikke mere rigtigt end det andet


Smil til verden og den smiler til dig ;o)


0
0
Svar på denne tråd
 
 gør det
Forfatter: 
Dato:  20-09-2012 12:50

 

De korte ture til ridehus om vinteren, ca 5 km., der har hesten sadel, fleecedækken, alm. gamasher, klokker og grime på. Jeg venter med hovedtøjet, da min har det bedst med at gumle hø på turen. Hesten er også vant til at køre, trasker selv op og ud. Den har udstyret på af praktiske årsager, og tror ikke hesten tager skade af at bære udstyret. Jeg har praktiseret det i mere end 10 år med forskellige heste, og har aldrig (7,9,13 bank under bordet) oplevet uheld, ridser eller lign. ved at hesten har udstyret på.

 

Ved længere ture alm. gamasher,klokker og fleecedækken eller stalddækken hvis det er koldt.


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  20-09-2012 12:50

Nej, jeg ville ALDRIG køre en hest med udstyr på i traileren. Det er simpelthen for farligt når man har set hvad der kan ske også selvom det en rolig hest der normalt står pænt.

 

Når vi skal ud - altid uden udstyr, kun evt dækken (hvis det køligt) og alm. gamacher på benene.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandra ♥Cashew♥
Forfatter: 
Dato:  20-09-2012 13:20

Hvordan farligt? Jeg har ellers set meget igennem mine små 35 år med heste, men har aldrig oplevet noget farligt omkring udstyr på hesten i trailer.


Smil til verden og den smiler til dig ;o)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Great..
Forfatter: 
Dato:  20-09-2012 13:27

Tak for svarene. Når jeg har øvet noget mere med min hest, så han går op når jeg er alene, så prøver jeg med udstyr.

 

Spænder I det så bare løst og strammer til når I hopper op?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg spænder
Forfatter: 
Dato:  20-09-2012 13:34

gjorden så meget, så sadlen ikke kan glide. Spænder så først efter, når jeg "lander".

 

Jeg synes selv det er super praktisk, da det er sjældent jeg har nogen med, når jeg kører ud, og så kan det være lidt bøvlet at stå og skulle sadle op.


Smil til verden og den smiler til dig ;o)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine heste....
Forfatter: 
Dato:  20-09-2012 15:30

Mine to ungheste - 4 og 5 år - kører fuldt opsadlet til ridehus og træning, både sadel og hovedtøj. Vi er afsted ca 5 gange ugentlig med hver hest.

 

Den yngste har jeg dog en grime over hovedtøjet, og har derfor snoet tøjlerne og spændt dem op i den lange kinders.

ham på 5 står bare med tøjlerne løst, men han er også meget forsigtig når han bakker ud.

 

På længere ture over 30 min kørsel, så står de kun med grime, og må sadles op når de når frem.

 

Jeg har aldrig bundet mine heste i traileren, og kører kun med dem enkeltvis.

 

Har nu gjort det på den måde med den gamle hest jeg har i et par år, og er så bare fortsat med de unge efterfølgende.

er især en fordel når man skal på skovtur

 

Mvh charlotte

 

Pa har aldrig haft skader på hest eller udstyr.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider